AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Hvor lang tid tok det før du begynte å føle deg som deg selv igjen? Og hva gjorde du selv for og bli frisk? Anonymkode: 4f98c...860
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 Jeg var sykemeldt i 9 mnd. Stablet meg såvidt på beina og starta på jobb 3 mnd før et av barna mine fikk alvorlig sykdom og jeg måtte pleie han i et år hjemme. Det var nok egentlig greit for meg, for jeg var nok ikke helt klar for å jobbe etter sykmeldingen. Nå kan jeg jobbe 100% igjen og klarer å kombinere jobb med en fornuftig fritid og oppfølging av barn etc. Den første tiden jeg var sykemeldt klarte jeg ingenting. Sto opp og sendte barna på skole/kjørte i barnehagen og så ble jeg liggende hele resten av dagen. Totalt kraftløs og overstimulert. Orket ikke se på tv eller høre lydbøker. Strikking og lesing som jeg har hatt glede av før ble helt umulig. Mannen min måtte gjøre absolutt alt i huset. Dette varte i 3-4 mnd. Etter dette klarte jeg bittelitt mer. Ble sendt til frisklivssentralen som tilbudte kurs i belastningsmestring så jeg gikk på det. Jeg gikk også på yoga mot stress og hadde samtaler med en coach. (2 års ventetid på psykolog med avtale her i kommunen) Det hjalp egentlig ikke så mye, men jeg kom meg ut og så andre vegger og det tok ikke energi heller. Coachen hjalp da. Hun hjalp meg med å sette perspektiv på ting. Anonymkode: 9576f...d55
Gjest Lykkedykker Skrevet 3. august 2024 #3 Skrevet 3. august 2024 Så lenge jeg er i jobb så er jeg utbrent.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #4 Skrevet 4. august 2024 Jeg byttet jobb så jeg slapp omsorgsoppgaver i arbeidslivet. Det gjorde at jeg kom meg. Men jeg savnet å jobbemed mennesker, og returnerte til omsorgsyrke igjen. Noen erfaringer klokere. Det hjalp. Nå kjenner jeg tegnene til omsorgstretthet og begynnende utbrenthet, så jeg kan ta tak i det tidlig hvis det kommer igjen. Jeg var aldri sykemeldt. Tror ikke det hadde vært så bra for meg å være. Anonymkode: e622c...038 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #5 Skrevet 4. august 2024 Jeg knakk sammen på jobb i 2014, ble arbeidsufør i 2017og har ennå ikke bygget meg opp igjen. Hva jeg gjør? Tydeligvis ikke det rette. Jeg har 2-3 timers arbeidskapasitet om dagen, fordelt på bolker på ca 20-30 minutter. Jeg spiser riktig, sover nok, trener litt, har daglige rutiner osv, men blir lett overbelastet, og går rett i kjelleren hvis jeg gjør for mye. Da blir jeg helt kraftløs, og står nesten ikke på beina. Anonymkode: 82a2c...a39
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #6 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg knakk sammen på jobb i 2014, ble arbeidsufør i 2017og har ennå ikke bygget meg opp igjen. Hva jeg gjør? Tydeligvis ikke det rette. Jeg har 2-3 timers arbeidskapasitet om dagen, fordelt på bolker på ca 20-30 minutter. Jeg spiser riktig, sover nok, trener litt, har daglige rutiner osv, men blir lett overbelastet, og går rett i kjelleren hvis jeg gjør for mye. Da blir jeg helt kraftløs, og står nesten ikke på beina. Anonymkode: 82a2c...a39 Samme som meg, smellen kom i 2014, har aldri kommet meg. Er bedre, men langt i fra bra. Alt må planlegges nøye, for å ikke bruke opp energien. Anonymkode: e34d2...55f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #7 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg knakk sammen på jobb i 2014, ble arbeidsufør i 2017og har ennå ikke bygget meg opp igjen. Hva jeg gjør? Tydeligvis ikke det rette. Jeg har 2-3 timers arbeidskapasitet om dagen, fordelt på bolker på ca 20-30 minutter. Jeg spiser riktig, sover nok, trener litt, har daglige rutiner osv, men blir lett overbelastet, og går rett i kjelleren hvis jeg gjør for mye. Da blir jeg helt kraftløs, og står nesten ikke på beina. Anonymkode: 82a2c...a39 Sikkert vært lurt med kognitiv terapi. Anonymkode: 03ec0...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #8 Skrevet 4. august 2024 Har vært syke eldt i 9 mnd nå pg er kommetmeg veldig ovenpå. Føler meg i grunn klar til å jobbe igjen, men blir nok sykemeldt i 3 mnd til, fordi jeg nettopp har sagt opp jobben og har 3 mnd oppsigelsestid. Legens og psykologens klare anbefaling er at jeg ikke skal tilbake til nåværende arbeidsgiver fordi de mener risikoen for tilbakeslag er for stor i den jobben. Anonymkode: be8f2...dee
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #9 Skrevet 4. august 2024 Har mindre energi enn pensjonistnaboene som liker å godmobbe meg... Har ikke fått energi-nivået tilbake, flere år etter en heidundranes møte med veggen. Fungerer i 3-4t pr dag. Dette må porsjoneres utover dagen. Er alene med 3 barn uten noe særlig avlastning. Orker ikke sånne friskuser som ikke skjønner hva det vil si å være utbrent, så nettverket er skrumpet inn. Anonymkode: 30012...ab5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #10 Skrevet 4. august 2024 Du er ikke skikkelig utbrent før du er kremert. Anonymkode: 99c20...f2a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå