AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Del Skrevet 4. august 2024 Jeg ønsker å endre mitt alder, jeg kom til landet som ung og ble satt til å være 1 år eldre enn det jeg er. Jeg har ikke noe føde papir og lurer på om noen vet hvordan man kan gå frem for å endre sin alder? Jeg er egentlig 24 men det står at jeg er 25. Anonymkode: b8676...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må kontakte folkeregisteret og be dem endre alderen din. De vil nok be om dokumentasjon og bevis. Det varerier hva de vil be om, men bare prøv å fremskaff det de ber om. Om du får avslag, selv om du mener at du har alt dokumenter så kan du saksøke folkeregisteret. Da vil en domstol bestemme om det er godt nok dokumenter at alderen din skal endres. Dette er forskjellen mellom å få fastsatt alderen ved ankomst til Norge og få den endret i ettertid. Når man kommer er det norske myndigheter som har bevisbyrden dersom de ikke tror på alderen som den ankomne selv oppgir. Men etter at alderen er fastsatt har du selv bevisbyrden dersom du vil endre den. Anonymkode: 13ce8...33a Jeg har dessverre ikke noe dokumentasjon. Jeg har fått vite at jeg er 1 år yngre enn det som står på passet siden jeg var barn. I tillegg er fødselsdatoen min annerledes. Jeg har bursdag i april men i passet står det at jeg har bursdag februar. Anonymkode: b8676...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Del Skrevet 4. august 2024 Om du ikke har verifiserbar dokumentasjon så får du ikke endret dette. Anonymkode: 25319...1fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Del Skrevet 4. august 2024 Da ser du bare ung ut, fint når du blir 40. Anonymkode: 2239e...5c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #5 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har dessverre ikke noe dokumentasjon. Jeg har fått vite at jeg er 1 år yngre enn det som står på passet siden jeg var barn. I tillegg er fødselsdatoen min annerledes. Jeg har bursdag i april men i passet står det at jeg har bursdag februar. Anonymkode: b8676...73d Hvorfor kan du ikke skaffe fødselsattest fra hjemlandet ditt?. Anonymkode: 90ef3...086 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #6 Del Skrevet 4. august 2024 Så tar du dette opp med fastlegen og får hjelp der med veien videre. Er du adoptert? Anonymkode: 1626e...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå