Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren til barnet mitt lyver om kokainbruk. 
Ovenfor meg har det vært samme regla i over 6 år, «har prøvd det, men det er lenge siden».

Samtidig er festingen ute av kontroll sånn jeg opplever det, hvor han nå drikker/fester hver eneste helg gjennom året. 
Jeg er stikk motsatt, og har selv aldri prøvd noe som helst annet enn alkohol, så jeg føler meg rådvill nå.

Dette har som sagt pågått veldig lenge nå, og min opplevelse er at han har kun blitt styggere og styggere mot meg og foran barnet. Det har skjedd for mye til å en gang ramse opp.

Lang historie kort, han får ikke være med oss i lengre perioder når alt han gjør er å feste og behandle meg og oss stygt.

Problemet mitt er at «ingen» forteller meg sannheten om noe som helst. Et par stykker av mange, har sagt at ja, han ruser seg på kokain, og det nylig.

Ovenfor meg lyver han så det renner, og vrir alt over til sinne og ondskap på meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette en gang, jeg er som sagt veldig rådvill og sliten av dette nå.

Hvor fort utvikler man avhengighet av kokain når man nesten alltid tar det i fylla? Hvor endret blir personligheten utenom festingen på lang sikt? Hvordan skal jeg få sannheten om noe som i høyeste grad går utover oss på ene eller andre måten selv om han ikke er tilstede? (Vi er altså, og da barnet, ikke med han nå, så ingen fare. Men jeg står i daglige stygge meldinger og trusler om det ene og det andre ang barnet og samvær). 

Anonymkode: 9e305...693

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man blir fort avhengig av kokain fordi stoffet erstatter hjernens evne til å produsere endorfiner selv, så man får problem med å ha det gøy uten på fest. Så fester man oftere for å ha en unnskyldning for å ta kokain. Du trenger ikke egentlig å høre sannheten, det vil han uansett aldri fortelle. Du merker det jo selv. Det er helt vanlig å bli aggressiv, folk liker jo ikke å bli konfrontert med sånt, så da prøver han å dytte skylda over på deg. 
Mitt råd er å skygge banen så lenge han ikke vil innse problemet selv. Dessverre er det veldig vanlig for folk å bruke kokain nå om dagen, så han har nok massiv støtte fra kompiser. Brukere pleier som regel å møte veggen på et tidspunkt, så når han gjør det så er det ikke feil å være støttende, særlig siden dere har barn sammen. Men da mener jeg ikke at du nødvendigvis skal ta han tilbake altså…

Anonymkode: 6575a...f87

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man blir fort avhengig av kokain fordi stoffet erstatter hjernens evne til å produsere endorfiner selv, så man får problem med å ha det gøy uten på fest. Så fester man oftere for å ha en unnskyldning for å ta kokain. Du trenger ikke egentlig å høre sannheten, det vil han uansett aldri fortelle. Du merker det jo selv. Det er helt vanlig å bli aggressiv, folk liker jo ikke å bli konfrontert med sånt, så da prøver han å dytte skylda over på deg. 
Mitt råd er å skygge banen så lenge han ikke vil innse problemet selv. Dessverre er det veldig vanlig for folk å bruke kokain nå om dagen, så han har nok massiv støtte fra kompiser. Brukere pleier som regel å møte veggen på et tidspunkt, så når han gjør det så er det ikke feil å være støttende, særlig siden dere har barn sammen. Men da mener jeg ikke at du nødvendigvis skal ta han tilbake altså…

Anonymkode: 6575a...f87

Tusen tusen takk for svar!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Faren til barnet mitt lyver om kokainbruk. 
Ovenfor meg har det vært samme regla i over 6 år, «har prøvd det, men det er lenge siden».

Samtidig er festingen ute av kontroll sånn jeg opplever det, hvor han nå drikker/fester hver eneste helg gjennom året. 
Jeg er stikk motsatt, og har selv aldri prøvd noe som helst annet enn alkohol, så jeg føler meg rådvill nå.

Dette har som sagt pågått veldig lenge nå, og min opplevelse er at han har kun blitt styggere og styggere mot meg og foran barnet. Det har skjedd for mye til å en gang ramse opp.

Lang historie kort, han får ikke være med oss i lengre perioder når alt han gjør er å feste og behandle meg og oss stygt.

Problemet mitt er at «ingen» forteller meg sannheten om noe som helst. Et par stykker av mange, har sagt at ja, han ruser seg på kokain, og det nylig.

Ovenfor meg lyver han så det renner, og vrir alt over til sinne og ondskap på meg.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette en gang, jeg er som sagt veldig rådvill og sliten av dette nå.

Hvor fort utvikler man avhengighet av kokain når man nesten alltid tar det i fylla? Hvor endret blir personligheten utenom festingen på lang sikt? Hvordan skal jeg få sannheten om noe som i høyeste grad går utover oss på ene eller andre måten selv om han ikke er tilstede? (Vi er altså, og da barnet, ikke med han nå, så ingen fare. Men jeg står i daglige stygge meldinger og trusler om det ene og det andre ang barnet og samvær). 

Så lenge du står i sånnen daglig trakassering dra ham ville jeg gått for full foreldrerett, dette her må du ikke stå i for lenge. Barnet først 

Anonymkode: 1bd6c...326

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bombaderes til tider daglig med hvor syk jeg er i hodet, om å se barnet, fullstendig blånektende på alt som finnes av rykter om dop og annet. Og det er jo en del av fortvilelsen, at han blånekter og jeg ikke har bevis.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg bombaderes til tider daglig med hvor syk jeg er i hodet, om å se barnet, fullstendig blånektende på alt som finnes av rykter om dop og annet. Og det er jo en del av fortvilelsen, at han blånekter og jeg ikke har bevis.

Bevis på kokain eller ei, så trakasserer han deg. Dette må du sette en stoppe for, du fortjener bedre enn det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du dette????????

Anonymkode: 131d8...06d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

THvorfor vil du dette????????

Anonymkode: 131d8...06d

Vil hva da mener du…? Står ikke skrevet noe sted her at jeg vil noe som helst. Jeg er rådvill på hva man gjør når noen blankt nekter for å ruse seg, og har en oppførsel som stadig blir verre. Per nå står vi langt utenfor hans liv. Men dette er noe jeg på ene eller andre måten er nødt til å forholde meg til siden han dessverre er far til barnet mitt

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bevis på kokain eller ei, så trakasserer han deg. Dette må du sette en stoppe for, du fortjener bedre enn det. 

❤️

Skrevet

Er også samboer med en som bruker litt annen røyk, han er nå flink til å fortelle meg og opplyse om når han gjør det. Jeg har sakt veldig tydelig fra dag 1 at jeg ikke ønsker å ha det i hus. Noe han respekterer veldig sterkt. Nå er jeg gravid og setter krav på at han slutter helt. Men kjenner jeg han rett er han flink i en periode, også begynner det igjen. Jeg har godtatt det til en vis grad, men det er kun pga han er ærlig om det og dette er ikke noe som skjer på en daglig basis. Han har kronisk migrene, og nylig blitt ufør pga alle lovlige medisiner i Norge ikke funker. Men denne røykingen funker da, vet man kan få det medisinsk, men usikker på hvordan prosessen på dette er. Hadde han gjort det bak ryggen min hadde jeg nok reagert på en helt annen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Du får nok ikke gjort noe før han møter veggen… Her måtte mannen nå bunnen totalt, og da han ba om hjelp ringte jeg lege med en gang og fikk han inn til evaluering , blodprøver ble tatt osv (det var viktig for meg at de hadde det svart på hvitt at han ruset seg). Henvist til avdeling for rusmisbruk (poliklinikk). Han fikk et enkelt valg, stå i behandlingen og bli frisk, eller holde seg unna meg og mitt liv. Vi hadde ikke barn sammen, så det var jo litt mindre komplisert.

Men det er viktig at du holder deg selv og barnet unna når han sliter sånn.. ta vare på alt av meldinger, ikke krangle med han face 2 face eller over telefonen, ta alt av kommunikasjon skriftlig (hvor du er tydelig og saklig). 

Vær ærlig med familien din, sånn at de er klar over situasjonen du og barnet står i. Dette er spesielt viktig om han er truende når han ruser seg. 

Anonymkode: 6fd07...ccb

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...