AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Vi jobber turnus, noe som gjør at vi noen ganger har litt «ulik» fri. Kanskje jeg plutselig har fri en langhelg mens han jobber foreksempel. Eller at han har fri noen dager i høstferien mens jeg jobber. Jeg drar bort med barna noen ganger i året alene. Kan være en liten hyttetur, Kiel ferga, helgetur til en annen by osv. Ungene er ganske store (13 og 9 år) og er greie å ha med å gjøre. Ikke noe krangling eller annet som gjør det vanskelig å ha de med rundt. Det som er greia er at jeg ALDRI er alene. Tror det er sikkert 8 år siden jeg var helt alene hjemme over natta uten mann og barn. Han drar aldri bort med de uten meg, og jeg skjønner ikke hvorfor!? Jeg har foreslått for han mange ganger å ta med barna bort å gjøre noe jeg vet de synes er gøy en helg når jeg jobber el. Han sier bare «ja, kanskje det» men det skjer aldri. Jeg har også sagt at jeg ikke skjønner hvorfor han aldri gjør det og sagt at jeg hadde syntes det hadde vært deilig med litt alenetid, og at han har jo det og synes det er deilig når jeg tar en alenetur med de. Da blir han bare irritabel og småsur….. Han er en god far og tar seg av barna like mye som meg ellers, så det handler ikke om at han ikke klarer eller ikke er deltagende til vanlig. Hvorfor tar han aldri med barna på overnatting alene?? Kjenner jeg blir litt frustrert over at han ikke kan gjøre sånne ting uten meg! Og at han ikke gjør det hvertfall en liten gang i året så jeg kan være litt alene hjemme. Han synes jo det er deilig når han er det, så hvorfor ikke unne meg det? Skjønner ikke noe av det, så om noen har teorier her er det topp… Anonymkode: 19f2e...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Kanskje han ikke liker å reise alene (alene som voksen med ansvar for barn)? Eller gjerrig på å bruke penger på tur? Anonymkode: 4fc64...b25 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 Det har aldri min mann gjort heller. Han synes nok ikke det er nødvendig 😀 Folk er forskjellige. Anonymkode: f5387...582 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 I stedet for å foreslå det som en artig aktivitet for han og barna, må du si rett ut at du trenger en helg alene. Kan du reise vekk med barna i to netter? Anonymkode: 11379...2b6 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I stedet for å foreslå det som en artig aktivitet for han og barna, må du si rett ut at du trenger en helg alene. Kan du reise vekk med barna i to netter? Anonymkode: 11379...2b6 Da blir han bare sur og legger det frem for barna på en «sur måte» også ender det med at jeg sier at han ikke trenger fordi det ikke er meningen at jeg skal sitte hjemme med dårlig samvittighet og klump i magen hele helga fordi jeg har tvunget han på tur han ikke vil på og antagelig kommer til å være i dårlig humør alene med barna en helg. Lite koselig for ungene liksom… HI Anonymkode: 19f2e...0cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da blir han bare sur og legger det frem for barna på en «sur måte» også ender det med at jeg sier at han ikke trenger fordi det ikke er meningen at jeg skal sitte hjemme med dårlig samvittighet og klump i magen hele helga fordi jeg har tvunget han på tur han ikke vil på og antagelig kommer til å være i dårlig humør alene med barna en helg. Lite koselig for ungene liksom… HI Anonymkode: 19f2e...0cd Men ærlig talt, hvs slags mann er det du har valgt deg. Se på tur med egne barn som straff? Dere har åpenbart flere problemer i forholdet enn dette. Anonymkode: 11379...2b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men ærlig talt, hvs slags mann er det du har valgt deg. Se på tur med egne barn som straff? Dere har åpenbart flere problemer i forholdet enn dette. Anonymkode: 11379...2b6 Nei, vi har faktisk ikke det… er vel derfor jeg ikke skjønner dette helt. Virker som han er helt avhengig av meg når det er snakk om å dra bort. HI Anonymkode: 19f2e...0cd
Anononyma Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 Kan han finne noen å dra sammen med? Kanskje han er litt usikker hvis det skulle oppstå noen problemer, f.eks at et av barna trenger helsehjelp eller annet akutt. Min mann kan dra på hytta, men da må han ha med seg barnets farmor eller en kompis med barn 🙈
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, vi har faktisk ikke det… er vel derfor jeg ikke skjønner dette helt. Virker som han er helt avhengig av meg når det er snakk om å dra bort. HI Anonymkode: 19f2e...0cd Det høres litt ut som han er avhengig av deg for å reise bort, ja. At det er noe med det han syns er vanskelig eller skummelt. Og da kan det hende han syns det er flaut også. Sånn at det ikke er så lett å få ut av ham hva det egentlig handler om. Det trenger jo ikke være slik, men det får meg til å tenke på mine foreldre. Faren min hadde aldri tort å reise noe som helst sted uten moren min, selv nå uten barn, altså. Han har angst. Og han benekter stort sett at det er slik. Men det er klart, det kan jo være noe helt annet her. Jeg tenker du bare må prøve å snakke med ham, og så kanskje han sliter med å svare da. Men han skylder deg å bli med på den praten, mener jeg. Kan du reise bort? Sånn hvis du absolutt ikke får han til å dra noe sted. Så kan du ta en helg på hotell i stedet? Anonymkode: f07e7...092 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 Du kjenner vel ikke akkurat på lyst på ham eller flere barn med ham, når han oppfører seg som et barn selv ? Anonymkode: 41762...7f2
