AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #1 Skrevet 4. august 2024 Hei, Jeg er sosialt oppegående, jeg får meg veldig lett nye venner, jeg får mennesker til å le og jeg kan prate om alt med «alle». Ja, dette er meg, og normalt er jeg full av selvtillit og føler meg veldig bra. MEN Så treffer jeg mine venner fra barndommen. Dette er en gjeng jeg ikke har så mye kontakt med, enkelte litt mer enn andre. Uansett, når vi en gang samles så kjenner jeg meg plutselig ekstremt usikker. Jeg er på vakt for verbale «angrep», jeg føler meg veldig utenfor, og kjenner bare på at vi er så forskjellige. De er alle veldig brautende og det er en stadig kamp om oppmerksomheten. Alle skal være midtpunktet, helst til enhver tid. Når jeg lener meg tilbake og bare observerer, så blir jeg veldig fascinert og de kan så absolutt være morsomme og gøye. Men det er så mye! Hele tiden! Og slik har det alltid vært. De er utrolig raske i replikken, og eier ikke filter. De er også på hugget etter å finne og synliggjøre svakheter ved andre, derfor jeg er på vakt. Jeg er på vakt fordi de gjennom hele livet har vært flinke til å fremprovosere og leke med en av mine svakheter, rødming. Det er bare disse menneskene som klarer å få frem denne usikkerheten i meg, og spesielt når jeg blandes med denne gjengen og mennesker jeg ikke kjenner. Da kan jeg være trygg på at så snart noen i denne gjengen ser jeg får god kontakt med noen andre, så vil minst en av dem komme inn og prøve å gjøre meg liten fremfor denne andre personen. Er det noen som har vært borti tilsvarende, eller kjenner seg igjen i noe? Hvordan håndterer man slike relasjoner? Jeg har som sagt minimalt med kontakt, men en sjelden gang må vi møtes. Og jeg vil heller lære å håndtere «situasjonen» enn å unngå den Anonymkode: 1c643...7a0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 Snakk med legen din og spør om du kan prøve legemidler mot rødming, og kun bruk det i sammenhenger hvor du treffer de. Ellers ville jeg sluttet å hengt med sånne drittfolk, eller iallefall ignorert de maks. Stoneface, wall, null respons på annet nivå enn jaha/nei/tja. Anonymkode: a2905...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå