AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #41 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke om dem, men oss. Vi tolker dem ut i fra vår kultur og bakgrunn. Hvem bestemmer hva som er feminint og hva som er maskulint? Anonymkode: af22c...32d De samme som har bestemt at hvitt er hvitt og svart er svart. Mennesker. Anonymkode: 7c66d...cfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #42 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi homofile/lesbiske har mer av det motsatte kjønn sine gener i seg enn vanlig. Det er derfor mange homofile er feminine og lesbiske er maskuline Anonymkode: 392be...21b Har de det? Anonymkode: f7a99...683 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #43 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg er mann og var sammen med en kvinne som så veldig maskulin ut. Første gangen jeg så henne så tenkte jeg faktisk "hun så veldig maskulin ut". Men så ble jeg kjent med henne og likte henne mer og mer. Desto mer jeg likte henne som person desto mer likte jeg kroppen hennes og jeg slutte tå tenke at hun så maskulin ut. Tenkte hun så ut som en deilig kvinne. Anonymkode: e53bc...231 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #44 Del Skrevet 3. august 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har de det? Anonymkode: f7a99...683 Homofile har flere "kvinne gener" i seg enn heterofile og og lesbiske har flere manne gener. Av og til kan du se de er homofile/lesbiske øyeblikkelig, mens andre ganger er det mer subtilt. Anonymkode: 392be...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #45 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Homofile har flere "kvinne gener" i seg enn heterofile og og lesbiske har flere manne gener. Av og til kan du se de er homofile/lesbiske øyeblikkelig, mens andre ganger er det mer subtilt. Anonymkode: 392be...21b Dette er nytt for meg, hvor har du dette fra? Anonymkode: f7a99...683 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 4. august 2024 #46 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Når du først benevner dette, må du jo og se det visa versa.Hun «mandige» faller og for ei søt kvinne. Det er ikke bare en vei. Dessuten har jeg flere lesbiske venninner som er både feminin to feminin og maskulin to maskulin. Dette er akkurat som i den heterofile verden og og i demning homofile verden. Vi alle faller for det ulike og det like om hverandre. Bare ta turen på byen å se på alle de ulike parene❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 4. august 2024 #47 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Homofile har flere "kvinne gener" i seg enn heterofile og og lesbiske har flere manne gener. Av og til kan du se de er homofile/lesbiske øyeblikkelig, mens andre ganger er det mer subtilt. Anonymkode: 392be...21b Dette må du dokumentere, for det høres ut som sprøyt og noe du har funnet på selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. august 2024 #48 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Homofile har flere "kvinne gener" i seg enn heterofile og og lesbiske har flere manne gener. Av og til kan du se de er homofile/lesbiske øyeblikkelig, mens andre ganger er det mer subtilt. Anonymkode: 392be...21b Dette bør du nesten linke noen kilder til... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #49 Del Skrevet 4. august 2024 Synes dette er en rar ting å lure på. Det gir ingen mening å kun «lure på» hvorfor akkurat den prosenten kvinner som liker kvinner med kort hår, er sterk, høy etc. Det er en preferanse, og man har ofte ikke en begrunnelse for det. Hva med alle andre preferanser? Noen liker høye, lave, blondt hår, mørkt hår, krøller, rødt hår, lyse, mørke, langt hår, kort hår, godt trente, slanke, tykke, skjeggete, store føtter, små hender, store pupper, små pupper. Vi er forskjellig, og det er vel ikke noe mer rart med noe enn annet? Anonymkode: 41be2...e81 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #50 Del Skrevet 4. august 2024 På tide at enkelte i denne tråden snart setter seg på gulvet så de ikke faller ned av den høye krenkekrakken sin og slår seg. Er det mulig med så mye surt oppgulp bare på grunn av et spørsmål. Dere burde skamme dere. Håper ikke dere lurer på noe en dag andre oppfatter