AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #61 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble beskyldt for mobbing på en hyttetur i år. En kompis tok med ny dame på en stor hytte der vi er en vennegjeng som har hatt denne hytteturen som en årlig greie. Hun ville endre på ting, og få ting tilpasset seg og sine ønsker. Det falt ikke i god jord. Det er faste tradisjoner for oss på denne hytteturen. Eksempler: Ville at vi skulle ta nattbad tidligere, fordi da kunne hun være med (hun likte å legge seg tidlig, og følte seg mobbet når hun ikke fikk vært med på nattbad). Ville at vi ikke skulle spille Risk, fordi hun syntes det var kjedelig. Og følte seg da mobbet når vi spilte uten henne. Jeg stiller meg fortsatt uforstående til beskyldningene. Anonymkode: 51a24...e37 Det er seøvfølgeog ikke mobbing. Man kunne jo vurdert å bade tidligere evnt., for å etterkomme ønsket, men det er uansett ikke mobbing å la være. Anonymkode: 3978d...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #62 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): jeg er nordlending, det er sånn vi snakker her. Anonymkode: a30a7...57b Det er det ikke. Anonymkode: d7872...1dd 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 4. august 2024 #63 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke direkte mobbing, men jeg er veldig direkte og har fått høre at jeg derfor oppfattes som svært dømmende. Det er absolutt ikke men som en hersketeknikk, jeg har nok bare litt tynnere filter enn mange andre. Anonymkode: a30a7...57b Litt manglende folkeskikk vil nok noen si 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #64 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er det ikke. Anonymkode: d7872...1dd Det vet vel ikke du noe om, du aner jo ikke hvor jeg bor. Anonymkode: a30a7...57b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #65 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er jo ikke tankeleser, jeg kan da vel ikke vite hvordan et menneske jeg ikke kjenner reagerer på min væremåte. Anonymkode: a30a7...57b Dårlig oppdragelse, du har ikke lært å ta hensyn til menneskene rundt deg. Anonymkode: 4454f...d9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #66 Del Skrevet 4. august 2024 Å være ærlig og direkte forutsetter også at man er veldig god til å formulere seg. Anonymkode: 41685...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #67 Del Skrevet 4. august 2024 Jeg tenker alle har et forskjellig nivå iht toleranser. Og at det er viktig å ha. Selv om man ikke har ment å være kjip. Er du kjip om du ikke kan si unskyld, når du ubevisst har tråkket over andres grenser. Er man litt frittalende må man kanskje være litt mer raus på unnskyld. Men samtidig forventer jeg en viss forståelse andre veien også. Feks jeg er kort i beskjeder. Fordi jeg er dårlig på å pakke ting i mange lag. Og når jeg sier ifra om at det er ikke vondt ment, men å pakke det inn slik ligger ikke for meg. Da har jeg iallefall gitt en forklaring. Feks hvis en venn kommer på besøk. Og skriver jeg skal bare innom butikken først. Så vet jeg egentlig helt hva annet jeg skal svare enn ok. Og har fått påpek fra litt sarte folk at det er ufint, og burde ha svart noe mer hyggelig eller i det minste lagt på mange emojier. Så har prøvd meg på ok, sees snart. Jeg syntes det er noe veldig unaturlig å slenge på masse hjerter, blomster osv. Jeg tar også imot en slik beskjed om at de ikke vet akkurat når de kommer men skal gjøre ferdig et erend . Og min ok. Er da mer bekreftelse på at beskjed er motatt. Jeg syntes det er litt mye å kreve. At man skal utbrodere et langt svar på sånt. Jeg tar det som en kort beskjed og en kort tilbakemelding som ikke betyr annet enn gjensidig beskjed. Hva skal man liksom skrive? -Så bra, husk å få med deg alt så sees vi snart jeg har kaffen klar 🙂😘❤️ kjør pent Det er isåfall veldig unaturlig og påklistret svar på en slik melding. Og et ok bør holde i massevis Anonymkode: 2a0a0...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #68 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker alle har et forskjellig nivå iht toleranser. Og at det er viktig å ha. Selv om man ikke har ment å være kjip. Er du kjip om du ikke kan si unskyld, når du ubevisst har tråkket over andres grenser. Er man litt frittalende må man kanskje være litt mer raus på unnskyld. Men samtidig forventer jeg en viss forståelse andre veien også. Feks jeg er kort i beskjeder. Fordi jeg er dårlig på å pakke ting i mange lag. Og når jeg sier ifra om at det er ikke vondt ment, men å pakke det inn slik ligger ikke for meg. Da har jeg iallefall gitt en forklaring. Feks hvis en venn kommer på besøk. Og skriver jeg skal bare innom butikken først. Så vet jeg egentlig helt hva annet jeg skal svare enn ok. Og har fått påpek fra litt sarte folk at det er ufint, og burde ha svart noe mer hyggelig eller i det minste lagt på mange emojier. Så har prøvd meg på ok, sees snart. Jeg syntes det er noe veldig unaturlig å slenge på masse hjerter, blomster osv. Jeg tar også imot en slik beskjed om at de ikke vet akkurat når de kommer men skal gjøre ferdig et erend . Og min ok. Er da mer bekreftelse på at beskjed er motatt. Jeg syntes det er litt mye å kreve. At man skal utbrodere et langt svar på sånt. Jeg tar det som en kort beskjed og en kort tilbakemelding som ikke betyr annet enn gjensidig beskjed. Hva skal man liksom skrive? -Så bra, husk å få med deg alt så sees vi snart jeg har kaffen klar 🙂😘❤️ kjør pent Det er isåfall veldig unaturlig og påklistret svar på en slik melding. Og et ok bør holde i massevis Anonymkode: 2a0a0...fb8 Vi sees. Er kanskje litt hyggeligere? Anonymkode: 988d2...9ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #69 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tenker alle har et forskjellig nivå iht toleranser. Og at det er viktig å ha. Selv om man ikke har ment å være kjip. Er du kjip om du ikke kan si unskyld, når du ubevisst har tråkket over andres grenser. Er man litt frittalende må man kanskje være litt mer raus på unnskyld. Men samtidig forventer jeg en viss forståelse andre veien også. Feks jeg er kort i beskjeder. Fordi jeg er dårlig på å pakke ting i mange lag. Og når jeg sier ifra om at det er ikke vondt ment, men å pakke det inn slik ligger ikke for meg. Da har jeg iallefall gitt en forklaring. Feks hvis en venn kommer på besøk. Og skriver jeg skal bare innom butikken først. Så vet jeg egentlig helt hva annet jeg skal svare enn ok. Og har fått påpek fra litt sarte folk at det er ufint, og burde ha svart noe mer hyggelig eller i det minste lagt på mange emojier. Så har prøvd meg på ok, sees snart. Jeg syntes det er noe veldig unaturlig å slenge på masse hjerter, blomster osv. Jeg tar også imot en slik beskjed om at de ikke vet akkurat når de kommer men skal gjøre ferdig et erend . Og min ok. Er da mer bekreftelse på at beskjed er motatt. Jeg syntes det er litt mye å kreve. At man skal utbrodere et langt svar på sånt. Jeg tar det som en kort beskjed og en kort tilbakemelding som ikke betyr annet enn gjensidig beskjed. Hva skal man liksom skrive? -Så bra, husk å få med deg alt så sees vi snart jeg har kaffen klar 🙂😘❤️ kjør pent Det er isåfall veldig unaturlig og påklistret svar på en slik melding. Og et ok bør holde i massevis Anonymkode: 2a0a0...fb8 Er helt enig med deg. Men også enig i at hvis andre man bryr seg om ønsker det, så koster det ikke meg noe å slenge på: sees snart. Har for øvrig erfaring med passiv aggressiv eks, og han var alltid sur når han skrev ok, så det er nok litt erfaring eller usikkerhet som kan være knyttet til sånn. Anonymkode: 3978d...e35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 4. august 2024 #70 Del Skrevet 4. august 2024 (endret) Her kan man tydeligvis se at de fleste er totalt snøblinde,og har ståltro på seg selv i hvertfall. Ut i fra hva man kan lese,her så er det jo ingen mobbing her i landet. Det er bare et hav av mennesker "som snakker fra levra" som jo tydeligvis er noe alle er,eller ønsker å være. Selv om man altså kan være helt anonym her,som man jo ser de fleste er uansett hva man skal lire ut av seg,så klarer man ikke innse at det å "si ting rett ut" rett og slett er mobbing for de offerene som måtte bli utsatt for dette. Man har altså så lite selvinnsikt at man trror alt er lov,bare man sier akkurat det som faller ned mellom øra dine. Bare det er ærlig! Er man så uheldig at at man er offer for en slik friskus av en "ærlighetsperson" så skal det plutselig vris til noe politisk eller at man er svak etc. For såpass må man jo tåle. Ikke rart det er såpass med tullinger her i landet.Selvinnsikten er jo som i en barnehage.😅 Endret 4. august 2024 av Fant80 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 4. august 2024 #71 Del Skrevet 4. august 2024 (endret) Det var en situasjon i en barnehage en gang. Der et barn stengte et annet barn inne på et rom for spebarn, låste døren. Barnet ville ikke være i en setting med det barnet på det rommet. Så sa det barnet som ble stengt inne til den som gjorde overtrampet: "Du kan ikke stenge meg inne på dette rommet. Du er totalt fjern som ikke skjønner det". Barnet som stengte barnet inne på rommet følte seg mobbet. Hvem er mobberen egentlig? Uten tvil den som låste situasjonen? Mobbing er alltid subjektivt, men så er det noen situasjoner som er helt klare. Grenser noen ikke går over uansett. De aller fleste barn og mennesker stenger ikke for andre mennesker. Noen situasjoner slår andre mer uklare situasjoner. Endret 4. august 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #72 Del Skrevet 4. august 2024 Fant80 skrev (3 minutter siden): Her kan man tydeligvis se at de fleste er totalt snøblinde,og har ståltro på seg selv i hvertfall. Ut i fra hva man kan lese,her så er det jo ingen mobbing her i landet. Det er bare et hav av mennesker "som snakker fra levra" som jo tydeligvis er noe alle er,eller ønsker å være. Selv om man altså kan være helt anonym her,som man jo ser de fleste er uansett hva man skal lire ut av seg,så klarer man ikke innse at det å "si ting rett ut" rett og slett er mobbing for de offerene som måtte bli utsatt for dette. Man har altså så lite selvinnsikt at man trror alt er lov,bare man sier akkurat det som faller ned mellom øra dine. Bare det er ærlig! Er man så uheldig at at man er offer for en slik friskus av en "ærlighetsperson" så skal det plutselig vris til noe politisk eller at man er svak etc. For såpass må man jo tåle. Ikke rart det er såpass med tullinger her i landet.Selvinnsikten er jo som i en barnehage.😅 Voksne er bare forvokste barn. Det skjønner man når man blir eldre. Det er en skuffelse. Det er jo veldig rart at disse menneskene som sier de blir oppfattet som dømmende, tror at dette bare handler om ærlighet. Hvis man oppfattes som dømmesyk så er det ofte fordi man er dømmesyk. Det er ikke sånn at alle mennesker er dømmesyke, men så er det bare disse ærlige og autentiske individene som TØR å si hva de faktisk mener. Mabge av oss er ganske ærlige og direkte, men oppfattes ikke som ufine allikevel, nettopp fordi vi har andre holdninger og verdier. Altså er de ikke bare ærlige og direkte, de er også ufine, dømmende og/eller usympatiske. Nettopp fordi det går an å være ærlig og direkte uten å være en hurpe eller et pikktryne. Ofte føler man jo selv man må gå på glass rundt disse, så de ikke skal si noe stygt. Anonymkode: 3978d...e35 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #73 Del Skrevet 4. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing? Som en slags hersketeknikk? Anonymkode: 988d2...9ea Jeg tror de fleste som gjør dette oppriktig ikke forstår at de mobber. Så det er nok ikke mange som vil si "haha, ja jeg gjør dette, det morer meg stort" eller "ja, det gjør jeg, fordi jeg er slem". Isteden sier de gjerne "jeg beklager hvis du oppfatter det sånn". Anonymkode: 82c5c...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #74 Del Skrevet 4. august 2024 Hmmm1 skrev (2 timer siden): Jeg kan for noen oppleves frekk, men dette er fordi jeg er ærlig. Jeg er ikke direkte slem men når folk spør om min mening så sier jeg den sånn som den er. Noen liker ærligheten min, andre liker den ikke. Du er ærlig om dine antakelser, fordommer og oppfattelser? Eller er du ærlig basert på fakta? Det er en stor forskjell. Opplever at mange «ærlige» mennesker blander disse og rettferdiggjør da å spy ut sine meninger og tanker som er lite gjennomtenkte og basert på ingen verdens ting Anonymkode: 4f9b1...5f5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 4. august 2024 #75 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Voksne er bare forvokste barn. Det skjønner man når man blir eldre. Det er en skuffelse. Det er jo veldig rart at disse menneskene som sier de blir oppfattet som dømmende, tror at dette bare handler om ærlighet. Hvis man oppfattes som dømmesyk så er det ofte fordi man er dømmesyk. Det er ikke sånn at alle mennesker er dømmesyke, men så er det bare disse ærlige og autentiske individene som TØR å si hva de faktisk mener. Mabge av oss er ganske ærlige og direkte, men oppfattes ikke som ufine allikevel, nettopp fordi vi har andre holdninger og verdier. Altså er de ikke bare ærlige og direkte, de er også ufine, dømmende og/eller usympatiske. Nettopp fordi det går an å være ærlig og direkte uten å være en hurpe eller et pikktryne. Ofte føler man jo selv man må gå på glass rundt disse, så de ikke skal si noe stygt. Anonymkode: 3978d...e35 Men man er jo ikke kategorisk ufin og usympatisk, de aller fleste oppfatter meg ikke sånn. Når jeg møter nye mennesker kan jeg jo ikke vite på forhånd at nettopp dette individet er litt ekstra lettkrenket og at jeg må veie mine ord på gullvekt for å ikke bli oppfattet som dømmende. Det eksemplet som er mest ubegripelig for meg er en (nå tidligere) nær venninne som var minst like ærlig og direkte som meg, de fleste vil sikkert si at hun har enda mindre filter. Hun vraka bilen i fylla, og turte ikke å si noe til meg fordi jeg er "så dømmende". Altså jeg skjønner fremdeles ikke den dag i dag hvor denne oppfatningen kom fra, vi er rappkjefta nordlendinger begge to som sikkert var litt av grunnen til at vi kom så godt overens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #76 Del Skrevet 4. august 2024 Skal dere ha robåt til årene dere ror med? Forskning viser at mobbing skaper en nytelse hos mobberen fordi mobberen oppfatter offeret som en svak person. Kan de ikke mobbe personen for det ene så finner de bare på noe annet ved offeret å hakke på. Normale mennesker kan ha lette psykopatiske trekk og mange i befolkningen har disse trekkene. Dere mobbere er rimelig dårlige til å bortforklare og legitimere egne råtne handler. Dere vet godt hva dere gjør. Anonymkode: 7ac3b...cf8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #77 Del Skrevet 4. august 2024 Hoia skrev (51 minutter siden): Det var en situasjon i en barnehage en gang. Der et barn stengte et annet barn inne på et rom for spebarn, låste døren. Barnet ville ikke være i en setting med det barnet på det rommet. Så sa det barnet som ble stengt inne til den som gjorde overtrampet: "Du kan ikke stenge meg inne på dette rommet. Du er totalt fjern som ikke skjønner det". Barnet som stengte barnet inne på rommet følte seg mobbet. Hvem er mobberen egentlig? Uten tvil den som låste situasjonen? Mobbing er alltid subjektivt, men så er det noen situasjoner som er helt klare. Grenser noen ikke går over uansett. De aller fleste barn og mennesker stenger ikke for andre mennesker. Noen situasjoner slår andre mer uklare situasjoner. #tingsomaldriharskjedd. Anonymkode: 66764...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #78 Del Skrevet 4. august 2024 Man må kjenne folk en har rundt seg godt for å vite hvor grensene går. Mange som kan komme med nedlatende kommentarer som er «innpakket» og da kan man ro seg bort etterpå om vedkommende reagerer. De som driver hersketeknikker er god på dette. Anonymkode: 31a85...bcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 4. august 2024 #79 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er ærlig om dine antakelser, fordommer og oppfattelser? Eller er du ærlig basert på fakta? Det er en stor forskjell. Opplever at mange «ærlige» mennesker blander disse og rettferdiggjør da å spy ut sine meninger og tanker som er lite gjennomtenkte og basert på ingen verdens ting Anonymkode: 4f9b1...5f5 Dette er da et svært dårlig spørsmål. Selvfølgelig så er jeg ærlig på begge deler. Om noen spør om min mening om et tema så sier jeg den sånn den er bassert på den kunnskapen jeg har om temaet, tema jeg mangler kunnskap om ønsker jeg ikke å uttale meg om. Selvfølgelig så styrer fakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #80 Del Skrevet 4. august 2024 Det er fullt mulig å være ærlig uten å være ufin, men det krever sosiale antenner. De som sier at "er direkte" eller "snakker fra levra" bruker det bare som en unnskyldning for å være ufin. Og hvis noen reagerer så er man "krenkbarn" og "snøflak". Det er bare hersketeknikker for å slippe å ta ansvar for hva man sier og hvordan man sier det. Anonymkode: e554e...624 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå