Gå til innhold

Hvorfor liker lesbiske, ei jente som ser ut som en gutt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie.  Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt?      

Anonymkode: 52d42...a44

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg lurt på også. Det må være fordi de tenner seksuelt på kvinnekropper, men liker det litt "mandig" utseendesmessig likevel. Derfor kort hår og litt "butchy" lesbe, eller traktorlesber som noen kaller dem.

En teori fra min side. Men hva vet jeg? Jeg er heterofil.

Anonymkode: 4c7b2...660

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle har forskjellige preferanser?

Samme som at de som er heterofile ikke har samme smak.

Anonymkode: 46f7b...3da

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har stor respekt for at vi har den friheten i dag til å kunne bli sammen og gifte oss med hvem vi vil så lenge det ikke er familie.  Og dette heier jeg på. Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt?      

Det er morsomt at du starter med å si at du har respekt og så avslutter du innlegget ditt med alt annet enn det.

Anonymkode: 41cbb...a16

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Det er jo fortsatt ikke en mann. Jeg opplever ikke forskjellene mellom kjønnene som primært visuelle, og selv de butcheste damene jeg kjenner er helt klart damer. 

Anonymkode: e54c4...209

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på det.

Men det går liksom ikke an å formulere et spørsmål om det, uten at det blir misforstått eller at noen blir krenka.

Men ja, jeg lurer, sånn biologisk sett på hvorfor det er sånn. 

Anonymkode: f7a99...683

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også lurt på det.

Men det går liksom ikke an å formulere et spørsmål om det, uten at det blir misforstått eller at noen blir krenka.

Men ja, jeg lurer, sånn biologisk sett på hvorfor det er sånn. 

Men er du like opptatt av dine heterofile venner fin seksualitet? Óg hadde du satt pris på om noen gjentatte ganger  stiller spørsmålstegn ved hvorfor du falt for din partner ved referanse til vedkommende sitt utseende? Jeg blir ikke krenka, men jeg synes det er mangel på respekt.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi de er sexy. 
Jeg liker maskuline kvinner bedre enn feminine. 

Anonymkode: d337f...bd3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om hva man blir tiltrukket av?

Jeg er heterofil, men synes likevel litt androgyne eller maskuline damer er tiltrekkende. Det er jo ikke fordi de ligner menn (!), men fordi de har en egen vibe/utstråling/karisma. 

Gode eksempler er Anja Hammerseng-Edin, Samira Wiley, Lea DeLaria, Ruby Rose. Jeg synes også Charlize Theron i Mad Max og Rooney Mara i The Girl with The dragon tattoo, feks. 

Anonymkode: af22c...32d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men er du like opptatt av dine heterofile venner fin seksualitet? Óg hadde du satt pris på om noen gjentatte ganger  stiller spørsmålstegn ved hvorfor du falt for din partner ved referanse til vedkommende sitt utseende? Jeg blir ikke krenka, men jeg synes det er mangel på respekt.

Nei, er ikke opptatt av mine venners seksualitet, det har du rett i. 

Og jeg er egentlig ikke opptatt av lesbiske sin seksualitet heller. 

Skal prøve å forklare hva jeg lurer/tenker/funderer på. Jeg tenker at siden noen lesbiske er veldig maskuline av utseende, betyr det at de egentlig skulle vært født gutt, men at noe gikk "galt" under utviklingen. Jeg mener ikke at det er galt, har ingen ting i mot det, og skjønner at jeg uttaler meg klønete. 

Det er det samme med homofile, flere av de er veldig feminine, både av utseende og oppførsel. Skulle de da egentlig vært jente, men at noe skjedde i utviklingen? 

Jeg setter pris på at du svarer, jeg ønsker å lære, og jeg ønsker oppriktig ikke å være respektløs, så det beklager jeg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det handler vel om hva man blir tiltrukket av?

Jeg er heterofil, men synes likevel litt androgyne eller maskuline damer er tiltrekkende. Det er jo ikke fordi de ligner menn (!), men fordi de har en egen vibe/utstråling/karisma. 