som dumt. Anonymkode: bc207...3ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #51 Del Skrevet 4. august 2024 Det finnes mange typer lesbiske/bifile/biseksuelle kvinner. Noen føler seg best med et maskulint uttrykk, det kalles "masc". Men de vil være maskuline kvinner, de vil ikke være menn, til forskjell fra transmenn som er født som kvinne men vil være menn. Så det er forskjellen på de to, bare sånn i tilfelle noen lurte på det. I tillegg til masc lesbiske, så har man de som bare har det tradisjonelle kvinnelige uttrykket, de kalles "femme". Så har man også noen som vil være litt mer androgyne/midt i mellom, eller som bytter litt på om de ønsker å vise seg fra sin masc eller femme side. Og så er det sånn at folk tiltrekkes av ulike ting. Noen lesbiske tiltrekkes av motsatt "type", altså får man kombinasjonen masc/femme, men det også helt vanlig med komboen masc/masc og femme/femme, eller at noen ikke har en fast type og liker den de liker enten hun er masc eller femme. Og så har man bifile og biseksuelle kvinner som også liker ulike ting, masc, femme eller begge deler. Omtrent likt for homofile menn, tipper jeg. Hvorfor? Nei, si det. Det eneste som er sikkert er at en lesbisk kvinne som liker en masc lesbisk, ikke liker en vanlig mann. Det virker jo som grunnen til at du (og andre) lurer på dette er at dere tenker at hvis man liker en masc kvinne, så er det, eller burde det være, det samme som å like en vanlig mann. Men det er det IKKE. Det er STOR forskjell på de to, helt forskjellige typer, for den som blir tiltrukket av dem. Den som sa det var en egen vibe traff spikeren på hodet. Anonymkode: 1db24...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #52 Del Skrevet 4. august 2024 Et betent tema det ikke er lov å stille spørsmål om. Har alltid lurt på det samme, også motsatt vei. Mannlig homofile som er sammen med menn som er mer feminine enn den normale ciskvinnen, måtte skrive ciskvinne ja. Jeg har ingen venninner som vifter feminint og vrikker seg som en feminin homo. Gammeldags feminine fra victoriatiden med stramme korsetter minner de meg om. Anonymkode: b7468...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 4. august 2024 #53 Del Skrevet 4. august 2024 Jeg vil tro det handler om at en tenner på noe maskulint selv om en ikke nødvendigvis tenner på menn, og kanskje også liker "rollefordelingen" en normalt ser mellom kvinner og menn. En ser jo noe av det samme blant homofile, der en del har en feminin fremtoning og en del foretrekker feminine menn. Men det er et interessant fenomen som jeg tror fascinerer veldig mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #54 Del Skrevet 4. august 2024 Fordi vi har helt andre preferanser enn deg. Alle liker forskjellige ting. Jeg er en relativt feminin "straight-passing" bifil kvinne. Jeg har vært i forhold med både menn og kvinner. Jeg føler meg hjemme både som heterofil og i lesbekulturen. Det er selvsagt stor variasjon i hva lesbiske kvinner liker og foretrekker, og når jeg skriver "lesbekultur" er det sikkert noen som vil reagere. Det er i mine øyne en kultur som dreier seg om mye forskjellig og som hver kan skape på sin måte, men som likevel finnes. Det er et sett koder og signaler som andre lesbiske og noen bifile kvinner som regel forstår. Androgyne eller butche lesbiske kvinner kler seg ikke for å vekke interesse hos menn. Poenget er ofte å markere egenart, og eventuelt signalisere interesse for kvinner. (I tillegg til at de, som alle andre, kler seg i det de føler seg hjemme og er komfortable i.) Jeg plukker opp disse signalene med én gang, og kvinner som sender disse signalene vekker en viss interesse hos meg. Det er for øvrig noe mange av dem vet, og tar i betraktning. Kvinner (særlig de litt gjennomførte/stilige) som sender denne typen signaler er vant til at det vekker interesse hos en del andre kvinner. Det er blant annet derfor de gjør det. Fordeler: De vekker ikke interesse hos menn eller hos kvinner som først og fremst er opptatt av "femininitet". Derimot tiltrekker de seg i større grad de riktige kvinnene. Jeg liker kvinner i mange farger og fasonger. Jeg er ikke så opptatt av konvensjonell "femininitet" som sådan, men likevel vil jeg ha "kvinnelighet" i en eller annen bred forstand. (Bl.a er