AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Dette vil nok ikke bedre seg selv om han starter i barnehagen. Din søster må jo oppdra barnet sitt og ha tydelige regler. Han vil nok lære at dette ikke er lov i barnehagen men vil nok fortsette hjemme siden det ikke er noen veiledning der. Anonymkode: 58d97...26b 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a For ørten år siden var det en mor som klaget på at ungen satt og ødela noe utendørs. Denne moren sa så; Kan ikke naboene kommer og kjefte snart så barnet ikke ødelegger saken helt? Alle andre skal lære barn det foreldrene bør lære dem, slik er samfunnet blitt mer og mer. Foreldre tar ikke ansvar. Skal en treåring lære å være i bhg og så i tillegg lære seg å bruke innestemme og å sitte stille både ved bordet og i samlingsstund så vil den ungen ta veldig mye plass. Slike ting burde komme fra begynnelsen av… Anonymkode: 3fae9...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 Barneoppdragelse er selvsagt foreldrenes ansvar. For meg blir det veldig feil om foreldrene tenker at de bare kan overlate til barnehagen å oppdra barna deres. Nå kan det godt hende at barnehagen klarer å gi tassen rammer og regler som gjør at han oppfører seg i barnehagen, men han vil nok raskt lære forskjellen på reglene hjemme og i barnehagen og sannsynligvis oppføre seg som før når han er hjemme selv om han er roligere i barnehagen. Så kan det jo hende, uten at har noen forutsetning for å påstå det, at denne støyen og utageringen har bakgrunn i en eller annen tilstand. Det er f.eks. ikke uvanlig at barn med ADHD er veldig urolige. Dersom det skulle være tilfelle, kan det medvirke til at barnet ikke klarer å følge regler og beskjeder fra de rundt seg. Anonymkode: 2358f...e48
luxifine Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 Vi måtte ha "barnehage-regler" og "hjemme-regler". Gikk fint det, måtte bare minne pjokken på hvor han var slik at han hentet seg inn.
Grüner Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a Så klart hun må oppdra sønnen sin! Og selv om han begynner i bhg må hun fortsatt oppdra sønnen sin.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a Jo det er HENNES jobb å oppdra barnet sitt, men hun er nok av typen som tenker at det kan andre ta seg av for henne.. Hennes barn, hennes ansvar. Anonymkode: 4c6f4...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 Hvis han er tre år, bor i leilighet og ikke har begynt i bhg.enda, så synes jeg det høres ut som han er understimulert. 3-åringer må man ta med ut og gi de inntrykk, og få ut masse energi. Oppfordre søsteren din til å være mer ute. Ta de med til park/ skog neste gang. Det blir bra for han med bhg. Anonymkode: 18091...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 Han vil ikke lære det i barnehagen nei. Jeg opplevde at mine ble mer høylytt etter de begynte i barnehage. Mange barn og de må rope høyere enn de andre for å bli hørt Anonymkode: 26a5c...dfc
Stor pike Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 Oppdragelsen må hun nok stå for selv. Men å jobbe sammen med barnehagen for tips og råd, kan være veldig positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a Hun tenker helt feil. Hun skal ikke lære han å ikke rope, ikke kaste leker i gulvet osv. Hun skal lære han å sitte rolig ved matbordet og spise, ha innestemme, legge leker ordentlig fra seg osv. Jo, det er jo selvsagt hennes jobb å lære han dette! Anonymkode: f4bc5...432 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #12 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a Håper inderlig dette er tull. Stakars barn som har en evneveik mor. Er ikke rart barn blir helt proppel når det aldri er en konsekvens. Og overlate oppdragelse til barnehage og skole, er noe av det dummeste man hører.. Anonymkode: 5b93e...7d1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #13 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min søster har en gutt på 3 år som skal begynne i barnehagen snart. Han er en høylytt gutt. Roper høyt og mye. Bråker veldig når han leker inne. De bor i blokk og jeg synes synd på naboen under. I stad spiste vi frokost på veranda og gutten ropte og hoppet. Hele veranda ristet. Søsteren min sa at hun har prøvd å lære han at han ikke skal løpe inne og rope høyt, og ikke kaste leker i gulvet, men at han lærer det når han begynner i barnehagen. Er det ikke hennes jobb å lære han det? Jeg er glad i søsteren min, men noen ganger er hun like konsekvent Anonymkode: dc5a9...64a Lagde ikke du nettopp en tråd om dette? Anonymkode: 0b8da...eff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå