Gå til innhold

Eksfoliering mellom selvbruning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt selvbruning lenge, men er faktisk stadig usikker på dette med eksfoliering. 

Jeg eksfolierer med denne: https://www.blivakker.no/product/3147939?utm_campaign=pmax-brightbid-low-margin&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzby1BhCQARIsAJ_0t5MWuwGS-ogG6z1VpEVxO9UWf3JnWSYCyxa4wMCplttqiJJdzUxr3IMaAn_MEALw_wcB før påføring av selvbruning. Dette gjør jeg en gang pr uke. Etter 3-4 dager tar jeg en runde med selvbruning for å vedlikeholde fargen, og en uke etter forrige eksfoliering eksfolierer jeg igjen.

Så er spørsmålet: hvor grundig skal man egentlig eksfoliere? Er det meningen at man skal skrubbe bort alt av farge, eller skal man bare gni lett over det hele? Er det forskjell på å fjerne døde hudceller og skrubbe bort all selvbruning, liksom? :vetikke: Jeg går "all in" og er jo rød som en hummer over hele kroppen etterpå, så godt som all farge forsvinner, og jeg må liksom begynne på scratch igjen hver syvende dag. Synes det er litt slitsom 😅

Jeg bruker forresten denne selvbruneren, om det har noe å si: https://www.blivakker.no/product/3057387?utm_campaign=pmax-brightbid-low-margin&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzby1BhCQARIsAJ_0t5M7yKHDT8AAcT2YC5-Xsa9OB2mN91Wiv8OGVWoNxw260XOkgpeTfi0aAjKaEALw_wcB

Anonymkode: 453c9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å skrubbe deg rød. Eksfoleringen skal fjerne døde hudceller fordi disse kan gi et ujevnt/skjoldete resultat, men det er ikke nødvendig å skrubbe vekk all fargen fra siste runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (5 minutter siden):

Du trenger ikke å skrubbe deg rød. Eksfoleringen skal fjerne døde hudceller fordi disse kan gi et ujevnt/skjoldete resultat, men det er ikke nødvendig å skrubbe vekk all fargen fra siste runde :) 

Tusen takk for svar - da blir selvbruningshverdagen mye mindre slitsomt framover! 🥰

Anonymkode: 453c9...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...