Gå til innhold

Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mobber du for å så stille deg uforstående til at det ble oppfattet som mobbing?

Som en slags hersketeknikk?

Anonymkode: 988d2...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke direkte mobbing, men jeg er veldig direkte og har fått høre at jeg derfor oppfattes som svært dømmende. Det er absolutt ikke men som en hersketeknikk, jeg har nok bare litt tynnere filter enn mange andre.

Anonymkode: a30a7...57b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har inntrykk av at folk som er ufine og usympatiske og til med slemme alltid stiller seg utenforstående til at de er det. Jeg vet ikke om det er dumskap eller ondskap. Det vet de bare selv, om de faktisk tror på det de sier eller om de sier det for å sno seg unna.

Anonymkode: 3978d...e35

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så motbydelig oppførsel. Har vært vitne til det i arbeidslivet , de jeg har sett har tydeligvis ikke selvinnsikt. De gikk så langt at de snudde situasjonen hvor de ble konfrontert, til at de ble offer. Sykmeldinger og det hele.

Anonymkode: bd3ca...c1e

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for noen oppleves frekk, men dette er fordi jeg er ærlig. Jeg er ikke direkte slem men når folk spør om min mening så sier jeg den sånn som den er. 

Noen liker ærligheten min, andre liker den ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, men jeg kjenner noen sånne. Slitsomme å være rundt. Hahaha, de synes alt er morsomt. På andres bekostning. 

Anonymkode: eb17f...9bc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har inntrykk av at folk som er ufine og usympatiske og til med slemme alltid stiller seg utenforstående til at de er det. Jeg vet ikke om det er dumskap eller ondskap. Det vet de bare selv, om de faktisk tror på det de sier eller om de sier det for å sno seg unna.

Jeg prøvde å ta dette opp med en slektning, og fikk da beskjed om å jobbe med meg selv. Det endte med at jeg ikke orket kontakt lenger. Men dessverre føler jeg at slik oppførsel er normalisert, og at vi som ikke takler det er «ødelagte» mennesker. 

Anonymkode: f81d6...136

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en mørk humor. Jeg har mye selvironi også og tåler helt fint den samme humoren tilbake som jeg selv gir på bekostning av andre. Men jeg orker skjeldent å være rundt stive mennesker som er lettkrenkelige eller ikke innehar selvironi eller tar alt opp på den verste måten. Noen finner meg sikkert for drøy andre ikke og det er helt greit.

Anonymkode: 81d78...d34

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at de gjemmer seg bak at de bare er direkte/ærlige. Er noe som heter å være ærlig med måte og å vurdere om det virkelig er nødvendig å være så brutalt ærlig og direkte hele tiden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange skjønner ikke forskjellen på å være ærlig og direkte og på å være direkte slem og usympatisk. Det er en balansegang. Enkelte setter sin ære i å alltid si sin direkte mening, og mange av disse mestrer ikke denne balansen og fremstår dermed som usympatiske og lite hyggelige. 

Anonymkode: 9941e...3be

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mange skjønner ikke forskjellen på å være ærlig og direkte og på å være direkte slem og usympatisk. Det er en balansegang. Enkelte setter sin ære i å alltid si sin direkte mening, og mange av disse mestrer ikke denne balansen og fremstår dermed som usympatiske og lite hyggelige. 

Men denne balansen endrer jeg seg jo ut i fra hvem jeg snakker med. De fleste jeg omgås har ingen problemer med at jeg er ærlig og direkte, men så dukker det jo tidvis opp ett og annet lettkrenka snøflak som ikke tåler å høre noen ting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tviler sterkt på at du få svaret «Ja, det gjør jeg» av noen som svar i denne tråden.

Macro skrev (10 minutter siden):

Ser ut til at de gjemmer seg bak at de bare er direkte/ærlige. Er noe som heter å være ærlig med måte og å vurdere om det virkelig er nødvendig å være så brutalt ærlig og direkte hele tiden.

Enig i dette. Og noen tror tilsynelatende det er en god egenskap å utbasunere sin ærlige mening om alt og alle, uten å ha blitt spurt om deres mening engang.

Anonymkode: bd0d1...ef6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men denne balansen endrer jeg seg jo ut i fra hvem jeg snakker med. De fleste jeg omgås har ingen problemer med at jeg er ærlig og direkte, men så dukker det jo tidvis opp ett og annet lettkrenka snøflak som ikke tåler å høre noen ting.

Så du forventer at andre tilpasser seg, men at du ikke skal gjøre det? Ok boomer, notert. Dere er jo i virkeligheten  ganske rigide og stove, akkurat som de dere ikke liker. Dere ligner hverandre. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du at du for eksempel sier «den buksen var ikke noe fin til deg» uten at noen har spurt deg om hva du synes? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du at du for eksempel sier «den buksen var ikke noe fin til deg» uten at noen har spurt deg om hva du synes? 

Haha, jeg skulle til å si det samme eksemplet: buksa di er stygg-folket. Å, de er så ærlige og snakker rett fra levra 😅 og så er de jo ofte lettkrenka selv,  men folk flest snakker jo ikke sånn til dem, fordi de fleste er høflige og har sosiale antenner. Betyr ikke at man ikke er seg selv bare fordi man ikke er stygg i kjeften.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette viser jo at du ikke mestrer den balansegangen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei jeg sier ingenting uoppfordret, men hvis noen spør så er jeg ærlig. Hvis du er ute etter en rævslikker så får du heller spørre noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg sier ingenting uoppfordret, men hvis noen spør så er jeg ærlig. Hvis du er ute etter en rævslikker så får du heller spørre noen andre.

Enda et kroneksempel. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette viser jo at du ikke mestrer den balansegangen. 

Jeg er jo ikke tankeleser, jeg kan da vel ikke vite hvordan et menneske jeg ikke kjenner reagerer på min væremåte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...