AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Min første fødsel var veldig fin. Selvføljrkug var det vondt, men hadde en veldig fin opplevelse samlet sett. Hadde epidural, lystgass og pudendal. Gang nr to følte jeg meg klar for ny fødsel og tenkte at dette skulle jeg takle greit. Jeg sa til jordmor at jeg ønsket de 3 smertestillende og hun sa det var ok. Da jeg hadde hatt veer en stund sier hun at stort verre enn dette blir det nok ikke, så tror ikke du trenger epidural. Jeg hadde litt plager etter epiduralen sist og var litt usikker på hvor mye den egentlig hjalp, da jeg fikk den ganske sent. Så jeg sa meg enig med jordmor at det kunne være greit å droppe den. Veene ble MYE verre og det hele var nesten uutholdelig. Jeg kjente hver cm av ungen komme ut og jeg var helt fortvilet. Da jeg endelig fikk lov å trykke etter å ha blitt lagt i alle slags posisjoner trykka jeg ut ungen på10 minutter. Mista nesten en liter med blod og besvimte i dusjen etterpå. Dagen etterpå kom det ut en STOR klump med blod da jeg dusjet. Fikk ingen store rifter, men har skrubbsår som er så vonde at jeg griner når jeg tisser. HELT uaktuelt med flere barn og aner ikke hva jeg skal gjøre med smertene. Noen som har tips til smertelindring eller hvor lenge dette skal vare? Anonymkode: c037e...b5b 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #2 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min første fødsel var veldig fin. Selvføljrkug var det vondt, men hadde en veldig fin opplevelse samlet sett. Hadde epidural, lystgass og pudendal. Gang nr to følte jeg meg klar for ny fødsel og tenkte at dette skulle jeg takle greit. Jeg sa til jordmor at jeg ønsket de 3 smertestillende og hun sa det var ok. Da jeg hadde hatt veer en stund sier hun at stort verre enn dette blir det nok ikke, så tror ikke du trenger epidural. Jeg hadde litt plager etter epiduralen sist og var litt usikker på hvor mye den egentlig hjalp, da jeg fikk den ganske sent. Så jeg sa meg enig med jordmor at det kunne være greit å droppe den. Veene ble MYE verre og det hele var nesten uutholdelig. Jeg kjente hver cm av ungen komme ut og jeg var helt fortvilet. Da jeg endelig fikk lov å trykke etter å ha blitt lagt i alle slags posisjoner trykka jeg ut ungen på10 minutter. Mista nesten en liter med blod og besvimte i dusjen etterpå. Dagen etterpå kom det ut en STOR klump med blod da jeg dusjet. Fikk ingen store rifter, men har skrubbsår som er så vonde at jeg griner når jeg tisser. HELT uaktuelt med flere barn og aner ikke hva jeg skal gjøre med smertene. Noen som har tips til smertelindring eller hvor lenge dette skal vare? Anonymkode: c037e...b5b Hadde det ganske likt som deg med første og andre, bortsett fra ingen smerter etter med nr 2. Du kan ikke ha fått en uvi da? Ta en urinprøve å lever til lege for en skjekk. Lenge siden du fødte? Kan hjelpe å tisse i dusjen med lunket vann på tissen. Ble sydd med første og var sår noen uker etter. Satt meg med stumpen i en bøtte lunket vann og brukte dusjen mye. paracet vil hjelpe Anonymkode: 3cbbf...922
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #3 Skrevet 4. august 2024 Som en nevner over; tiss i dusjen mens du har dusjstrålen rettet mot underlivet. Det vannet tynner ut urinen så det ikke svir. Mye mer behagelig og en smerte mindre. Anonymkode: fdda2...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå