Gå til innhold

Liker du menn som har meninger om det meste? Eller mer " what wife says I say" holdning...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker det siste. At JEG ikke blir sagt i mot,samt mannen er enig med meg og ellers holder kjeft😅 Er jeg eneste?

Dessverre har jeg ALDRI klart finne en slik mann. Kjæresten jeg har nå er den beste til nå da, vi er mye enige men han har meninger som gjerne er ulike enn mine og sier sine. Jeg blir fort irritert. Vet om så mange som har bare mer rolige "happy wife. happy life" menn😴 I wish!

Kjæresten min er forresten også sta og kan tro han vet best om tekniske,prakriske løsninger. Jeg kan nesten miste følelser da.  

Jeg er nå irritert igjen fordi han hadde meninger om noe jeg mener motsatt av. Krangler sjeldent da,blir bare sur inni meg og liker han mindre.

Er det viktigste i forhold kommunikasjon da?! At man alltid skal være enige. 

Anonymkode: a3be8...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mann selv men jeg foretrekker menn som ikke er "kranglete", som er jordnære, men samtidig kan si ifra om noe ikke er greit eller de er uenig. Så en fin balanse mellom de to eksemplene du nevner :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke interessert i en "happy wife, happy life"-type. Jeg trenger litt motstand og takler ikke uselvstendige folk som bare "snakker meg etter munnen". Det blir liksom litt pinglete for meg. 

Anonymkode: 80731...ddd

• Liker 1
Skrevet

Midt imellom. Orker ikke en besserwisser, og heller ikke en tøffel. Regner med det går an å være med en som både har egne meninger og som samtidig er interessert i å lytte til andre sine.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Er behagelig å bli snakket etter munnen, men det betyr jo at du ikke får vite hva de faktisk mener og føler. 

En annen ting er om de har veldig respekt for deg og din mening. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke sånne som alltid er enige og aldri tør å si sin mening. Det er frustrerende og ganske irriterende i lengden. Jeg har hatt forhold til en sånn og det ble kjedelig og jeg følte at jeg ikke kjente han eller visste noe om han.

Nå har funnet en som kanskje noen ganger er litt for brutalt ærlig, men jeg vet at jeg alltid får et ærlig og at vi kan ha en diskusjon. Jeg synes jeg kjenner han mye bedre og jeg synes det er lettere å ta opp ting med han. Fint å få litt motstand og bli utfordret litt også.

Anonymkode: 7bbf9...965

• Liker 3
Skrevet

Ekkokammer er kjekt det men det er ikke mye utviklende. Er ofte andres kunnskap man lærer av og reflekterer rundt. Dessuten ubehagelig å ha en person tett påå seg man faktisk ikke vet hva mener.

Hadde fort følt på tafatthet om aldri egne meninger kom frem og det er nesten ingenting som er mer kjipt med en person enn det.

Unntaket er vel at jeg ikke sier mot kona og undergraver henne med andre til stede. Men hun kjenner meg godt nok til å vite hvis jeg er uenig uten å si noe. Og samme andre veien. 

Unødvendig å påpeke at å være uenig ikke betyr å krangle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En mellomting er fint. 

Anonymkode: 34bdc...df7

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart en "happy wife happy life"-type. Hadde blitt gal.

Jeg trenger mental stimulering. En fyr med egne meninger og bein i nesa. Ikke en som blir sint, men en som er litt sta og som står opp for seg selv.

For meg er sånn bedagelighet og likegyldighet et tegn på lav intelligens. En mann med høy intelligens tenker for mye til at han kan slå seg til ro med ei som skal diktere alt.

Anonymkode: 2448f...619

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke besserwissere. Men heller ikke de som bare snakker meg etter munnen. 

Noe midt i mellom er best. 

Anonymkode: dda88...b8e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil gjerne at min partner har egne synspunkter, men vi trenger å kunne snakke sammen om det vi er uenig om og finne en felles løsning. Vil hverken overkjøre, eller bli overkjørt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda et innlegg om dette?

du virket ikke virkelighetsorientert i ditt forrige innlegg om samme tema, og du fikk heller ikke støtte der. Hvorfor opprette et nytt innlegg om det samme?

jeg liker, som de fleste andre kvinner, at min mann er et selvstendig individ, oppdatert, interessert og har en egen evne til å prosessere og danne seg meninger. Dersom denne evnen mangler, da er han mindre oppegående, kanskje på grensen til dum, rent iq messig. Det høres egentlig ut som om det er en match for deg, for du høres ikke intelligent ut, du heller.

