Gå til innhold

Kjøpe designerveske på finn.no, hvordan vet jeg om vesken er ekte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom bildene ser ok ut, selger har gode vurderinger og det står at kvittering +dust bag følger med, kan jeg da regne med at vesken er ekte? Eller er det så mye svindel der ute at man ikke kan stole på noe som helst?

Er snakk om en veske til ca 10' 

Anonymkode: f663b...92a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dersom bildene ser ok ut, selger har gode vurderinger og det står at kvittering +dust bag følger med, kan jeg da regne med at vesken er ekte? Eller er det så mye svindel der ute at man ikke kan stole på noe som helst?

Er snakk om en veske til ca 10' 

Sikreste måten å bli lurt trill rundt på er å kjøpe dyre vesker på Finn.no for så å få varen tilsendt etter å ha forhåndsbetalt. 
Ikke vær så lettlurt at du lar deg lure. Hva skal du med en veske som er så dyr at du er redd for å bruke den? Hva om vesken blir stålet eller skadet? 
Finnes og tusenvis av vesker i butikk, langt finere og langt billigere, samt at de tåler å bli brukt. 

Men bevares har du rikelig med penger, så bruk pengene dine slik du selv ønsker og med den risikoen du velger å ta. Jeg er ingen fattiglus, kunne kjøpt vesker i mengder, om jeg ville, men ser ikke verdien av det. Men andre kan se annerledes på saken. 

Anonymkode: 9bec0...865

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De skal kunne vise til sertifikat og kvittering, selvfølgelig.

Anonymkode: 32df9...e35

Skrevet

Min tidligere søster selger vesker på Tise 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kjøpt flere.

Både med og uten kvittering. Men de som har vært uten, har jeg kjøpt etter å vite akkurat hva jeg skal se på, vite om og kjenne til.

Også har jeg blitt svindlet, av en som hadde alt 

Heldigvis betalte jeg da via paypal, og fikk alt i retur. 

Jeg synes det absolutt er mulig å gjøre ett kupp, men jeg ville lest meg godt opp på akkurat denne vesken. For folk kan scamme deg med bilder, kvittering og betaling. 
Jeg har 3 ganger kjøpt på Finn, uten kvittering, forhåndsbetalt( fikk bilder hele veien) og fikk strøkne vesker 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sikreste måten å bli lurt trill rundt på er å kjøpe dyre vesker på Finn.no for så å få varen tilsendt etter å ha forhåndsbetalt. 
Ikke vær så lettlurt at du lar deg lure. Hva skal du med en veske som er så dyr at du er redd for å bruke den? Hva om vesken blir stålet eller skadet? 
Finnes og tusenvis av vesker i butikk, langt finere og langt billigere, samt at de tåler å bli brukt. 

Men bevares har du rikelig med penger, så bruk pengene dine slik du selv ønsker og med den risikoen du velger å ta. Jeg er ingen fattiglus, kunne kjøpt vesker i mengder, om jeg ville, men ser ikke verdien av det. Men andre kan se annerledes på saken. 

Ok, nyttig info for ts og resten av oss. 

Anonymkode: b69de...d33

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Møt personen ansikt til ansikt og undersøk vesken selv.

Hadde aldri tatt sjansen på å betale 10.000 for et usett produkt i en kategori der piratkopiering og svindel er langt vanligere enn ekte varer, og for en som har erfaring med dette, er det å forfalske en kvittering en enkel sak.

Anonymkode: 36af4...557

AnonymBruker
Skrevet

Møt personen ansikt til ansikt og undersøk vesken før du kjøper den. Du kan google deg til modellen og kjennemerkene som den skal ha. 

Sjekk at navn på kvitteringen stemmer med navnet som du skal kjøpe fra. 

Merk at selv dette er ingen skuddsikker måte å sikre seg på. Vær obs hvis selger vil ha depositum på forhånd, ikke vil gi fra seg kvitteringen (den bør følge vesken), eller hvis noe i selgers historie gjør deg i stuss. Priser lavere enn markedspris er et stort rødt flagg. Mange går fem på fordi de blir ekstra ukritiske når de tror at de er i ferd med å gjøre et røverkjøp. 

Anonymkode: bdfe1...cfb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten kjenne vesken og vite hva du skal se etter.

Designvesker kjøper jeg kun etablerte butikker eller ved å hente hos privatpersoner.

Hvis du har finnkode kan kanskje noen her se på bildene iallfall, er mye man kan tyde fra de.

Anonymkode: 145de...a9e

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Hva har det med saken å gjøre? 

Anonymkode: c7f49...db3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ALDRI kjøp sånne vesker uten å møte selger for å se på vesken og dokumentasjon på at den er ekte. For ja, det er nok svindel der ute. 

Anonymkode: c7f49...db3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (15 timer siden):

Tidligere søster? Hvordan går blir man tidligere søsken? 

Ellers greit med reklame?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det han mente var at hans søster, som han ikke har kontakt med, svindler folk på tise. 

Anonymkode: dd22d...c70

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ufattelig for meg at folk i sin villeste fantasi kan finne på å bruke så mye penger på ei veske, men det er jo mange som har alt for mye penger å sløse bort på unødvendige luksusvarer, så de får sløse som de vil for meg.

Uansett ville jeg vært veldig forsiktig med å betale en masse penger for noe som angivelig skal være ekte på Finn. Du kan sjekke alt mulig, og allikevel bli lurt. Kvitteringer og sertifikater kan også forfalskes. By selgeren det som veska vil være verd om den er falsk. Om ikke selger går med på det, ville jeg overlate risikoen for å tape penger til noen andre.

Anonymkode: f834a...e5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er helt ufattelig for meg at folk i sin villeste fantasi kan finne på å bruke så mye penger på ei veske, men det er jo mange som har alt for mye penger å sløse bort på unødvendige luksusvarer, så de får sløse som de vil for meg.

Uansett ville jeg vært veldig forsiktig med å betale en masse penger for noe som angivelig skal være ekte på Finn. Du kan sjekke alt mulig, og allikevel bli lurt. Kvitteringer og sertifikater kan også forfalskes. By selgeren det som veska vil være verd om den er falsk. Om ikke selger går med på det, ville jeg overlate risikoen for å tape penger til noen andre.

Anonymkode: f834a...e5a

Kom igjen, det er snakk om ti tusen, ikke to hundre tusen.

Anonymkode: 450a7...b54

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg har sett på litt forskjellige, og er ikke 100% sikker på hvilken jeg vil ha. Har ikke sett noen som selger i nærheten av her jeg bor, dessverre. 

Men om noen har lyst å ta en titt: finnkode 363124625, 350087453, 363614678, 337213625 

Alle finnkodene er til samme type veske. Om noen har tid og lyst å ta en titt setter jeg veldig pris på å høre hvordan dere vurderer de 🙂

(Dere som ikke forstår at noen bruker 10' på en veske: helt greit, vi er alle ulike. Jeg har helt normal økonomi, jobber fullt og betaler alle mine regninger. Jeg prioriterer heller å kjøpe en dyr veske enn for eksempel dyre ferier, dyr bil osv. Eller botox, for den del (😅) Ikke at man trenger å forsvare det altså, men la nå folk gjøre som de vil🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Jeg har sett på litt forskjellige, og er ikke 100% sikker på hvilken jeg vil ha. Har ikke sett noen som selger i nærheten av her jeg bor, dessverre. 

Men om noen har lyst å ta en titt: finnkode 363124625, 350087453, 363614678, 337213625 

Alle finnkodene er til samme type veske. Om noen har tid og lyst å ta en titt setter jeg veldig pris på å høre hvordan dere vurderer de 🙂

(Dere som ikke forstår at noen bruker 10' på en veske: helt greit, vi er alle ulike. Jeg har helt normal økonomi, jobber fullt og betaler alle mine regninger. Jeg prioriterer heller å kjøpe en dyr veske enn for eksempel dyre ferier, dyr bil osv. Eller botox, for den del (😅) Ikke at man trenger å forsvare det altså, men la nå folk gjøre som de vil🙂

Hvorfor vil du ha en veske med så stor logo? Hvis jeg først skulle brukt 10 000 på en veske så ville jeg gått for noe mer "nedtonet". Ellers enig i at å kjøpe en dyr veske trenger ikke å være dumt, mange av dem har jo steget betydelig i verdi.

Anonymkode: 62008...66b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor vil du ha en veske med så stor logo? Hvis jeg først skulle brukt 10 000 på en veske så ville jeg gått for noe mer "nedtonet". Ellers enig i at å kjøpe en dyr veske trenger ikke å være dumt, mange av dem har jo steget betydelig i verdi.

Fordi jeg syntes den er fin? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men herlighet da, det er da langt ifra den mest skrikende logoen. Den er litt str, men faktisk ganske diskret. Formen og str på vesken er også vanvittig kjekk da den ser liten ut, rommer mye og kan brukes til både hverdag og fest. Den er ikke mitt førstevalg, men skjønner godt at TS ønsker seg den.

TS: Er vanskelig å se ut ifra annonsene om de er ekte, men jeg har en god følelse på de tre siste. Den første til 8900,- hadde ikke jeg kjøpt da den har et merke (bilde 3) som hadde irritert meg. Synes også det er klønete å ikke ta vare på den bedre da et slikt hakk ikke kommer av et lite dult. Hvis du ser på de andre annonsene hennes selger hun også enormt mange nesten like Louise Vuiton vesker, det er for meg et lite rødt lys. 

Den siste til 11000,- har merker foran, og er enormt godt brukt, så hadde unngått den med mindre hun går godt ned i pris.

Anonymkode: 145de...a9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg har ingen kjennskap til denne vesken, men reagerer på at den siste (kjøpt i Marbella) ikke holder fasongen når den henger. Ser litt slaskete ut. Den første er det ingen bilder av hvor den henger? kun flatt mot underlag. Da vet du ikke om det er samme problem med den.

Anonymkode: 7f9f5...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...