jeg bare interessert i damer som er komfortable med å være biologiske kvinner, ikke i transfolka. Nå snakker jeg altså om hvem jeg kan forelske meg i eller tenne på, ikke om hvem jeg f.eks kan være venner med.) Jeg synes mange androgyne og butche damer er flotte. De har en egen utstråling som snakker til meg. Og siden ganske mange av dem liker feminine kvinner, er vi en god match. Alle har sine preferanser. Det har sikkert du også. Det er ikke vanskeligere enn det. Anonymkode: 2853a...059 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #55 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei, er ikke opptatt av mine venners seksualitet, det har du rett i. Og jeg er egentlig ikke opptatt av lesbiske sin seksualitet heller. Skal prøve å forklare hva jeg lurer/tenker/funderer på. Jeg tenker at siden noen lesbiske er veldig maskuline av utseende, betyr det at de egentlig skulle vært født gutt, men at noe gikk "galt" under utviklingen. Jeg mener ikke at det er galt, har ingen ting i mot det, og skjønner at jeg uttaler meg klønete. Det er det samme med homofile, flere av de er veldig feminine, både av utseende og oppførsel. Skulle de da egentlig vært jente, men at noe skjedde i utviklingen? Jeg setter pris på at du svarer, jeg ønsker å lære, og jeg ønsker oppriktig ikke å være respektløs, så det beklager jeg. Anonymkode: f7a99...683 Du tuller nå? Denne kommentaren her er jo enda mer respektløst. Og det handler om noe helt annet enn hvorfor en lesbisk kvinne blir sammen en annen kvinne som kanskje er litt mer maskulin. Og jeg venter på svar på spørsmålet om hvordan du hadde likt det og noen konstant skulle referere utelukkende til utseende på din partner ved spørsmål om hvorfor du har valgt han. og om du ikke er opptatt av sexlivet til homofile hvorfor trykker du deg da inn på denne tråden og postet en kommentar? Anonymkode: 41cbb...a16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #56 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dette har jeg også lurt på. Fremstår helt latterlig, for å være helt ærlig. Tror det er mange som tenker sitt om dette, for å si det sånn. Anonymkode: b0561...cbb Men takk og lov har de fleste mennesker noe mellom øra og de klarer å leve livet sitt uten å dømme andre mennesker. Anonymkode: 41cbb...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #57 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fordi homofile/lesbiske har mer av det motsatte kjønn sine gener i seg enn vanlig. Det er derfor mange homofile er feminine og lesbiske er maskuline Anonymkode: 392be...21b 😂 Anonymkode: 41cbb...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #58 Del Skrevet 4. august 2024 Vet ikke. Selv er jeg bifil dame og foretrekker damer som ser ut som damer og er feminine. Anonymkode: 04d67...341 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #59 Del Skrevet 4. august 2024 Jeg er lesbisk og jeg liker ikke damer som oppfører seg som menn. Jeg liker heller ikke damer som opptrer særlig maskulint i det hele tatt, om de så ikke skulle se ut som en mann. Jeg synes hele klesstilen, kroppsspråket og oppførselen generelt bare blir helt corny og helt turn-off. Noen ganger synes jeg det kan vitne til litt lav sosial intelligens, selv om jeg vet hvor dømmende det høres ut. Jeg føler også at det er helt tabu blant lesbiske å ikke like "mascs" i det hele tatt. Jeg har alltid forelsket meg i feminine, ordentlige kvinner. Langt hår, sunn kropp, fint smil ordinær og classy klesstil. Også må de selvfølgelig være snille og intelligente. Anonymkode: 101ed...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #60 Del Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På tide at enkelte i denne tråden snart setter seg på gulvet så de ikke faller ned av den høye krenkekrakken sin og slår seg. Er det mulig med så mye surt oppgulp bare på grunn av et spørsmål. Dere burde skamme dere. Håper ikke dere lurer på noe en dag andre oppfatter som dumt. Anonymkode: bc207...3ba Dette! Ts stiller da bare et helt legitimt spørsmål, og på en fin og nedtonet måte. Tydeligvis er det flere i tråden som lurer på det samme. Dere som reagerer så sterkt, føler dere dere truffet på noen måte? Hvorfor? Anonymkode: 4d904...129 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå