AnonymBruker Skrevet 3. august #21 Del Skrevet 3. august svartkatt skrev (8 minutter siden): Du kan stille samme spørsmål uansett legning, kjønn, preferanser. Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Du trenger ikke forstå det for å godta det. Det er sant! Hilsen hun som funderer så mye 🙈 Anonymkode: f7a99...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #22 Del Skrevet 3. august Samme gjelder mange homofile der den ene er mann og den andre mer damete. Anonymkode: 99a69...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. august #23 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Men logikken din brister i det samme du nevner "ei søt/pen jente" - ergo så liker lesbiske jenter også "søte/pene jenter"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august Jeg kjenner flere heterofile kvinner som er ganske maskuline. Er mennene deres da egentlig homofile? Hvem man forelsker seg i, eller er tiltrukket av, handler ikke bare om utseendet. Og selv om en kvinnr kan ha et maskulint utseende, har de også feminine trekk. Og så er det hva som er under klærne da... Som flere skriver, kan mange heterofile kvinner synes at enkelte maskuline kvinner er attraktive på et vis, men det betyr ikke at de for eksempel reelt ønsker å ha sex med de. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei nei, jeg ser at det mangler et spørsmålstegn i innlegget mitt. Jeg mener ikke at det har skjedd noe galt, jeg lurer på om det har skjedd noe "galt". Og jeg skriver galt i hermetegn, for jeg finner ikke noe egnet ord. Og jeg lurer absolutt ikke på hvorfor andre homofile/lesbiske kan forelske seg i dem. Tror ikke jeg skrev noe om det. Anonymkode: f7a99...683 Slutt å lure på om det har skjedd noe galt eller «galt» med noen. Du virker ekstremt dømmende. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #26 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Det har med hva man synes er attraktivt. Jeg synes kvinner som har en maskulin stil er attraktive. Så jeg hadde passet med en kvinne med maskulin stil. Jeg er selv mer feminin, men definitivt biseksuell. Anonymkode: 14824...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #27 Del Skrevet 3. august Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Slutt å lure på om det har skjedd noe galt eller «galt» med noen. Du virker ekstremt dømmende. Da skjønner jeg at jeg ikke får frem budskapet. For jeg er overhode ikke dømmende, jeg er bare funderende. Anonymkode: f7a99...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 3. august #28 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Her skriver du at du undres over at ei søt jente kan bli sammen med en som ser ut kler seg som en gutt. Der jeg kommentere deg i sted skriver du at du tror det har skjedd noe galt i utviklingen til maskuline lesber. Vet du, det har ikke skjedd noe galt i Moens utvikling. Og det er ikke noe rart i at søte feminine jenter forelsker seg i maskuline lesber. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #29 Del Skrevet 3. august Så om en mann er gift med ei dame med kort hår, skjorte og bukse, kunne han like gjerne vært sammen med en mann tenker du? Jeg vet av mange eldre damer på 40/50 som har kort hår, bukse og skjorte hver dag. Det gjør dem ikke til menn. Maskuline kvinner er like mye kvinne som feminine kvinner. Anonymkode: 7f452...deb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #30 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ofte? Det er vel heller en stereotyp som har spredd seg, og så tror alle at det er sånn. Jeg kjenner flere lesbiske par, og de fleste ser ut som helt ordinære damer. De ser ikke ut som gutter. Og hva mener du med at de kler seg som en gutt? Skjorte og bukse? Det er mange hetero damer som går med det, uten at noen beskylder dem for å kle seg som en mann? Jeg tror dette fenomenet er mye mer utbredt i folks fantasi enn det faktisk er i virkeligheten. Anonymkode: 9b3ee...5a3 Det heter "masc" så vidt jeg vet. Ifølge some. Jeg synes det er attraktivt. Jeg ble forelsket i en kvinne med en sånn stil. Kort hår, maskulin måte å være på. Hun hadde også et nydelig ansikt og fine øyner. Og hun var veldig snill og hjelpsom, så jeg falt pladask. Anonymkode: 14824...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #31 Del Skrevet 3. august Gidavmeg skrev (1 minutt siden): Her skriver du at du undres over at ei søt jente kan bli sammen med en som ser ut kler seg som en gutt. Der jeg kommentere deg i sted skriver du at du tror det har skjedd noe galt i utviklingen til maskuline lesber. Vet du, det har ikke skjedd noe galt i Moens utvikling. Og det er ikke noe rart i at søte feminine jenter forelsker seg i maskuline lesber. Å ja, nå skjønner jeg. Jeg er ikke ts, så det er ikke jeg som har skrevet dette innlegget. Og som sagt, jeg skriver galt i hermetegn, fordi jeg ikke finner et bra ord for det jeg mener. Anonymkode: f7a99...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #32 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da skjønner jeg at jeg ikke får frem budskapet. For jeg er overhode ikke dømmende, jeg er bare funderende. Anonymkode: f7a99...683 Jeg tror det er noe som man ikke forstår om man ikke opplever det selv. Jeg synes det er veldig attraktivt. Men jeg synes ikke vanlige feminine kvinner er attraktive. Anonymkode: 14824...