Hensatt Skrevet 4. august 2024 #12 Skrevet 4. august 2024 Om du vil ha alenetid, kan du ikke reise bort selv uten mann og barn? 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #13 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det høres litt ut som han er avhengig av deg for å reise bort, ja. At det er noe med det han syns er vanskelig eller skummelt. Og da kan det hende han syns det er flaut også. Sånn at det ikke er så lett å få ut av ham hva det egentlig handler om. Det trenger jo ikke være slik, men det får meg til å tenke på mine foreldre. Faren min hadde aldri tort å reise noe som helst sted uten moren min, selv nå uten barn, altså. Han har angst. Og han benekter stort sett at det er slik. Men det er klart, det kan jo være noe helt annet her. Jeg tenker du bare må prøve å snakke med ham, og så kanskje han sliter med å svare da. Men han skylder deg å bli med på den praten, mener jeg. Kan du reise bort? Sånn hvis du absolutt ikke får han til å dra noe sted. Så kan du ta en helg på hotell i stedet? Anonymkode: f07e7...092 Jada, jeg kan fint reise bort alene. Men blir jo liksom ikke helt det samme å sitte på ett hotellrom alene en helg😆 Det jeg savner er jo å være her hjemme alene litt, hvor jeg har alle tingene mine og bare kan slappe av og kose meg med ting jeg vanligvis ikke har tid til. HI Anonymkode: 19f2e...0cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #14 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kjenner vel ikke akkurat på lyst på ham eller flere barn med ham, når han oppfører seg som et barn selv ? Anonymkode: 41762...7f2 Nei, ingen av oss ønsker flere barn nå som de vi har er så store. Men om det var sånn at jeg mistet all lyst på han fordi han ikke tar med ungene bort en helg i året, så hadde det vel mer vært jeg som oppførte meg som ett barn eller? Er jo ikke det som er det viktigste i vårt forhold eller grunnstenen i vår hverdag. Er bare noe jeg irriterer meg over og ikke skjønner. HI Anonymkode: 19f2e...0cd
mommyaka Skrevet 4. august 2024 #15 Skrevet 4. august 2024 Bestill en tur med Kiel båten..barna og mannfolk.. pakk alt de trenger og si hade .. Her er det alltid jeg som bestiller og pakker og finner på noe... mannen min elsker p finne på ting..men er skikkelig treig og et aldri den som leter på nett etter priser og dato.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #16 Skrevet 4. august 2024 Ikke alle har behov eller lyst til å reise bort, med eller uten barn. Hos oss er det meg. Jeg blir ofte med når mann og barn reiser bort, men liker meg best hjemme. Jeg reiser nok i jobbsammenheng, og det er så mye jeg liker å gjøre hjemme, så jeg sier også nei takk til invitasjon fra venner. Anonymkode: 78cae...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #17 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jada, jeg kan fint reise bort alene. Men blir jo liksom ikke helt det samme å sitte på ett hotellrom alene en helg😆 Det jeg savner er jo å være her hjemme alene litt, hvor jeg har alle tingene mine og bare kan slappe av og kose meg med ting jeg vanligvis ikke har tid til. HI Anonymkode: 19f2e...0cd Nei, jeg ser den, altså. Om det er usikkerhet eller angst som er greia, så tenker jeg han skylder både deg å barna å ta tak i det. Han trenger jo ikke dra på telttur i villmarka heller. Men f.eks. på besøk til familie uten deg. Om det er at han syns det er slitsomt/ikke gidder/ikke forstår ordentlig hvor godt det hadde vært for deg med litt tid alene og hvor fint det er for barna å kunne få da på tur med ham, så er han ikke noe grei. Da tenker jeg han trenger en alvorsprat. Kanskje har han ikke forstått poenget med at han skal dra alene med dem. Og tenker det er bedre at dere reiser sammen en annen gang, og sparer pengene til det eller noe. Det høres jo ut på innleggene som om dere har det greit ellers, så jeg håper det er mulig å finne ut av den merkelige greia hans her. Anonymkode: f07e7...092
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #18 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke alle har behov eller lyst til å reise bort, med eller uten barn. Hos oss er det meg. Jeg blir ofte med når mann og barn reiser bort, men liker meg best hjemme. Jeg reiser nok i jobbsammenheng, og det er så mye jeg liker å gjøre hjemme, så jeg sier også nei takk til invitasjon fra venner. Anonymkode: 78cae...f3b Men du skjønner vel at mannen din kunne trengt hjemme alene-helg innimellom? For jeg hater også å dra bort, men jeg gjorde det for mannens skyld så han også fikk nyte å ha huset for seg selv ei helg innimellom. Anonymkode: 3e21b...044
KaraThrace Skrevet 4. august 2024 #19 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da blir han bare sur og legger det frem for barna på en «sur måte» også ender det med at jeg sier at han ikke trenger fordi det ikke er meningen at jeg skal sitte hjemme med dårlig samvittighet og klump i magen hele helga fordi jeg har tvunget han på tur han ikke vil på og antagelig kommer til å være i dårlig humør alene med barna en helg. Lite koselig for ungene liksom… HI Anonymkode: 19f2e...0cd Du er sammen med en idiot. Derfor. Det er ingen andre svar enn det.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #20 Skrevet 4. august 2024 Mange menn klarer ikke planlegge. Les om det tredje skifte. Han er nok ikke vant til å ta det ansvaret. Men jeg tror du kan legge det frem på en annen måte. Ikke så konfronterende. Møt han på følelsene dine. Forklar på rolig måte. Blir han sur sier du at du ser dette er vanskelig for han (ikke si at han er sur), og vær undrende til det. Prøv å utforsk hvorfor han reagerer som han gjør Anonymkode: 2adb1...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå