Gå til innhold

Hvor aktiv er en 3 åring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på besøk til ei venninne i helga. Hun har en gutt på 3 år. Han sitter ikke i ro i det hele tatt. Løper rundt i leiligheten og hopper og kaster leker bortover gulvet.. Sånn holder han på det meste av tiden han er våken. Sitter kun i ro når han spiser. 

Jeg satt meg utenfor blokken i stad og da hørte jeg naboen under de snakker i telefonen. Hun sa: Jeg blir snart gal av det bråket over meg. De dunker I gulvet nesten hele tiden. 

Dette synes jeg er flaut. Bør jeg si noe til venninne om hva jeg overhørte?

Kanskje dette er vanlig for en 3 åring. Jeg vet ikke. Har ikke barn 

Anonymkode: 4f091...a82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er sånn, andre ikke.

Hva skal det gjøre godt at du sier noe? Tipper din venninne er fult klar over hvordan sønnen er.

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn som er som natt og dag. Ene barnet er slik du beskriver, mens andre kan sitte på rumpa hele dagen med perling, pusling, tegning osv.

Men prøver å ta hensyn og sender det aktive barnet ut. Men naboene hsr det nok ikke greit, selv om vi prøver å ta hensyn så langt det lar seg gjøre. 

Men hva kan vi gjøre? Flytte (alt for dyrt i Oslo å få noe annet enn leilighet i vår prisklasse)? Pakke inn leiligheta i bomull? Tvinge det sykt aktive barnet vårt til å være ute fra det våkner til det legger seg? Vi får jo ikke akkurat noe avkrysningsskjema før man blir gravid om hvilket barn man ønsker! 

Anonymkode: 65c49...abb

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en uoppdragen 3 åring spør du meg. Ja, barn har ulikt energinivå men kaste på leker? Løpe inne? Bare nei.

Anonymkode: 7a114...a2d

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være fordi du var der på besøk at barnet søkte litt ekstra oppmerksomhet ? Barnet her går på høygir når vi har besøk… 

Anonymkode: 468e9...a1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn er gjerne mye mer urolige når man har besøk.

Min på 2,5 er alltid aktiv, kun i ro når vi spiser og hvis vi leser for henne eller om hun ser på TV (og ikke alltid i ro i disse situasjonene heller).

Å kaste leker i gulvet øver vi på at ikke er lov da så det har blitt mye bedre og gjøres lite. Å ikke løpe og hoppe inne og klatre i sofa og sånn får hun lov til da. Vi bor så trangt og hun må få bevege seg ellers så finner hun andre kreative måter å få ut energien på... Vi går såklart ut så mye som mulig. Det hadde vært lettere med hage.

Anonymkode: c2f87...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...