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #33 Del Skrevet 3. august 58 minutter siden, AnonymBruker said: Det handler vel om hva man blir tiltrukket av? Jeg er heterofil, men synes likevel litt androgyne eller maskuline damer er tiltrekkende. Det er jo ikke fordi de ligner menn (!), men fordi de har en egen vibe/utstråling/karisma. Gode eksempler er Anja Hammerseng-Edin, Samira Wiley, Lea DeLaria, Ruby Rose. Jeg synes også Charlize Theron i Mad Max og Rooney Mara i The Girl with The dragon tattoo, feks. Anonymkode: af22c...32d Anja. 😍 Enig i Samira, Lea og Charlize også. Men heller Noomi Rapace som Lisbeth Salander. Og ikke minst, all time favourite, Katherine Moennig i L word. Anonymkode: abe77...587 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 3. august #34 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Fordi vi tiltrekkes av ulike ting. Noen liker tynne dame, noen liker damer med former, og noen liket tykke damer. Noen syns det er tilteekkende med damer som har masse muskler, ansdre liker ikke det. Noen liker vedlig feminine damer, mens andre liler mer maskuline damer. Noen liker at damene fremstår som noen de kan hjelpe og redde, mens andre liker mer tøffe og selvstedige damer. De fleste er vel på et steg midt i mellom på de fleste ytterkanter, men vi liker rett og slett ulike ting. Derfor er det også noen lesbiske som liker kvinner med mer maskuline trekk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #35 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anja. 😍 Enig i Samira, Lea og Charlize også. Men heller Noomi Rapace som Lisbeth Salander. Og ikke minst, all time favourite, Katherine Moennig i L word. Anonymkode: abe77...587 Lina Hurtig er nok den som kunne fått meg fra hetro til bi eller lesbisk 😍. Anonymkode: d4f81...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #36 Del Skrevet 3. august 2 minutter siden, AnonymBruker said: Lina Hurtig er nok den som kunne fått meg fra hetro til bi eller lesbisk 😍. Anonymkode: d4f81...22d Oh, skjønner hva du mener! 🤩 Anonymkode: abe77...587 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. august #37 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å ja, nå skjønner jeg. Jeg er ikke ts, så det er ikke jeg som har skrevet dette innlegget. Og som sagt, jeg skriver galt i hermetegn, fordi jeg ikke finner et bra ord for det jeg mener. Anonymkode: f7a99...683 Det jeg tror er at vi biologisk er tilpasset oss slik at vi har ulike preferanser, slik at flere av oss finner en livspartner. Om det kun var slik at de samme menneskene som var alles preferanser ville de fleste av oss levd alene. Jeg aksepterer at jeg ikke forstår andres preferanser, og har også opplevd å møte mine fordommer i døra, da jeg var ute med min bifile venninne, som er veldig vakker og ekstremt feminin i likhet med hennes kone. Vi møtte en mann hun var sammen med tidligere, og han så ut som en litt sliten biker-type. Jeg ble litt sjokkert over at både hennes vakre kone og denne sjuskete mannen var hennes type, og hun svarte at det var helt tilfeldig at kona er så pen som hun er. Hun faller for mennesker og deres personlighet og ikke utseende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 3. august #38 Del Skrevet 3. august (endret) AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Dette har jeg også lurt på. Fremstår helt latterlig, for å være helt ærlig. Tror det er mange som tenker sitt om dette, for å si det sånn. Anonymkode: b0561...cbb Hvorfor er det latterlig at kvinner har ulik smak i partner? Det er ikke noe verre enn det. Er du på innsiden av det homofile miljøet ser du at kvinners smak er svært varrierende. I media fremstilles det gjerne som det i et lesbisk forhold er en feminin og en maskulin part, men det er langt fra sannheten og er noe som er skapt ut fra fordommer. Endret 3. august av pop up bruker 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #39 Del Skrevet 3. august 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie. Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt? Anonymkode: 52d42...a44 Fordi homofile/lesbiske har mer av det motsatte kjønn sine gener i seg enn vanlig. Det er derfor mange homofile er feminine og lesbiske er maskuline Anonymkode: 392be...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #40 Del Skrevet 3. august Helene1982 skrev (24 minutter siden): Det jeg tror er at vi biologisk er tilpasset oss slik at vi har ulike preferanser, slik at flere av oss finner en livspartner. Om det kun var slik at de samme menneskene som var alles preferanser ville de fleste av oss levd alene. Jeg aksepterer at jeg ikke forstår andres preferanser, og har også opplevd å møte mine fordommer i døra, da jeg var ute med min bifile venninne, som er veldig vakker og ekstremt feminin i likhet med hennes kone. Vi møtte en mann hun var sammen med tidligere, og han så ut som en litt sliten biker-type. Jeg ble litt sjokkert over at både hennes vakre kone og denne sjuskete mannen var hennes type, og hun svarte at det var helt tilfeldig at kona er så pen som hun er. Hun faller for mennesker og deres personlighet og ikke utseende. Takk for et saklig og godt svar. Og det var ikke så dumt, at det er for at man skal finne seg en livspartner. Det har jeg ikke tenkt på. Takk takk 😊 Anonymkode: f7a99...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå