Gå til innhold

Dårlige foreldre som gir skjerm til barna.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker skjerm som barnevakt eller for å la barna roe seg ned, føler dere på et nederlag? Føler dere på at dere har feilet som foreldre eller lever dere greit med valget?

Anonymkode: 09813...508

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Niks. Verken jeg eller barna tror skjerm er en farlig ting i seg selv. 

Anonymkode: ac7f9...ab0

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Niks. Verken jeg eller barna tror skjerm er en farlig ting i seg selv. 

Så råd fra Helsedirektoratet er ikke så nøye? Du tenker at du vet bedre?

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du følger alle råd og anbefalinger som har med barn å gjøre til punkt og prikke? 

Anonymkode: ac0d9...e0e

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Der har du det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk skjerpe seg med denne foreldre-shamingen. Jeg skjønner at det er fordi dere skal prøve å føle dere bedre selv, men bare slutt. Gjør andre ting for å få deg selv til å føle deg som en bedre foreldre. Foreldre i dag har nok stress og dårlig samvittighet, om de ikke konstant skal bli påført dårlig samvittighet av unødvendige ting i tillegg. 

Om jeg hadde gått igjennom din foreldrestil ts, hadde jeg garantert funnet mye jeg ville gjort annerledes og som jeg ville tenkt hadde vært helt feil ovenfor barnet. Men du, som alle andre foreldre, gjør vel det beste du kan ovenfor ditt barn? Alle gjør vi noe som ikke er like heldig og alle gjør vi også bra ting ovenfor barna våre. 

Så gå litt inn i deg selv, tenk over hvordan du oppfører deg mot andre mennesker, og prøv å bli et bedre og mer forståelsesfull medmenneske. 

Anonymkode: e21fb...67d

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe dårlig samvittighet. Har aldri hatt noe begrensninger på skjerm av boe slag. 

Han har aldri blitt sinna når vi skal andre ting. 

Nå er han skolegutt og er veldig sosial mye ute å flyr, spiller fotball flere ganger i uken. 

Anonymkode: cbaf9...35c

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere som bruker skjerm som barnevakt eller for å la barna roe seg ned, føler dere på et nederlag? Føler dere på at dere har feilet som foreldre eller lever dere greit med valget?

Du som lager sånne innlegg på kg,  liker du å føle deg bedre enn andre?tror du at du er bedre enn andre?

Anonymkode: d175e...00c

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Føler ikke på nederlag. Lever helt fint med valget. Så mye på disneyfilmer selv som barn. Har blitt folk av meg og.

Anonymkode: 31a57...d9d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Helsedirektoratet sier ikke at skjerm er farlig. De sier at for mye skjermtid kan gå utover andre ting. At ungen ser på barnetv en times tid ødelegger ingenting. Helsedirektoratet anbefaler å begrense skjermbruken til 1 time fra barnet er 2 år. 

Gir du sukker, saft, brus, godteri, is, kaker, boller og smoothieposer til ungen din? Helsedirektoratet anbefaler det ikke. 

Drikker du alkohol? Helsedirektoratet anbefaler 0 alkohol.

https://www.helsedirektoratet.no/faglige-rad/fysisk-aktivitet-i-forebygging-og-behandling/barn-og-unge/barn-1-5-ar-tid-i-ro-stillesitting-skjermtid

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Merkelig det rådet ikke gjelder i barnehage, skole og SFO. Der er det tydeligvis fritt frem

Anonymkode: 50e63...175

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Har null problem med at de får skjerm feks på lange flyreiser og at vi går Pokemon go. Stusser på de som lar barn bruke skjerm i fam besøk og på restaurant, men antar de har sine grunner 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det verste for barna våre er nettopp dette! Stresset vi har etter å gjøre alt som er best for barna og være best. Verste er måten vi foreldre rakker ned på andre foran barna våre. Dette forplanter seg videre til barna og øker bare deres stress og søken etter perfeksjon. 

Anonymkode: 464e4...f60

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler ikke på nederlag. Lever helt fint med valget. Så mye på disneyfilmer selv som barn. Har blitt folk av meg og.

Ja, så skjermtitting går i arv.

Anonymkode: ce50c...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det gjelder barneoppdragelse vet jeg bedre enn staten, ja. Selvsagt.

Anonymkode: 933c2...84f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ts dårlig samvittighet for å bidra til foreldreshaming? 

Anonymkode: fc399...139

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at det finnes foreldre som ts, som er helt perfekte! Vi har mye å lære av deg🥰 Her er medaljen din🏅

Anonymkode: d0665...ba5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Når jeg var barn, blei jeg kasta på dør  og fikk beskjed om å komme tilbake når det var middag, da var jeg 4-5 år.- Slikt er vel ikke heilt greit nå til dags, att de minste ungene går alene på sjølvstyr ute. 

Dagens foreldre må faktisk få ein liten pust i bakken de og, siden de ikke kan hive ungene ut uten att naboene tilkaller både politi og barnevern 

Anonymkode: ecbf2...349

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt av å se barn med skjerm ved måltidene. Det bør være en sosial kosestund. Verken barn eller voksne her i huset får ha med mobiler eller annet til matbordet. 

Har voksne barn nå, men vi hadde max en time daglig med dataspill (som var det store da).

Lurer på om ikke mange barn mister evnen til å leke selvstendig og bruke fantasien. Kjedsomhet skaper kreativitet 🙂.

Anonymkode: 12c30...a73

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Absolutt ikke! Vi har 4 barn, hvorav 3 er mellom 20 og 30 år, og alle har klart seg mye bedre enn mange andre så langt. De er sunne friske barn. Selv om de har hatt mye skjerm -  noe for øvrig jeg selv er vokst opp med i form av TV - har de stått mye på ski, spilt fotball/håndball, hjulpet til på gården vært mye sosial, fine aktive ferier osv. Så null dårlig selvtillit på oss der som foreldre. Synes det er trost st det er så mange hysteriske foreldre i dag. Hva er de redde for? Så lenge man evner å gi barna en variert og trygg oppvekst, så spiller dette ingen rolle! 

Anonymkode: ef08c...6d6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...