Gå til innhold

Barnet gruer seg til oppstart sfo grunnet et annet barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt som er skolestarter i år er sosialt , omgjengelig og harmonisk. 

Nå når det nærmer seg skolestart har jeg begynt å merke endring i atferd. Mer humørsvingninger , irritabilitet , sinneutbrudd og oppvåkninger på natt. 

Barnet sier h*n gruer seg til sfo da et annet barn skal være der. Dette barnet er ett år eldre enn mitt barn og de gikk i bhg i fjor. Da skal dette barnet ha ertet mitt barn ( i følge mitt barn), jeg hørte aldri noe fra bhg om at dette skjedde . Dog kan jeg nok minnes at mitt barn var mindre harmonisk dette året . Jeg prøver å si at ting kan ha endret seg nå, at h*n bør holde litt avstand til det andre barnet etc, men mitt barn sier at det gjerne bare er sånn at h*n kan gå forbi dette barnet så kommer det en kommentar. 

Hvordan bør vi gripe an dette? Kjenner jeg plutselig ble veldig urolig for skolestart/sfo.. bør vi snakke med sfo-leder og skole nå i starten eller se an?

Anonymkode: e5e0d...24d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se an. Det er jo et helt år siden og ikke sikkert blir et problem i det hele tatt. Du snakker med barnet ditt om at dette skal du ikke grue deg til, det er mange barn å leke med på SFO, og skulle det oppstå noe så kan barnet fortelle det til deg eller voksne på SFO. 

Anonymkode: 4d80d...120

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med SFO lederen. Og snakk med barnet ditt om at du vil at det forteller deg om det skjer ubehageligheter på skolen eller SFO.

Jeg ville også sett på muligheten for andre fritidstilbud i din kommune sånn at barnet slipper å være på SFO hvis det oppstår problemer. 

Anonymkode: 817af...0ea

Skrevet

Ikke nære upp under denne frykten. Si at dette kommer til å gå bra, og at dersom noe skulle oppstå så lover du å ordne opp. 

Fokuser på alt som blir gøy. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bedt SFO følge med og orientert om at barnet har gruet seg mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har varslet om lignende tidligere, først var SFO overlykkelig over at jeg meldte i fra, for så noen dager senere prøve å dytte skyld over på mitt barn for å slippe unna dagbøter pga ikke løst mobbekonflikt. Skolen er ofte drevet av folk som bare er opptatt av å lure systemet, og ikke om at barnet skal ha det bra. Så jeg gadd aldri si fra mer, og byttet skole i håp om bedring. Privat skole ser ofte ut til å være løsningen.

Anonymkode: 28761...e45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er 1.kl mye sammen med 2.kl? Her er 1.kl mer for seg selv, mens 2.kl og 3.kl er sammen.

Anonymkode: 9f08a...2b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er 1.kl mye sammen med 2.kl? Her er 1.kl mer for seg selv, mens 2.kl og 3.kl er sammen.

Anonymkode: 9f08a...2b9

Aner ikke , vet bare at sfo er opp til de er 10 år er det ikke? Så regnte med de var sammen alle sammen

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at barnet engang skal gå på SFO. Her slutter de fleste på SFO iløpet av våren / sommeren i 1.klasse

Anonymkode: 80740...b4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er ikke sikkert at barnet engang skal gå på SFO. Her slutter de fleste på SFO iløpet av våren / sommeren i 1.klasse

Anonymkode: 80740...b4c

Ok, hva gjør de da? Drar hjem og er hjemme alene? 7-åringer..? Det var tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...