AnonymBruker Skrevet 6. august #41 Del Skrevet 6. august Angående pene mennesker. Det er jo også bare å se på reklamebransjen. Der brukes det attraktive mennesker nettopp fordi forbrukerne virker å tro at produktet er bedre om det blir brukt av pene mennesker. Anonymkode: edb42...538 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #42 Del Skrevet 6. august 17 hours ago, Supermerry said: Ja, det er man. Hvordan da? Anonymkode: 33766...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 6. august #43 Del Skrevet 6. august (endret) Det er en litt fjern diskusjon. Kanskje det har noe med verdier å gjøre. Noen betrakter masse sminke, overdådige klær ditt og datt ikke som pent, for andre er det det peneste som finnes. Der det er ønske, passer en kanskje mer inn, og da blir en bedre behandlet av den grunn. Men det er gjerne mer fordi en signaliserer selv at en passer inn. Men ellers tror jeg det er hvilke signaler du har til omverdenen som er det sentrale. Om du signaliserer at det er greit å bli behandlet dårlig, så er det lett å bli behandlet dårlig. Jeg tror nok drittsekker finnes alle steder, både damer og menn. Skal du lykkes i arbeidslivet, kan du ikke være sjalu på at noen ser bedre ut enn deg etc., objektivt sett. Du må fokusere positivt mot alle, ikke se på andre mennesker som trusler. Endret 6. august av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 6. august #44 Del Skrevet 6. august Det tror jeg ikke stemmer. Min observasjon er at for eksempel pene kvinner ofte blir tatt for å være dumme og overfladiske. Spesielt menn legger bare merke til ansikt og kropp, og har lite til overs for hvilken personlighet de har. Man hører jo stadig vekk enkelte menn si "heller snill enn pen" eller noe i den dur. Noe som er kjempe rart, for man kan tydeligvis ikke vær pen OG en bra person? Ofte smeller dette fra gutta som ikke har sjans på de pene damene også. Hva angår menn handler det sjeldent om utseendet deres. Joda, kan være noe sannhet i det at om man ikke er en kjekk mann så blir man sett på som en creep om man prøver seg på en dame - men ofte handler det utelukkende om HVORDAN man prøver seg. Så nei, tror ikke dette er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #45 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 0.36): Hvorfor blir pene mennesker i gjennomsnitt behandlet bedre? Anonymkode: 33766...19f Dette er ekkelt. Jeg har mesteparten av livet fått høre at jeg har et pent ytre. Dermed har jeg vært på vakt for det du sier der. Og tror det slår ut begge veier. Ganske stereotypisk: menn behandler meg veldig bra, damer er gjerne mer tilbakeholdne, særlig hvis mannen deres er veldig hyggelig med meg. Har opplevd at venninner ikke er interessert i å høre på mine problemer i livet, de avfeier meg liksom litt. Har landet på at mange i oppveksten må ha vært sjalu på et vis.. selv om jeg ikke kan fordra å tenke det om andre. Vet ikke hvordan livet mitt ville vært ellers så kan jo ikke si for sikkert hvordan dette henger sammen, på den måten at jeg selv ikke vet når det er en fordel. For meg er det definitivt ulemper involvert. Som sagt, dette er ekkelt, æsj, fysj.. Anonymkode: 62aa4...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 6. august #46 Del Skrevet 6. august (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette er ekkelt. Jeg har mesteparten av livet fått høre at jeg har et pent ytre. Dermed har jeg vært på vakt for det du sier der. Og tror det slår ut begge veier. Ganske stereotypisk: menn behandler meg veldig bra, damer er gjerne mer tilbakeholdne, særlig hvis mannen deres er veldig hyggelig med meg. Har opplevd at venninner ikke er interessert i å høre på mine problemer i livet, de avfeier meg liksom litt. Har landet på at mange i oppveksten må ha vært sjalu på et vis.. selv om jeg ikke kan fordra å tenke det om andre. Vet ikke hvordan livet mitt ville vært ellers så kan jo ikke si for sikkert hvordan dette henger sammen, på den måten at jeg selv ikke vet når det er en fordel. For meg er det definitivt ulemper involvert. Som sagt, dette er ekkelt, æsj, fysj.. Anonymkode: 62aa4...b21 Ikke ta det der personlig. Det er naturlig at de blir tilbaketrukket da de vet mannen hadde gått på deg om de fikk sjansen. Så om du opplever ofte eller flere ganger at kvinner er skeptisk til deg fordi mennene deres viser interesse, det skaper enorm usikkerhet hos de og de burde selvsagt være skeptisk til mannen sin og ikke deg. Endret 6. august av Heftig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #47 Del Skrevet 6. august Fordi de er mer behagelige å være rundt og å legge øynene på enn noen som er mindre pene. Det føles rett og slett bare bedre. Fra naturen sin side er vi vel disponert mot å foretrekke deres selskap og anta at de er sunne å omgi seg med. Hvis jeg kan velge å jobbe med en pen kollega vs en mindre pen så ville jeg heller valgt den peneste, om ikke personligheten var helt ræva. Og er begge karismatiske er valget veldig enkelt. Det er ikke særlig givende med mindre pene, triste ansikter når en går inn på kontoret om morgenen. Anonymkode: 88058...c0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #48 Del Skrevet 6. august Heftig skrev (1 time siden): Ikke ta det der personlig. Det er naturlig at de blir tilbaketrukket da de vet mannen hadde gått på deg om de fikk sjansen. Så om du opplever ofte eller flere ganger at kvinner er skeptisk til deg fordi mennene deres viser interesse, det skaper enorm usikkerhet hos de og de burde selvsagt være skeptisk til mannen sin og ikke deg. Jeg skjønner instinktet. Men det er ubehagelig. Jeg har vært godt gift i 25 år, men det er jo ikke sikkert det "hjelper". Føler liksom jeg må holde igjen om jeg har vennskapelig kjemi med menn, for damene begynner å skule. Det er rett og slett trist, det står i veien for potensielle vennskap. Anonymkode: 62aa4...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #49 Del Skrevet 6. august Siden tidenes morgen har pene mennesker blitt behandlet bedre enn stygge og gjennomsnittlige. Det bare slik vi mennesker er, lettere å være hyggelig mot et individ som er vakkert. Det samme gjelder for øvrig i dyreverdenen. Anonymkode: 7632c...d78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 6. august #50 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg skjønner instinktet. Men det er ubehagelig. Jeg har vært godt gift i 25 år, men det er jo ikke sikkert det "hjelper". Føler liksom jeg må holde igjen om jeg har vennskapelig kjemi med menn, for damene begynner å skule. Det er rett og slett trist, det står i veien for potensielle vennskap. Anonymkode: 62aa4...b21 Jaha... Hvorfor skal gifte menn være venn med deg, eller for å formulere det annerledes, du ser på gifte menn som et tap når det angår vennskap? Hvorfor mennene, og ikke kvinnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 6. august #51 Del Skrevet 6. august Hahahaha! De fleste profesjonelle mennesker er på jobb for å gjøre en jobb, og setter pris på hyggelige og samarbeidende kolleger uavhengig hvordan de ser ut. Det er så mange skrudde utsagn her inne. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #52 Del Skrevet 6. august 43 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg kan velge å jobbe med en pen kollega vs en mindre pen så ville jeg heller valgt den peneste, Det er ikke særlig givende med mindre pene, triste ansikter når en går inn på kontoret om morgenen. Anonymkode: 88058...c0f Herregud så overfladisk 🤢 Anonymkode: 33766...19f 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #53 Del Skrevet 6. august 49 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner instinktet. Men det er ubehagelig. Jeg har vært godt gift i 25 år, men det er jo ikke sikkert det "hjelper". Føler liksom jeg må holde igjen om jeg har vennskapelig kjemi med menn, for damene begynner å skule. Det er rett og slett trist, det står i veien for potensielle vennskap. Anonymkode: 62aa4...b21 Tror det kan være egoet ditt som innbiller seg ting. Anonymkode: 33766...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #54 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 14.37): Er det slik? Er man faktisk sunnere hvis man har et symmetrisk ansikt? Anonymkode: 33766...19f Nei, man er ikke sunnere om man har et symmetrisk ansikt, det vet nok du også. Men er man frisk, er man penere enn om man er syk. Det gjelder uavhengig av utgangspunkt. Pene mennesker kan dermed skape et inntrykk av å være sunne og friske, ha gode gener. ........ Noe annet. I eventyrene er forresten pene mennesker snille, og de slemme er (ofte) mindre pene. Vet dog ikke hvor mye det påvirker oss... Anonymkode: 275c1...f9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #55 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 17.58): Dette betyr at vi som ikke er pene egentlig bare kan legge oss ned og dø først som sist. Det er ingen vist for oss å kjempe oss gjennom dette livet, for vi har ikke en sjans. Vi har tapt fra den dagen vi blir født. Det burde komme en fosterprøve, som avslører om barnet blir vakkert eller ikke. Så kan de vakre få ha verden for seg selv, og være akkurat så åpne, sjarmerende og imøtekommende man blir, når man aldri har blitt mobbet, latterliggjort eller møtt med avvisning og irritasjon. Anonymkode: 3e80a...284 Hvis alle er vakre er ingen vakre. Da er vakker normen. Anonymkode: f33a4...b54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #56 Del Skrevet 6. august Heftig skrev (1 time siden): Jaha... Hvorfor skal gifte menn være venn med deg, eller for å formulere det annerledes, du ser på gifte menn som et tap når det angår vennskap? Hvorfor mennene, og ikke kvinnene? Jeg mente vennskap med kvinnene. Dårlig formulert! Anonymkode: 62aa4...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #57 Del Skrevet 6. august Hoia skrev (2 timer siden): Det er en litt fjern diskusjon. Kanskje det har noe med verdier å gjøre. Noen betrakter masse sminke, overdådige klær ditt og datt ikke som pent, for andre er det det peneste som finnes. Der det er ønske, passer en kanskje mer inn, og da blir en bedre behandlet av den grunn. Men det er gjerne mer fordi en signaliserer selv at en passer inn. Men ellers tror jeg det er hvilke signaler du har til omverdenen som er det sentrale. Om du signaliserer at det er greit å bli behandlet dårlig, så er det lett å bli behandlet dårlig. Jeg tror nok drittsekker finnes alle steder, både damer og menn. Skal du lykkes i arbeidslivet, kan du ikke være sjalu på at noen ser bedre ut enn deg etc., objektivt sett. Du må fokusere positivt mot alle, ikke se på andre mennesker som trusler. Pent er objektivt. Uavhengig av sminke synes de aller fleste at Gisele Bundchen og Halle Berry er vakre. De fleste synes ikke Kathy Bates er vakker. Det handler om ansiktstrekk som er universelt pene. Anonymkode: 07eb8...4c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #58 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tror det kan være egoet ditt som innbiller seg ting. Anonymkode: 33766...19f Er dessverre ikke innbildning. Synd at du må blande inn egoet mitt, for jeg har ikke spesielt god selvtillit. Mye pga dette, faktisk. Har alltid kritisert meg selv ekstremt hardt og lurt på hva jeg gjør galt. Mannen min er verdens snilleste, selvsagt totalt inhabil, men har aldri sett noe galt. Annet enn at jeg kanskje ikke har typisk dame-energi, jeg kan spøke og le en del, har absurd humor, gjerne på bekostning av meg selv. Menn er gjerne mer med på sånn "banter"type prat. Men jeg vet ikke. Ego har jeg hvertfall lite av, det er ikke jeg som beskriver meg med et pent ytre, jeg gjengir hva jeg "alltid" har fått høre. Fordi dette er hva tråden handler om. Anonymkode: 62aa4...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heftig Skrevet 6. august #59 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg mente vennskap med kvinnene. Dårlig formulert! Anonymkode: 62aa4...b21 Da beklager jeg mitt svar. Ser at det kan bli vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #60 Del Skrevet 6. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Pent er objektivt. Uavhengig av sminke synes de aller fleste at Gisele Bundchen og Halle Berry er vakre. De fleste synes ikke Kathy Bates er vakker. Det handler om ansiktstrekk som er universelt pene. Anonymkode: 07eb8...4c3 Kathy Bates er fin hun, eneste er at hun er tykk. Anonymkode: 33766...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå