Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gode råd til ammeslutt? Ungen er 17 måneder og ammes i søvn fortsatt, så vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Om h*n fikk velge selv hadde h*n ammet dagen lang. Får liksom aldri nok og blir lei seg når jeg nå sier nei etter amming om morgen. Ammer nå om morgenen, til dupp midt på dagen og ved legging. 

Anonymkode: e49b9...294

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Far i bildet som kan ta det? Kutte en og en amming. Ville nok startet med at far legger

Anonymkode: 85eca...a0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Far i bildet som kan ta det? Kutte en og en amming. Ville nok startet med at far legger

Anonymkode: 85eca...a0d

Har begynt med at far tar oppvåkninger på natt. Det ender gjerne med at de to må stå opp og sitte i stua for gråten er så hysterisk. Legging går bare ikke akkurat nå. Grining i timesbasis uten pupp, så har valgt å starte med å kutte amminger midt på dagen og på natta. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert det samme funker for dere, men jeg sa bare at nå er det tomt. Gikk overraskende fint!

Hun spurte noen få ganger, men sa bare at det var tomt også avledet jeg med kos/lek. Var vell 15 mnd kanskje 

Anonymkode: 69493...48e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke sikkert det samme funker for dere, men jeg sa bare at nå er det tomt. Gikk overraskende fint!

Hun spurte noen få ganger, men sa bare at det var tomt også avledet jeg med kos/lek. Var vell 15 mnd kanskje 

Anonymkode: 69493...48e

Litt vanskelig siden det er et søsken inni bildet nå som ammes… 😅

AnonymBruker
Skrevet

Min er 15 mnd og vi har sluttet å amme for noen dager siden. Det har godt mye bedre enn forventet. Jeg kuttet først natt amming. Den var desidert verst! De 2 første nettene var det masse gråt og skuffelse. Jeg fikk vannflasken kastet etter meg da jeg våget meg å tilby vann istedenfor pupp, men jeg stod i det. Tredje natten var barnet litt våken, men gråt ikke. Fjerde natten sov vi gjennom natten. 

Deretter kuttet jeg ut ammingen ved legging. Vi ammet før vi gikk inn i sengen og erstattet pupp med bok. Barnet sovnet på 5 minutter. Jeg trodde denne skulle være verst, men det var den enkleste. Ammingen før seng ble mindre og mindre og nå er melken borte. Puppen ved luren er nå erstattet med tur i vogn. 

Anonymkode: 01439...c3f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Her måtte far og barn ligge på eget rom i en uke, jeg sov med genser/t-skjorte den første tiden slik at ungen slapp å få puppene slengt etter seg om jeg måtte hoppe opp fra senga ved oppvåkninger. 

Vi alle har sovet bedre etter det 😂🤞🏽

Anonymkode: fadd9...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Føler barnet aldri får nok av pulpen heller. Og jeg blir irritert og stressa og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg blir irritert og stressa. Jeg orker virkelig ikke mer. Føler det er tortur! 

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten smatter baby så J***lig at jeg holder på å klikke!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Kutt hele ammingen heller enn å kutte ned. Måtte gjøre det med yngste, 16 mnd da. Måtte rett og slett få puppen ut av systemet. Ja det blir tøft, men det går over. Stå i det. 

Anonymkode: 359a4...e48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan smokk hjelpe? 

Anonymkode: 524eb...11c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kutter man tvert uten at det blir hyl og skrik? Trodde helst ikke barn skulle utsettes for skrikekur? Men nå orker jeg ikke mer. Det er enten barnet som må skrike litt eller så klikker det for meg. Men jeg føler meg som en elendig mor! 

AnonymBruker
Skrevet
On 8/3/2024 at 8:03 PM, AnonymBruker said:

Noen som har gode råd til ammeslutt? Ungen er 17 måneder og ammes i søvn fortsatt, så vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Om h*n fikk velge selv hadde h*n ammet dagen lang. Får liksom aldri nok og blir lei seg når jeg nå sier nei etter amming om morgen. Ammer nå om morgenen, til dupp midt på dagen og ved legging. 

Har ammet i søvn her også. Vi holder på med tilvenning i egen seng, på vårt rom. Så da ammes hun før hun blir lagt ned våken i sprinkelsengen. Det er mye gråting, jeg ligger i sengen vedsiden av. Jeg trøster, men løfter henne ikke opp av sengen. Nå er vi på dag 7 og det gikk litt bedre idag. Mitt råd er at det vil bli en kamp, men at du bare nå stå i det. 

Anonymkode: 23015...075

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan kutter man tvert uten at det blir hyl og skrik? Trodde helst ikke barn skulle utsettes for skrikekur? Men nå orker jeg ikke mer. Det er enten barnet som må skrike litt eller så klikker det for meg. Men jeg føler meg som en elendig mor! 

Det er ikke skrikekur, dere må jo være der for barnet. Skrik må man regne med, men det er ikke farlig med gråt. Noen barn slutter av seg selv å bry seg om puppen, andre er stikk motsatt. Jeg har hatt en av hver. 

Anonymkode: 359a4...e48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...