Gå til innhold

Øre føles vond og varm etter å tatt hull

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok det ene hullet i ørebrusk for snart 2 uker siden. Hull nr 2 i ørebrusk tok jeg på sist tirsdag. Har gått fint ons og torsdag men siden i går føles øret varm og vond. Jeg holder på å spraye morgen og kveld med pyrisept. 

I natt tok jeg paracet itillegg til pyrisept pga smertene før jeg la meg. Føltes bra når jeg våknet på morgenen. Men utover dagen er situasjonen det samme igjen.

Er dette normal? Kommer det til å gå over?

Anonymkode: 14913...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres betent ut, tåler du det du har satt inn? 

Bytt til ørepynt du har fra før som du ikke reagerer på.

Anonymkode: 8d3cd...b07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Høres betent ut, tåler du det du har satt inn? 

Bytt til ørepynt du har fra før som du ikke reagerer på.

Anonymkode: 8d3cd...b07

Jeg har de samme øredobbene på andre siden og det går helt fint. Så det kan ikke være noe med øredobbene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge det er så vonde smerter at du tar Paracet ville jeg tatt dem ut. I allefall den ene om bare en er vond. Det kan gå over men det kan bli en smertefull og ustabil reise, best å la være. Jeg har hatt ørepiercing der som jeg endte med å ta ut for det var kronisk vondt. Grodde på bare et par dager så kroppen har virkelig kjempet imot. Jobber også med dette og vet om maaaange som ikke får det til å fungere med hull i brusk :)

Anonymkode: ce6d8...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville ringt ned dit du pierca, og hørt med dem.

Jeg tok daith for noen år tilbake, og det føltes varmt og ømt. Det var betent. Det jeg gjorde, var faktisk å bytte type (ikke metall), gikk fra buet barbell til ring), for å få det til å gro uten betennelse.

Anonymkode: fff12...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Saltvann! Start gjerne med et omslag (bomullspad dynket i saltvann, legg rundt hullet, halvtimes tid.) Begynn med rens 3 ggr om dagen, til det har blitt bedre- rens deretter morgen og kveld med saltvann, inntil hullet er grodd, ca ett år. Fjern skorper, og hold det tørt. Pyrisept blir for sterkt, bruk saltvann kjøpt på apoteket. Lykke til! 

Anonymkode: dbcda...048

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har de samme øredobbene på andre siden og det går helt fint. Så det kan ikke være noe med øredobbene

En problemstilling du ringer legevakt om. Når du må ta smertestillende for å sove, så er smertene verre enn de skal være.

Infeksjon etter hull i ørene kan bli veldig stygge raskt, men i de fleste tilfeller jeg har sett så er det på små barn, der øredobber forsvinner inn i hovne ører, ører som ser ut som om de skal sprekke.

Anonymkode: 0df71...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Saltvann! Start gjerne med et omslag (bomullspad dynket i saltvann, legg rundt hullet, halvtimes tid.) Begynn med rens 3 ggr om dagen, til det har blitt bedre- rens deretter morgen og kveld med saltvann, inntil hullet er grodd, ca ett år. Fjern skorper, og hold det tørt. Pyrisept blir for sterkt, bruk saltvann kjøpt på apoteket. Lykke til! 

Anonymkode: dbcda...048

Synes ikke ts skal rote med mer, før hun har kontaktet legevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er øret pierca med nål av ordentlig piercer, eller ble det brukt «pistol»?

Du tar feil på det med at ingen reaksjon på motsatt øre pga smykket betyr at det ikke kan være problemet. Lavkvalitetssmykker feks inneholder ofte ulike mengder av allergener fra smykke til smykke. 

Anonymkode: 3e918...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er vel ikke noe man går på legevakten med, men kontakter fastlege på mandag eller piercing studioet.

Anonymkode: 5e689...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er vel ikke noe man går på legevakten med, men kontakter fastlege på mandag eller piercing studioet.

Anonymkode: 5e689...945

Nå har verken du eller jeg sett dette øret. Men en infeksjon i et hull i øret kan lett bli alvorlig. Vil du ta ansvaret dersom ts får blodforgiftning, med det det kan medføre, fordi hun har fulgt ditt råd om ikke å gå på legevakten? 
Og jeg skal love deg, der kommer folk på legevakten med langt mer bagatellmessige ting enn dette. 
Og der har kommet barn med ører som holder på å sprenges og som har skyhøy CRP etter at foreldrene har tatt hull i ørene på dem.. Der får foreldrene beskjed om at de skulle ha kommet tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...