Gode eksempler er Anja Hammerseng-Edin, Samira Wiley, Lea DeLaria, Ruby Rose. Jeg synes også Charlize Theron i Mad Max og Rooney Mara i The Girl with The dragon tattoo, feks. 

Jeg er også hetetofil, og syns også flere av de damene du nevner er pene og tltrekkende. 

Men hva er det som gjør at noen jenter ser så maskuline ut, eller at noen gutter er så feminine? 

Jeg tror det har vært sånn siden tidenes morgen, men hvorfor det er sånn, rent biologisk, funderer jeg på. 

Men så funderer jeg på mye rart også da 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på. Fremstår helt latterlig, for å være helt ærlig. Tror det er mange som tenker sitt om dette, for å si det sånn.

Anonymkode: b0561...cbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en feminin bifil kvinne, som tiltrekkes av mandige menn og feminine kvinner. Traktorlesber er det minst tiltrekkende jeg vet om, så jeg undrer meg over det samme som TS.

Anonymkode: 13fb4...719

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt?      

Hvorfor liker mange kvinner menn som er feminine? Det går for det samme.

Anonymkode: 728e3...cab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hva er det som gjør at noen jenter ser så maskuline ut, eller at noen gutter er så feminine? 

Det handler ikke om dem, men oss. Vi tolker dem ut i fra vår kultur og bakgrunn. 

Hvem bestemmer hva som er feminint og hva som er maskulint?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, er ikke opptatt av mine venners seksualitet, det har du rett i. 

Og jeg er egentlig ikke opptatt av lesbiske sin seksualitet heller. 

Skal prøve å forklare hva jeg lurer/tenker/funderer på. Jeg tenker at siden noen lesbiske er veldig maskuline av utseende, betyr det at de egentlig skulle vært født gutt, men at noe gikk "galt" under utviklingen. Jeg mener ikke at det er galt, har ingen ting i mot det, og skjønner at jeg uttaler meg klønete. 

Det er det samme med homofile, flere av de er veldig feminine, både av utseende og oppførsel. Skulle de da egentlig vært jente, men at noe skjedde i utviklingen? 

Jeg setter pris på at du svarer, jeg ønsker å lære, og jeg ønsker oppriktig ikke å være respektløs, så det beklager jeg. 

Du mener det har skjedd noe galt under utviklingen til femine homofile gutter og maskuline lesbiske jenter, og spørsmålet ditt er hvorfor andre homofile/lesbiske kan forelske seg i den, og så mener du at du ikke er dømmende? Skjerp deg!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De der er nydelige kvinner! De får meg til å tvile på legningen min. Der er mange av de kvinnene.

Anonymkode: 728e3...cab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stille samme spørsmål uansett legning, kjønn, preferanser. Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Du trenger ikke forstå det for å godta det.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg har undres mange ganger på hvorfor det ofte er ei søt/pen jente som blir sammen med ei som ser og kler seg som en gutt?      

Ofte? Det er vel heller en stereotyp som har spredd seg, og så tror alle at det er sånn.

Jeg kjenner flere lesbiske par, og de fleste ser ut som helt ordinære damer. De ser ikke ut som gutter. Og hva mener du med at de kler seg som en gutt? Skjorte og bukse? Det er mange hetero damer som går med det, uten at noen beskylder dem for å kle seg som en mann?

Jeg tror dette fenomenet er mye mer utbredt i folks fantasi enn det faktisk er i virkeligheten. 

Anonymkode: 9b3ee...5a3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidavmeg skrev (10 minutter siden):

Du mener det har skjedd noe galt under utviklingen til femine homofile gutter og maskuline lesbiske jenter, og spørsmålet ditt er hvorfor andre homofile/lesbiske kan forelske seg i den, og så mener du at du ikke er dømmende? Skjerp deg!

Nei nei, jeg ser at det mangler et spørsmålstegn i innlegget mitt. 

Jeg mener ikke at det har skjedd noe galt, jeg lurer på om det har skjedd noe "galt". Og jeg skriver galt i hermetegn, for jeg finner ikke noe egnet ord. 

Og jeg lurer absolutt ikke på hvorfor andre homofile/lesbiske kan forelske seg i dem. Tror ikke jeg skrev noe om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...