Gå til innhold

Dere som har prosessert undertrykt sinne fra mange tiår, hvor lang tid tok det, og tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har oppfølging hos en traumepsykolog (etter en traumatisk oppvekst, og påfølgende traumatisk voksenliv, har kompleks PTSD) og en del av det vi jobber med er å komme i kontakt med alle følelser. Sinne har vært en utilgjengelig følelse lenge, da jeg pleide å dissosiere mye. Nå har jeg sluttet å dissosiere, og mestrer å føle sinne uten å ty til destruktive strategier (selvskading, spising, drikking). Det er mye å være sint for. 

Mitt spørsmål er for dere andre som endelig har kommet i kontakt med det sinnet, og nå har et sunt forhold til sinne på en måte som får dere til å sette gode grenser i hverdagen, hvor lang tid tok det før det sluttet å være så mye og gikk mer over i normale mengder? 

Jeg skulle jo spurt psykologen, men hun er på ferie nå, og det er godt å snakke med andre i lignende situasjon. Jeg har vært mye sint denne sommeren, er som det kommer bølge på bølge, og jeg blir ganske overveldet, og bekymrer meg for hvor lenge en er i denne fasen, og håper jo det er mulig å bli friskere og å lande mer. Jeg merker som psykologen min sier at å være i kontakt med sinnet har gjort at jeg setter bedre grenser, og tar bedre vare på meg selv, at sinnet er en motiverende følelse som får en til å ivareta seg selv bedre. Så jeg har full tro på at dette er veien å gå. 

Setter pris på alt av erfaringer og tips på veien ❤️ 

Anonymkode: 96ac0...e2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke. noe svar til deg på hvor lang tid det tok, for jeg husker ikke. Det var en lang og gradvis prosess med 2 skritt frem og 1 tilbake, og jeg jobber fortsatt med det etter flere år. Ingen tilfeller er like, det tar den tiden det tar ❤️ 

Anonymkode: 08768...503

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sinne pga foreldre har jeg tenkt på arvesynden, at de ikke har kunnet bedre siden de selv har hatt en traumatisk oppvekst som de ikke har fått hjelp med siden psykologer ikke var vanlig på den tiden. Men det er min måte å tenke på. Ellers vil jeg si at sinne er veldig produktivt, den sparker oss i ræva slik at man kommer ut av dvalen. 

Anonymkode: a7d6a...60b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...