Gå til innhold

Venninnene mine sier at jeg ofte virker litt fjern

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva legger dere i å være fjern? Føler ikke det er så positivt akkurat 😅

Anonymkode: ca953...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje at du zoner ut når hun snakker? Har en tidligere venninne som er sånn. Hun hørte aldri på hva jeg sa, bare at jeg sa noe. Noen ganger sa hun "hæ?", men de fleste gangene ventet hun til jeg var ferdig, for så å snakke om noe helt annet. Hun ville jeg betegnet som bl.a fjern, for hun var virkelig ikke til stede under samtalene våre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det virker ikke at du er til stede når du er med dem. Har du det bra ellers i livet da? Når jeg hadde det ille i mitt liv så zomet jeg ut. En beskyttelse for meg selv slik at jeg ikke skulle knekke sammen. Hadde en indre samtale om å ta meg sammen. Ei venninne som så det og spurte går det egentlig bra? Jeg knakk sammen og hun sa åja vi er der ja. Jeg trur vi går en plass sånn at vi er alene sånn at du får ut det som plager deg. Hun så meg og hjelp meg i en situasjon som var helt utholdende for min del. 

Anonymkode: a690c...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Kanskje at du zoner ut når hun snakker? Har en tidligere venninne som er sånn. Hun hørte aldri på hva jeg sa, bare at jeg sa noe. Noen ganger sa hun "hæ?", men de fleste gangene ventet hun til jeg var ferdig, for så å snakke om noe helt annet. Hun ville jeg betegnet som bl.a fjern, for hun var virkelig ikke til stede under samtalene våre.

Mitt barn er slik. Men har noe som hetter abcens epilepsi.  For henne er det frustrerende som ho sier. Er så kjedelig å miste tråden i ting. Når folk prater, noe som igjen hat gjort en del har forsvunnet ut av livet hennes

Anonymkode: cd214...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Det har jeg også. Jeg måtte aktivt korte ned historiene/ det jeg ville si, slik at hun kanskje kunne klare å holde konsentrasjonen oppe til jeg var ferdig. Hun kunne plutselig si noe helt annet enn vi snakket om. Vi så på film, hun satt med tlf og måtte spole tilbake fordi hun ikke forsto hva som skjedde. Hun var liksom alltid "et annet sted" i blikk, konsentrasjon og antakelig i tankene. Jeg kalte henne fjern. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt barn er slik. Men har noe som hetter abcens epilepsi.  For henne er det frustrerende som ho sier. Er så kjedelig å miste tråden i ting. Når folk prater, noe som igjen hat gjort en del har forsvunnet ut av livet hennes

Det er veldig leit, men det er helt klart ikke det som var tilfellet med min tidligere venninne. 

Anonymkode: 6eecd...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min eksvenninne er bare selvopptatt. Snakker kun om seg selv. Men finnes jo diagnoser som kan gjøre at det blir sånn, ja. Må være fryktelig frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg også. Jeg måtte aktivt korte ned historiene/ det jeg ville si, slik at hun kanskje kunne klare å holde konsentrasjonen oppe til jeg var ferdig. Hun kunne plutselig si noe helt annet enn vi snakket om. Vi så på film, hun satt med tlf og måtte spole tilbake fordi hun ikke forsto hva som skjedde. Hun var liksom alltid "et annet sted" i blikk, konsentrasjon og antakelig i tankene. Jeg kalte henne fjern. 

Anonymkode: 6eecd...011

Jeg også. Og jeg prøver på generell basis å ikke dra ut historiene mine i det uendelige uansett. Men noen detaljer må man jo ha med, hvis ikke gir det ikke mening. Var likevel for "langt" for henne. Hun var også typen til å sitte på mobil når vi så film. Begynte å vise meg videoer hun hadde funnet mens hun satt og scrollet, og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 14.16):

At det virker ikke at du er til stede når du er med dem. Har du det bra ellers i livet da? Når jeg hadde det ille i mitt liv så zomet jeg ut. En beskyttelse for meg selv slik at jeg ikke skulle knekke sammen. Hadde en indre samtale om å ta meg sammen. Ei venninne som så det og spurte går det egentlig bra? Jeg knakk sammen og hun sa åja vi er der ja. Jeg trur vi går en plass sånn at vi er alene sånn at du får ut det som plager deg. Hun så meg og hjelp meg i en situasjon som var helt utholdende for min del. 

Anonymkode: a690c...79e

Jeg tror du er inne på noe her. Har slitt mye med angst i det siste og føler det er vanskelig å tenke klart. Klarer ikke å slappe av. Kanskje folk rundt meg merker mer til det enn jeg tror de gjør.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror du er inne på noe her. Har slitt mye med angst i det siste og føler det er vanskelig å tenke klart. Klarer ikke å slappe av. Kanskje folk rundt meg merker mer til det enn jeg tror de gjør.

jeg har det på samme måte🥺 soner ut i samtaler, mister tråden, glemmer ting og avtaler..

Har mye angst og uro, og bruker mye krefter på å holde dette i sjakk..

Lite forståelse fra familie og kjæreste, forstår jo at det er irriterende og virker frekt😞

Anonymkode: ef9a4...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...