Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #1 Skrevet 18. februar 2006 Katten som jeg bor sammen med (ikke min) har hatt løs mage i et par mnd nå, det lukter helt vanvittig etter han, og han har avføring minst to ganger i døgnet, og det er veldig løst. har forsøkt probiotika, uten resultat. bor med to andre katter, så det kan fort bli problematisk å gi han eget for.. er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? (burde jeg få eieren til å oppsøke dyrlege med katta?)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #2 Skrevet 18. februar 2006 Først ville jeg sluttet å gi våtfor da dette ofte kan føre til løs mage. Du bør gi katten kvalitetstørrfor fra dyrebutikk/veterinær. Det finens også egne speialfor for katter med sensitiv mage. Dessuten bør du med en gang prøve å gi katten zoolac, dette har jeg veldig gode erfaringer med når det gjelder å stabilisere magen. Du kan i tillegg gi biola/cultura parallelt med zoolacen. Det er ikke vanskelig å få i zoolac, da katter som regel synes det er veldig godt Katter kan også bli løse i magen av orm, så du bør også gi katten en dose ormekur hvis det er lenge siden den har fått det. Og så må du se an allmentilstanden til katten ellers. Feks kan nervøsitet føre til dårlig mage. Og er den vakinsert? Jeg ville så absolutt tatt kontakt med veterinær når det har gått så lang tid med diare og dårlig mage. Katten kan få mangelsykdommer, og diare i lengden er uttørrende for katten. Det kan dessuten være symptom på at noe annet. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå