Gå til innhold

Hva slags informasjon får fastlegen fra DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er nettopp ferdig med behandlingen hos DPS. Lurte på hva slags informasjon som blir oversendt fra psykologen min til fastlegen. Er det kun diagnosene fastlegen får vite eller får de vite noe mer? Får de epikrisen?

Anonymkode: c4722...d49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De får epikrisen. 

Anonymkode: 541ce...bcc

AnonymBruker
Skrevet

Dps sender en epikrise til fastlegen. 
Aner ikke hva som står i en epikrise. Men sikkert en evt diagnose og hvilke metoder som er brukt i behandlingen. 
De skriver ikke om fortrolige ting du har fortalt psykologen nei. 
det er jo rart evt 

Anonymkode: c34bd...deb

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på Helse-Norge så kan du lese journalnotat fra sykehuset selv. Der ser du alt sykehuset har loggført og hva som er sendt til legen. 

Anonymkode: 940aa...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk!

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei, jeg er nettopp ferdig med behandlingen hos DPS. Lurte på hva slags informasjon som blir oversendt fra psykologen min til fastlegen. Er det kun diagnosene fastlegen får vite eller får de vite noe mer? Får de epikrisen?

Du kan logge deg inn på Helse-Norge.no go åpne journalen din der. Så kan du selv lese hva som er sendt til hvem.

Anonymkode: 2d882...846

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan logge deg inn på Helse-Norge.no go åpne journalen din der. Så kan du selv lese hva som er sendt til hvem.

Takk

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjelder dette bare DPS? Hva dersom du går til privat psykiater med offentlig avtale? Jeg finner absolutt ingen ting om min psykiske helse i helsenorge og har lurt litt på om fastlegen i det hele tatt får informasjon fra psykiater eller om min psykiske helse er journalført i en helt egen journal/datasystem. Har egentlig ikke lyst å bli stemplet for mine psykiske utfordringer om jeg feks blir lagt inn på somatisk for noe annet. Vil ikke at mine psykiske diagnoser ska følge meg i systemet siden vanskene er skjulte og bare noe jeg og psykiateren vet om.

Anonymkode: 73ee9...db9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Logg inn på Helse-Norge så kan du lese journalnotat fra sykehuset selv. Der ser du alt sykehuset har loggført og hva som er sendt til legen. 

Anonymkode: 940aa...36d

Det står ikke til alle… Jeg ser ingenting av journalnotater på Helse Norge, og har aldri gjort det

Anonymkode: a6f69...ab9

AnonymBruker
Skrevet

Legen får epikrise men ikke alle steder i lander får de inn på helsenorge, da får legen det tilsendt på andre måter.

Anonymkode: 40cbd...e86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gjelder dette bare DPS? Hva dersom du går til privat psykiater med offentlig avtale? Jeg finner absolutt ingen ting om min psykiske helse i helsenorge og har lurt litt på om fastlegen i det hele tatt får informasjon fra psykiater eller om min psykiske helse er journalført i en helt egen journal/datasystem. Har egentlig ikke lyst å bli stemplet for mine psykiske utfordringer om jeg feks blir lagt inn på somatisk for noe annet. Vil ikke at mine psykiske diagnoser ska følge meg i systemet siden vanskene er skjulte og bare noe jeg og psykiateren vet om.

Anonymkode: 73ee9...db9

Nei, privatpraktiserende har annet system og journalene fra de kommer ikke på helsenorge. Men du kan fint be vedkommende om å ikke sende epikrise til fastlegen din.

Anonymkode: 011a9...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...