Gå til innhold

Er dette en alt for stor aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om aldersforskjellen 34 år og 54 år? Jeg er en dame på 34 år som er blitt forelsket i en mann på 54 år. Han vet ikke at jeg er det, men jeg merker han legger merke til meg tilbake. Jeg har ikke daddy issues før noen drar det kortet, har godt forhold til egen far.

Er forskjellen for drøy? 

Anonymkode: c05fe...a0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det. Alt er relativt selvfølgelig, ofte er det jo en fordel å være på nogenlunde samme sted i livet. Men det gjelder jo uansett alderforskjeller eller likheter. Kos deg du

Anonymkode: f73e9...ebd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er litt smådrøy, ja, men du er voksen. Tenker det mest er et problem når han nå vente i nærmere 25 år på at du blir pensjonist (grunnet nye regler), og da må du trolig bruke hele din pensjonisttilværelse på å ta vare på et gammelt skrog. Sier dette fordi jeg selv har en mann som er 13 år eldre, og har innsett at det er altfor stort aldersspenn.

Anonymkode: 1ee5a...bc9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for drøy i betydningen at noen gjør noe ugreit eller moralsk tvilsomt, i hvert fall. Så tror jeg nok likevel det er fornuftig å tenke godt gjennom alt som kan bli utfordrende ved så stor aldersforskjell gjennom alle faser av livet.  Alle faser av livet man treffer på helt forskjellige tidspunkter, som at man rent statistisk mest sannsynlig aldri vil være pensjonister samtidig. Men er livssituasjonene like og man takler disse utfordringene (som jeg tror det er lett å undervurdere i nyforelskelse) greit er det ikke noe spesielt ille i det.

Anonymkode: ef1d5...8da

• Liker 1
Skrevet

Den er dessverre drøy ja. Jeg er 36 og hadde ikke klart å ha et forhold med noen som er 56. Nei, bare nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva synes dere om aldersforskjellen 34 år og 54 år? Jeg er en dame på 34 år som er blitt forelsket i en mann på 54 år. Han vet ikke at jeg er det, men jeg merker han legger merke til meg tilbake. Jeg har ikke daddy issues før noen drar det kortet, har godt forhold til egen far.

Er forskjellen for drøy? 

Jeg tenker at dere begge er voksen, så da spiller det ikke så stor rolle. 

Til sammenligning så var min første eks rundt 17 år eldre enn meg. Vi fikk det da til fungere vi 😊 Det var ikke aldersforskjellen som gjorde at det ble slutt mellom oss. 

Dette er det bare du som kan ta en avgjørelse på. Ikke mange ukjente folk på et diskusjonsforum. Hva synes han på 54 om aldersforskjellen da? 

Skrevet (endret)
12 hours ago, AnonymBruker said:

Er forskjellen for drøy? 

Til alle som tenker på sånne aldersforskjeller, så spør jeg alltid  - hva ser du for deg om 20 år? Da er du 54 og han 74. Du vil fortsatt ha minimum 13 år igjen i arbeidslivet på det tidspunktet, mens han vil ha vært pensjonist en del år. Når du er pensjonist, som 67 år, så vil han være 87 år. 

Utover det, så er jeg enig med den over meg. Det er kun du som kan ta den avgjørelsen om du føler at er for drøyt eller ikke. Ingen andre kan velge for deg. 

Endret av Blått
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tenker forskjellen i den alderen ikke trenger å ha noe å si, selv om det hadde vært utelukket her, jeg hadde tenkt litt på ståa etter at forelskelsen hadde lagt seg. Hadde det vært 20-40 hadde det vært litt annerledes, en får mye erfaring i 20-30 årene, som kan jevne ut modenhetsgraden. Hadde jeg hatt valget, noe en alltid har, hadde jeg nok hoppet forbi den, valgt en i 30-årene.

AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri vurdert en gang. Sikkert greit nå noen år, men plutselig er du 60 og han 80. Og da kan jeg love deg at det ikke er gøy.

Anonymkode: 4dc5d...ecc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
miSs. skrev (22 minutter siden):

Den er dessverre drøy ja. Jeg er 36 og hadde ikke klart å ha et forhold med noen som er 56. Nei, bare nei.

Og du har fasiten? 

Anonymkode: 8b257...8dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det ville jeg aldri vurdert en gang. Sikkert greit nå noen år, men plutselig er du 60 og han 80. Og da kan jeg love deg at det ikke er gøy.

Anonymkode: 4dc5d...ecc

Plutselig? 

26 år er ikke plutselig og mye kan skjer. 

TS, kjør på og gjør som du selv ønsker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er forskjellen for drøy? 

Kjærlighet er kjærlighet ikke alder.

Dessuten er du 34...24 derimot... Bare husk at når du er 44 år "ung" er mannen pensjonist,men som sagt kjærlighet måles ikke i alder!!

Anonymkode: 09ad5...ffb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en som 30 år eldre. Nå 20 år senere er han pensjonist og jeg lever livet. Det hadde aldri fungert, og det er bra at vi så det da. 20 år kan fungere men også der så har du mange år igjen i arbeidslivet når han er ferdig. Det er vanskelig når man er på forskjellige plasser i livet. Men klarer man å få til et liv hvor man ikke er det så er det greit syns jeg. Love is love. 

Anonymkode: 6db62...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Det er en stor aldersforskjell, samtidig så er du jo relativt godt voksen (og han enda mer). Det er lov å prøve.

Anonymkode: 35481...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er forskjellen for drøy? 

Det er veldig stor forskjell, men du er jo godt voksen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes ikke det er for drøyt, det er da mange par med 20 års aldersforskjell, og det fungerer fint for dem. Dette bestemmer voksne mennesker helt selv.

(I tillegg var min egen far 37 år da jeg ble født, så en mann som er 20 år eldre enn meg er likevel ung nok til potensielt å være sønn av faren min, det har kanskje noe å si for min oppfatning😏)

Anonymkode: 01781...f91

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og du har fasiten? 

Det er min mening ja, siden dette er en diskusjonsforum.

Skrevet (endret)

En ser jo plenty av mennesker med aldersforskjell der det funker supert for dem. Noen ville ikke ha vurdert det engang, og kanskje de går glipp av noe fint i livet, men folk er forskjellige. Jeg ville ikke ha vurdert det engang, satt en stopper for det. 

Endret av Hoia
Gjest Angry Man
Skrevet

20 år er mye. Jeg vil si at det er for mye i de fleste forhold. Det betyr ikke at det ikke kan funke bra en stund. 

Men hvis du ønsker et livet ut forhold så ville jeg tenkt meg om hvis jeg var deg.

Skrevet

20 år er mye, ja. Han er snart 60 - og når han er 70 er du bare 50. Han vil være gammel og skrøpelig og orke lite mens du fremdeles er relativt pigg og frisk. Det er ikke noe særlig å bo med en så gammel mann når man selv bare er 60 f.eks. Og du vil nok bli enke tidlig...

Nei, jeg ville funnet meg en på egen alder eller i hvert fall ikke mer enn 5-10 år eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...