Gå til innhold

"Hu kyssa meg" i Olsenbanden Jr.

Pjokken

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om sangteksten i "Hu kyssa meg" fra Olsenbanden Jr. Her er et par utdrag som jeg synes var litt på kanten.

"Hver gang hu kysser meg, går flagget til topps
Flagget til topps? Ja, flagget til topps
Hver gang hu kysser meg, går flagget til topps
Og det kiler rart i tærne
Bom-bom yeah yeah"

"Hver gang hu' kysser meg så scorer a' mål
Scorer a' mål? Da scorer a' mål
Hver gang hun kysser meg så scorer a' mål. Nå har a' nettopp golla"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steve Wilson skrev (2 minutter siden):

Hva er feil with a little red flags in movies?👍

Bro missed the point by one acre. Reference - 

Endret av Pjokken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fengende, munter og fin sang. Koser meg når jeg ser på filmen med barna mine, om jeg da ikke er "dausliten" og bare vil ha stillhet😅

Meningen er at teksten i denne settingen skal være uskyldig så jeg ser liten vits i å skitne den til liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (7 minutter siden):

Utrolig fengende, munter og fin sang. Koser meg når jeg ser på filmen med barna mine, om jeg da ikke er "dausliten" og bare vil ha stillhet😅

Meningen er at teksten i denne settingen skal være uskyldig så jeg ser liten vits i å skitne den til liksom. 

Skjønner hva du mener, men likevel litt merkelig å få barn til å synge dette. De som skrev sangen må jo ha lagt merke til hvordan den kan tolkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes selv det er spesielt at voksne skriver sanger til barn hvor tekstene har seksuelle undertoner.  Hadde følt det var noe annet om barna skrev disse tekstene selv og ikke ble fortalt av voksne å synge dem. 

Anonymkode: b280b...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 2.16):

Synes selv det er spesielt at voksne skriver sanger til barn hvor tekstene har seksuelle undertoner.  Hadde følt det var noe annet om barna skrev disse tekstene selv og ikke ble fortalt av voksne å synge dem. 

Anonymkode: b280b...5f2

Blir jo bare ekstra morsomt! Var dette i den første serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BerntHulken skrev (12 minutter siden):

Blir jo bare ekstra morsomt! Var dette i den første serien?

«Hu kyssa meg» var vel fra Olsenbanden jr på Sirkus hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har ei datter som var i akkurat riktig alder, så de opptrådte tilogmed med akkurat denne sangen på avslutningen siste året i barnehagen. De holdt i flagg som de viftet med da «flagget gikk til topps», og jeg tenkte aldri på at det var noe seksuelt i denne sangen. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det egentlig er veldig vanlig (i alle fall i Disney-filmer på engelsk) at sangtekster for barn har dobbelt betydning. En for voksne 😉 og en for de mer uskyldige blant oss 😇...

Anonymkode: 78c66...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

«Hu kyssa meg» var vel fra Olsenbanden jr på Sirkus hvis jeg ikke husker feil.

Jeg har ei datter som var i akkurat riktig alder, så de opptrådte tilogmed med akkurat denne sangen på avslutningen siste året i barnehagen. De holdt i flagg som de viftet med da «flagget gikk til topps», og jeg tenkte aldri på at det var noe seksuelt i denne sangen. 😃

Tror det bare voksne med skitne sinn som tolker det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jobber i skolen. Tre jenter i tredje klasse gikk å sang på denne teksten. Ingen tvil om at de skjønte hva det betydde.

Endret av Sasisamo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...