Gå til innhold

Hvor lenge varer en «sex-akt» og tar du faktisk tiden?

Geojak

Anbefalte innlegg

Ser endel innlegg på forskjellige fora som dreier seg om varighet på sex.

men tar man faktisk tiden?
Kvinner som klager på at han kommer for fort.. er ikke opptakten til eb evt. orgasme vel så viktig?
Da vi var yngre slet jeg litt med st jeg fikk rask utløsning når jeg var inne i henne.
Men vi hadde jo et langt forspill før det.
Det var denne tiden som gjorde at vi nesten alltid har oralt i starten, der jeg slikker henne til orgasme, før jeg for komme inn i henne.

Men til poenget i overskriften, er det faktisk noen som har tatt tiden?
Og når beregner du i så tilfelle starten?
er det opptakten til forspillet, eller i det forspillet starter eller?

Selv har det aldri falt meg inn å se på klokka når vi «starter»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette finnes det fakta om:

https://www.forskning.no/biologi-medisin-menneskekroppen/hvor-lenge-er-det-egentlig-normalt-a-ha-sex-for-utlosning/1675942

https://www.nettavisen.no/samleie/sex/forskning/sa-lenge-varer-et-samleie-i-gjennomsnitt/s/12-95-3423130144

Dette gjelder altså fra inntrengning til hans utløsning. Hva parene gjør av forspill eller etterspill er en annen sak.

Endret av Hunmedham
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer dessverre ikke uten å ha bestemt meg for det, og jobbet hardt for det. Ikke alle gangene da heller. 

Det som bestemmer lengden på økta, er stort sett hvor god tid vi har, og dagsformen. Eks taklet ikke langvarig sex, men nåværende vil gjerne ha enda en orgasme, etter 3+ timer. Alt under timen er en kjappis for oss. 

Anonymkode: b781c...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (9 timer siden):

Ja ikke sant fra inntregning til hans utløsning.
men sex akten består jo av mye mer enn det.
Derfor jeg tenker at det blir feil,bare å ta tiden fra han putter den inn til han kommer..

Har jo aldri tatt tiden, men vi holder ikke på intimesvis, så 30 minutter er nok mer normalen hos oss vil jeg tro.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med exen varte det stort sett i 20 min. Med nåværende varer det fort et par timer med pauser innimellom. Tar meg ofre i å savne den kortvarige sexen, men man vil vel ofte ha det man ikke kan få

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (12 timer siden):

Dette var interessant. Det står at det gjennomsnittlige samleiet er kortere jo eldre man blir, men jeg for min del er jo mye bedre på å kontrollere min egen utløsning nå enn når jeg var i 20-åra. Jeg lå nok litt under snittet da og en del over snittet nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde meg med en fyr engang som tok tiden faktisk, han sa at det tok han 25 min å komme. Virket stolt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X’n hadde en veldig lysende digital klokke på nattbordet. Jeg har nesten fotografisk hukommelse på fire-sifrede ting

Vi varmet ofte opp på sofaen før vi havnet i senga. Men fra klærne gikk av til vi lå og koste etter sex har det 10-45 minutter vanligvis. Raskest på ettermiddagen når vi bare tok en runde mens lasagnen sto i ovnen til langsom morgensex som kunne tatt hele dagen. 

Anonymkode: 5d158...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geojak skrev (7 timer siden):

sex akten består jo av mye mer enn det.
Derfor jeg tenker at det blir feil,bare å ta tiden fra han putter den inn til han kommer..

Selvsagt. Alle vet det. Men da blir det meningsløst å diskutere tidsbruk. For enhver kan jo velge å kline, stryke på eller gi litt koseoral, i en halvtime eller time forut, eller kjøre på med runde to eller tre.

Grunnen til at man alltid måler slik man gjør, er for å få kunnskap om lengden på selve samleiet. For her er det alltid mye synsing og individuelle avvik. Altså fra inntrengning til hans utløsning, med høyde for posisjonsbytter underveis, men ikke for "kosepauser". 

I samfunnsvitenskapelig metode lærer man at personlig erfaring ikke teller. Hvor lang tid du eller jeg bruker, er irrelevant. Det er "de store tall" som gjelder, og det er dét vi kan lese ut av artiklene over. At X en gang hadde en elsker som holdt på i en time er et avvik. Det gjennomsnittlige blant et stort antall par er det normale/vanlige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (5 timer siden):

Dette var interessant. Det står at det gjennomsnittlige samleiet er kortere jo eldre man blir, men jeg for min del er jo mye bedre på å kontrollere min egen utløsning nå enn når jeg var i 20-åra. Jeg lå nok litt under snittet da og en del over snittet nå. 

Hvor gammel er du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doolittle skrev (11 minutter siden):

Jeg er midt i 40-åra. 

Da tror jeg du bør vente 10-20 år før dette blir relevant for deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (19 timer siden):

Ofte når vi har sex, så er ikke «penis i vagina» en del av sexen i det hele tatt.

Når «penis i vagina» er en del av sexen, så er det som oftest en liten avslutning på sexen.

For oss er det du kaller «forspill» hoveddelen av sexen.

Å bruke «penis i vagina» som en måleenhet blir meningsløst.

Anonymkode: 80d15...4c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex i heisen bør nok ikke baseres på at dere trenger tepper eller puter, sex alene i senga, sofaeneller der dere føler for å nyte hverandre kan vare til det er over da dere er alene. Om det tar 15 min eller 2 timer så spiller det ingen rolle, ikke like lett å planlegge så dere tar det alt ettersom det kommer. Men i heisen bør det bli en 1-2-ferdig! Da bør han være på kanten og klar for å sende avgårde saftene umiddelbart.

Det å ville ha et kjapt knull kan utvikle seg til å bli timer med elskov og motsatt men gjennomsnittet på alle sammen føles helt uvesentlig da nesten ingen av de faktisk er akkurat den lengden.

Men la oss si gjennomsnittlig 15-20 min da for å ha et svar som passer inn i spørsmålet. Men det er egentlig en dårøig lengde da det er for langt for en kjappis men ikke langt nok til å bli trigget til ryggraden og nyte hverandre intenst, sensuelt og i lange deilige drag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tiden på selve samleiet (penis i vagina) én gang. Det var 8 minutter. Tror det ble litt lenger enn normalt siden jeg tok tiden.

Hun pleier alltid å få orgasme siden vi har forspill helst til hun sier at hun vil ha samleie. Da er det ganske rett før hun kommer, og hun kommer fort ved hjelp av en hånd samtidig med penetrering. Mesteparten av sexen er altså forspill (oral og hender.)

Jeg ok for meg. Tror hun også er fornøyd.

Håper dere som knuller i timevis også er fornøyd med det.

Anonymkode: 139fe...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 9.36):

Ofte når vi har sex, så er ikke «penis i vagina» en del av sexen i det hele tatt.

Når «penis i vagina» er en del av sexen, så er det som oftest en liten avslutning på sexen.

For oss er det du kaller «forspill» hoveddelen av sexen.

Å bruke «penis i vagina» som en måleenhet blir meningsløst.

Det er meningsfullt dersom hensikten er å få kunnskap om samleiet. Hva den vanlige tiden er når par ligger sammen, i den forstand at han har trengt inn i henne og de puler inntil han kommer. I denne forskningen tar man utgangspunkt i såkalt "heteroseksuelt, vaginalt samleie" der "mannens stive penis [glir] inn og ut av kvinnens skjede" (Store norske leksikon).

Denne kunnskapen gjør det mulig å si noe om hva som er gjennomsnittlig, hva som er vanlig, hva som er lenge/kort og hva som kan kalles tidlig (prematur ejakulasjon).

Om noen har sex der "pikk i fitte" har liten plass, eller bruker to timer før og etter, eller knuller flere ganger gjennom natten, eller klarer å la det humpe og gå i tre kvarter, er enten irrelevant for hva det måles her, eller ikke-representative avvik. Er ikke det enkelt å skjønne?

I går hadde jeg sex med mannen min. Det begynte med at han strøk meg mellom bena på kjøkkenet. Deretter tungekysset. Så avkledningen. Vi ble liggende og kline på sengen. Fingring. Brystkyssing. Oral i 69. Deretter pikk-erting i åpningen. Masse forskjellig og deilig, som tok tid. Men jeg har ikke noe problem med å skjønne når vi begynte å knulle. Eller å forstå at det var da han trengte inn at klokken begynte å gå. Jeg forstår også at sexen etterpå, med min vibrator og hans munn og fingre ikke var en del av tidtakningen.

Man måler ikke hvor lenge folk "har sex", men varigheten av det tradisjonelle samleiet.

Endret av Hunmedham
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 - 30 minutter. Jeg er i 50-årene da, jeg klarte aldri holde så lenge da jeg var 25. Dama er ikke av de raskeste, men med dette tidsbruket får hun til 3-6 ganger hun også, så for oss helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke tiden, men har nå et greit begrep likevel om det har gått 5, 15, 30 eller 60 minutter. Greier å plassere samleiet i ca-tid uten å sette på en timer.

Og jeg regner en akt fra vi begynner å bli tydelig seksuelle, når kosen vekker lysten eller ord/handling ellers tydelig sier at nå blir det action 😅 Ikke bare fra penetrering.

Har egentlig aldri vært noe mål å vite hvor lenge HAN holder ut selve samleie-biten, men kan sikkert ha sammenheng med at mine kjærester har vært OK utholdne. Hadde en partner kommet ofte prematurt kunne jeg sikkert fulgt mer med på klokka, for å ha «argumentasjon» til å prøve på endringer hvis jeg var lite tilfredsstilt.

Og hvor lang en akt er, det blir litt «hvor langt er et tau» spørsmål. Vi holder på alt fra 5 minutter til flere timer. Det vanlige er nok 20-30 minutter en vanlig hverdag og nærmere en time i barnefrie helger 😉 der endel er penetrering og endel annen seksuell stimulering. Kjappiser på under 10 minutter er digg avveksling, men bør ikke bli hovedaktivitet.

Endret av Diskulis
Svarte ikke på ene spørsmålet 😅
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunmedham skrev (På 5.8.2024 den 9.54):

Er ikke det enkelt å skjønne?

Man måler ikke hvor lenge folk "har sex", men varigheten av det tradisjonelle samleiet.

Jo det er lett å skjønne. Men det var ikke spørsmålet i overskriften. Det var lengden på en «sex-akt», ikke samleie.

Det er irrelevant hvor lenge et samleie varer, når det man lurer på er lengden på en «sex-akt».

Jeg kan ha sex i en times tid, uten at samleie er en del av «sex-akten».

Anonymkode: 80d15...4c2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...