Gå til innhold

Fly alene-flyskrekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt flyskrekk, har taklet dette av og til med valium, eller bare klart å komme meg gjennom det fordi jeg aldri har reist alene. Snart skal jeg fly alene til hellas og jeg gruer meg så veldig. Vet ikke hvordan jeg skal takle det (er ikke veldig glad i å måtte ta valium) er det noen her som har vært gjennom det samme som har tips eller gode erfaringer å dele med en nervøs jente som nesten egentlig vil bare avbestille turen 😥🥰

Anonymkode: 82ed7...8c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh føler sånn med deg. Jeg har det helt likt. Man må liksom bare hoppe i det... men alltid godt å ha en hånd å holde i og en å "plage" med tusen spørsmål. Du er god som i det hele tatt har bestilt flytur alene...jeg tenker alltid noe skal skje når jeg flyr  men du, nå står jeg på andre siden av dette og skal ikke fly. Og sa ser jeg mye klarer at det ikke skjer noe. Sjansen er minimal!! Tenk så mange fly som flyr hver eneste dag... hvor mange ulykker hører vi om i forhold til hvor mange fly som er i luften til en hver tid? For meg hjelper det å se på flyvertene... de ser rolige ut som regel, og det roer meg ned. Si til deg selv at dette skal gå bra. Husk å puste. Hvis angsten kommer lukk øynene litt, hold hendene på magen. Konsentrer deg om pusten. Trekk pusten dypt inn gjennom nesen, hold puaten non sekunder og pust rolig ut gjennom munnen... hvis du orker lytt til favoritt podcast eller musikk... dette klarer du.. men om det plutselig blir for mye er det ingen skam å avbestille. Flyskrekk er helt grusomt ❤️ 

Anonymkode: 47916...279

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyskrekk, det som pleier å hjelpe meg er å lese statistikk, se på youtube videoer og høre på podcaster om hvor trygt det faktisk er å fly 😅

Anonymkode: b8612...59d

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang jeg tok fly var det en med veldig flyskrekk som kom om bord rett bak meg... Han sa tydelig fra til flyvertinnene om dette, og ba om å få bytte plass, slik at han fikk sitte helt bakerst, der han følte seg tryggest.... dette ordnet de, og var veldig hyggelige mot fyren.

Så i alle fall når man først er om bord er det nok veldig lurt å si fra om det, så får man litt ekstra oppmerksomhet og en hyggelig prat. Flyververter er veldig vant med dette og hjelper til å alle mulige måter.

Greit å tenke over at det ikke er uvanlig - det er en helt irrasjonell skrekk, men den er ganske vanlig, så det lar seg løse.

Anonymkode: a59c7...211

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å lukke øynene og telle meg i gjennom turbulens, turbulens kjennes forøvrig best bakerst i flyet, jeg velger alltid plass ved vingen.  Lykke til , det kommer til å gå bra, forøvrig hjelp musikk fra Ed Sheeran meg gjennom forrige flytur. 

Anonymkode: 7890e...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å gå helt fint. Du har bestilt billett så du har allerede bestemt deg, og underbevisstheten din vet nok at dette er noe du takler ❤️

Men som sagt her tidligere, pusten din kan hjelpe deg. Sjekk ut forskjellige pusteteknikker som kan hjelpe, som f.eks på YouTube. Øv på dette i forkant, så du har teknikken inne. Jeg vet nøyaktig hvordan det føles, men angst i seg selv er ikke farlig selv om det kan være ubehagelig. Du kan kontrollere deg selv via pust og tanker som vil hjelpe på angst.

Du er tøff, du er seig, vi på kvinnneguiden heier på deg!

Anonymkode: fe863...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...