Anonymkode: b5c02...ae9

• Liker 4
Skrevet

Hva med happy life happy wife?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enda et innlegg om dette?

du virket ikke virkelighetsorientert i ditt forrige innlegg om samme tema, og du fikk heller ikke støtte der. Hvorfor opprette et nytt innlegg om det samme?

jeg liker, som de fleste andre kvinner, at min mann er et selvstendig individ, oppdatert, interessert og har en egen evne til å prosessere og danne seg meninger. Dersom denne evnen mangler, da er han mindre oppegående, kanskje på grensen til dum, rent iq messig. Det høres egentlig ut som om det er en match for deg, for du høres ikke intelligent ut, du heller.

Anonymkode: b5c02...ae9

Har du glemt medisinene dine i dag? Slutt å døm😉

Skrevet

Jeg hadde ikke klart en som deg, en som alltid skal vite best og tror hun kan alt. Det hadde vært drepen for forholdet.

• Liker 5
Skrevet

Det er forskjell på å være passiv og «samma for meg» til alt og alltid føle behov for å fortelle og få gjennomført sin metning da man vil ha rett og detaljstyre alt. Noe midt i mellom er bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg liker det siste. At JEG ikke blir sagt i mot,samt mannen er enig med meg og ellers holder kjeft😅 Er jeg eneste?

Dessverre har jeg ALDRI klart finne en slik mann. Kjæresten jeg har nå er den beste til nå da, vi er mye enige men han har meninger som gjerne er ulike enn mine og sier sine. Jeg blir fort irritert. Vet om så mange som har bare mer rolige "happy wife. happy life" menn😴 I wish!

Kjæresten min er forresten også sta og kan tro han vet best om tekniske,prakriske løsninger. Jeg kan nesten miste følelser da.  

Jeg er nå irritert igjen fordi han hadde meninger om noe jeg mener motsatt av. Krangler sjeldent da,blir bare sur inni meg og liker han mindre.

Til det siste du sier; Hvertfall helt uenig. Det høres ut som om du mener god kommunikasjon i et forhold er at partner mener det samme som deg. Uenig. Tenk på Gro og Arne Olav. 

Tror heller jeg hadde mistet følelser for en fyr som snakket meg etter munnen og ikke hadde egne meninger. Det tyder jo på at han er en dott, og jeg hadde lurt på hva han egentlig hadde ønsket å oppnå med det. 

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Her må jeg bare trå til med en kommentar. 

En kvinne og en mann = på hver sin kant er de mennesker med ganske like behov for og bli hørt å sett. Som du sier selv - Dine meninger fortjener å høres, og samtidig skurrer det litt i frontallappen min når du vil helst ha en tøffel som sier jaja til alt av dine meninger og idéer. 

Hvorfor skal ikke mannens mening ha en betydning? Han er jo ikke en marionett figur for deg å styre! Han eier bare en ting i livet som er hans - nemlig fri vilje! Et forhold bør ikke være definert av en person, men to! 

Ta deg sammen, og hopp vennligst ned fra dronningtronen din. Monark-nykker. Alle kjipe monarker/diktatorer blir på et tidspunkt utsatt for et kupp(tsaren, gaddafi,Saddam hussein etc etc etc). 

Lær deg å behandle folk med respekt uavhengig om de har forskjellige meninger. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Liker at mannen har sin egen mening og sier det han mener, men jeg liker at vi er enige!

Anonymkode: e7994...bac

Skrevet

Kunne aldri levd med en mann som ikke har egne meninger og styrke til å stå opp for sine meninger. 

Det sagt synes jeg at det er en uting å måtte mene noe om absolutt alt mulig, og ikke evne å trekke på skuldrene og si "Det min kone/mann sier!" innimellom, når noe åpenbart betyr mye mer for den andre. Dette har vi en fin balanse angående synes jeg. Om noe betyr mye mer for ham enn for meg lar jeg ham være sjefen. Om noe betyr mye mer for meg enn for ham sier han lett "Happy wife, happy life!" og lar det bli slik jeg ønsker. Om noe betyr mye for oss begge må vi derimot diskutere oss frem til et godt kompromiss. 

Etter 20 år + sammen går dette rimelig automatisk, og det ligget liksom i ryggraden på oss begge å gi den andre veto når ting åpenbart betyr mest for den andre. Vi er ikke uenige bare for å være det liksom, og å kapitulere for den andres ønsker utrykkes ofte humoristisk akkurat med slike floskler som happy wife.../eller "Sjefen bestemmer!". Vi kan ha humor på slikt akkurat fordi vi begge vet at det går begge veier, i balanse, samt at her er det helt faktisk ingen sjef, bare to som begge evner å la den andre "vinne" om det i situasjonen betyr mer for den andre enn deg selv. Kun når begge har svært sterke behov i forhold til hva vi skal gjøre trenger vi å bruke energi på forhandlinger. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...