Gå til innhold

Hunnkatt på rømmen i 3 uker. Trenger hjelp av synsk!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kan en voksen chippet hunnkatt bli funnet igjen etter 3 uker av feks en dyretolk? Vil man kunne få vite om katten er drept av bil? Om den er tatt av dyr eller har gått i bondens klippemaskin? Har prøvd alt for å finne henne, men mister litt trua på å finne katten min. Noen synske her eller som kjenner til noen som kan hjelpe meg med å finne igjen ei voksen katte? 

Endret av Trulsa
Utdype
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Trulsa skrev (30 minutter siden):

Kan en sterilisert voksen hunnkatt bli funnet igjen etter 3 uker av feks en dyretolk? Vil man kunne få vite om katten er drept av feks rev? Har prøvd alt for å finne henne, men mister litt trua på å finne katten min. Noen synske her eller som kjenner til noen som kan hjelpe meg med å finne igjen ei voksen katte? 

Er det den katten som er etterlyst i Sandefjord?

Anonymkode: 8c1bc...ee6

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det den katten som er etterlyst i Sandefjord?

Hvilken katt tenker du på?

AnonymBruker
Skrevet

En oransj katt som er etterlyst i FB-gruppen «Dyr Savnet Funnet Sandefjord». En lignende katt er sett utenfor Stavern. Der ble eierne etterlyst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En oransj katt som er etterlyst i FB-gruppen «Dyr Savnet Funnet Sandefjord». En lignende katt er sett utenfor Stavern. Der ble eierne etterlyst.

Mange katter som er på rømmen og blir borte både her og der. Var dette i en mistet/funnet gruppe i Vestfold?

Skrevet

Har du etterlyst den, da? Facebookgrupper, dyrebar.no osv.?

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Seff skrev (15 timer siden):

Har du etterlyst den, da? Facebookgrupper, dyrebar.no osv.?

Ja prøvd alt. Dyrebar og dyreid pluss flere grupper på fb. Dette er en katt som har bodd flere steder, så frykter den er på vandring. Dette er en katt som har blitt omplassert, og som ikke har blitt passet på av tidligere eier. Nå har den bodd hos meg en lang stund og plutselig har den forsvunnet.

Endret av Trulsa
Utdype
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Send meg en pm med bilde så skal jeg videreformidle hvis jeg finner innlegget. Hvilken fb gruppe eller avis så du etterlysningen? Eller send bilde fra Stavern direkte til eieren på fb med kontaktopplysninger.

Endret av Trulsa
AnonymBruker
Skrevet
Trulsa skrev (9 timer siden):

Kan en sterilisert voksen hunnkatt bli funnet igjen etter 3 uker av feks en dyretolk? Vil man kunne få vite om katten er drept av feks rev? Har prøvd alt for å finne henne, men mister litt trua på å finne katten min. Noen synske her eller som kjenner til noen som kan hjelpe meg med å finne igjen ei voksen katte? 

Jeg hadde selv en kastrert hunnkatt som var på rømmen i et helt år før jeg fant den igjen. Samme katta var også senere på rømmen i tre måneder og ble funnet mange kilometer unna, pluss at hun forsvant i over en måned og kom hjem velfødd og fin i pelsen. Vi pleide å si at hun hadde defekt GPS, for hun ga oss mange bekymringer.
Fortsett å etterlys henne både lokalt og via facebookgrupper o.l. for nærliggende strøk (opptil flere mil unna), og heng gjerne opp plakater på infotavla til butikker og kjøpesentre i området, da det er en del eldre folk som ikke er på facebook eller internett. Det kan også være lurt å spørre barn i nærområdet, da barn oftere legger merke til katter enn det voksne gjør.

Beklager at jeg ikke er synsk og kan hjelpe deg å se hvor katten er, men jeg ønsker deg lykke til og ville bare trøste deg med at tre uker ikke nødvendigvis er noen krise.

Anonymkode: 86717...cb1

• Hjerte 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
Trulsa skrev (På 4.8.2024 den 3.08):

Kan en voksen chippet hunnkatt bli funnet igjen etter 3 uker av feks en dyretolk? Vil man kunne få vite om katten er drept av bil? Om den er tatt av dyr eller har gått i bondens klippemaskin? Har prøvd alt for å finne henne, men mister litt trua på å finne katten min. Noen synske her eller som kjenner til noen som kan hjelpe meg med å finne igjen ei voksen katte? 

Hvordan gikk det til slutten da? Gikk katten hjem og tilbake? Fikk du tak i noen synske eller katteviskere eller gikk alt dårlig?

Har en main coon som trenger fosterforeldre. Interresant? 

Anonymkode: 07456...f17

AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre, det må være veldig stressende og vondt å oppleve. Vil fraråde deg å bruke penger på å få hjelp av synsk person som har null kjennskap til katten din, bortkastet penger.  Men du kan jo prøve å sende ut telepatisk melding til katten, om at du savner henne og håper hun kommer hjem snart. Det er i det minste gratis. 

Anonymkode: 1ddf6...96f

Skrevet

Jeg kontaktet Norges beste dyretolk, da en katt jeg passet en påske klarte å komme seg ut og stikke av.

Jeg var i kontakt med dyretolken flere ganger og hun fortalte detaljert hvordan katten hadde det og hvor den var, og mente at den var innelåst i en kjeller hos en gammel dame.

Vi sjekket ut tipsene hennes hver gang, men det viste seg å ikke stemme da katten ble funnet i en bydel mange kilometer unna der hun mente den var.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det positive er at katten er chippet, da har du en mulighet til å få den igjen. Min katt var borte i 6 måneder før hun plutselig stod utenfor igjen. 

Anonymkode: a8477...975

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...