Gå til innhold

Forventer dere å høre fra tenåringen når de er bortreiste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en tenåring som er på ferie uten sin familie, jeg vet at vi i familien er "glemt" og tar ikke jeg kontakt så har vi ikke kontakt. Barnet mitt har alltid syntes det å snakke i telefonen er en uting. 
Hvordan er det hos dere? Hører dere fra de når de er borte i mange dager? 

Anonymkode: 5109a...86f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nope! Får en snapp i ny og ne om jeg sender til henne. ( hun er akkurat nå på ferie med venninnen og familien). 
Tar det som et tegn på at hun koser seg på tur. 

Anonymkode: f15cf...d05

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, gjør ikke det. Hender han sender en mld om han ser noe kult han tar bilde av. 

Anonymkode: e6b87...482

AnonymBruker
Skrevet

Min 16 åring har vært på norway cup i 1 uke. Han har svart på mine snap, men ikke mer enn det 😀

Anonymkode: c1fd2...996

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt og han vet vi ønsker å høre fra han, vi sender også god natt melding 

Anonymkode: 9679a...e19

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo ann på hvordan de er oppdratt det

Hvis det er opp til de så hører nok ingenting

Anonymkode: 65cd6...d4f

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke,de er tenåringer. Men en snap forventes,ikke tlf samtale..

Og tenåring kan være 13 eller 18. Stor forskjell. Hadde fulgt opp en 13-14 åring mer,ringt. 17-18 åring? Nei.

Anonymkode: 35217...bf4

Skrevet

Ja innimellom, men vi har også selv ringt når vi har følt på behovet, istedenfor å forvente at barna skal huske på å dekke vårt behov for å vite hvordan de har det. 

Her er det far som har vært mest urolig når barna var borte, så jeg som partner har måtte være litt streng med hvor ofte han fikk ringe dem. Man skal jo la dem spre sine vinger og må klare å stole på at de ikke blir helt hjelpeløse/idioter når de er på egenhånd. 

AnonymBruker
Skrevet

Får en snap her og der, men det er det. 

Anonymkode: 9abd3...db1

AnonymBruker
Skrevet

Har en avtale på at man sender en meld i hvertfall annenhver dag, så jeg vet at hn har det bra. 

Bortsett fra det hører jeg noe bare hvis det er noe. 

Men for meg er det viktig at hn koser seg der hn er også snakkes vi når hn kommer hjem igjen. 

Anonymkode: 7479b...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Veldig opp og ned. Noen ganger ringer de å forteller andre dager er det stille

Anonymkode: 33418...a11

AnonymBruker
Skrevet

Vi ringer ikke, men jeg forventer en melding av og til og det får jeg. 

Anonymkode: 44ba8...271

Skrevet

Fikk ikke melding fra mannen engang da han var borte i tre måneder...

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg regner med at de ringer hvis det er noe viktig. Når jeg ikke hører fra dem er de opptatt og har det bra.

Det hender jeg sender en melding, men regner ikke med at de svarer.

Anonymkode: 3eaaf...259

AnonymBruker
Skrevet

Avhenger veldig av hva det er og om det dreier seg om en 13 eller 19-åring. 
Jeg har en 17 åring som har dratt på treningsleirer fra hun var 10 år. Da hører jeg minimalt. Hun er mye opptatt og det er store begrensinger på mobilbruk. Samme 17 åring var på ferie med noen venner i sommer. Da forventer jeg litt mer oppdateringer. Hun snapper stort sett daglig, og ringer dersom vi ber henne. 

Anonymkode: 9fb51...1bd

Skrevet

De sender alltid melding når de kommer fram. Det er noe vi alltid har gjort på begge sider av familien, men ut over det så er det kun hvis det er noe spesielt. Jeg tror ikke at de tenker noe særlig på foreldre når de er i tenårene og er med jevnaldrende eller andre på tur. De lever jo mer i øyeblikket, og sånn ansvarsfølelse for foreldrene tror jeg kommer når de blir mer voksne, sånn vanligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...