Gå til innhold

Hvorfor er folk så hysteriske med alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår når det er 20 og 45.  aldersforskjellen er  stor nok de kunne vært i skoleklasse med egne barn. Og når den ene part er tenåring. Det er ekkelt! Men ser  på KG  der det spøres om 4-5-6 års forskjell er ille.  21 og 24,  22 og 27, 25 og 31.. 🙄 

Anonymkode: b6a72...56a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eldre kvinner og yngre menn hater når yngre kvinner og eldre menn er sammen 

Anonymkode: b0532...731

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

eldre med 4-6 år?? Stor aldersforskjell er forståerlig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De aller, aller fleste forhold har man jevnaldrende. Altså 0-3 år i forskjell. Heldigvis

Anonymkode: fa7ed...e9d

• Liker 3
Skrevet

Min kjæreste er 11 år yngre enn meg. Jeg datet før henne kvinner på hennes alder og opptil fem år eldre enn meg selv. Brikkene falt på plass for oss, so what's the big deal? Faktisk er det hun som foretrekker eldre menn, og ikke jeg yngre damer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De aller, aller fleste forhold har man jevnaldrende. Altså 0-3 år i forskjell. Heldigvis

Og 1-3 utenfor utgjør så mye at man må diskutere moral? Kan stille meg bak betydelige forskjeller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Og 1-3 utenfor utgjør så mye at man må diskutere moral? Kan stille meg bak betydelige forskjeller. 

Nei? Men når det er 5, eller enda verre 10 år i forskjell, lurer jeg alltid på hva som er galt med begge parter 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 4 år eldre enn kjæresten min, men det verste er at jeg i tillegg er 3cm høyere enn han 😱.

🏳

Anonymkode: 2563b...799

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei? Men når det er 5, eller enda verre 10 år i forskjell, lurer jeg alltid på hva som er galt med begge parter 

er det jeg stusser over. De to årene utenfor 0-3. så om noen på 27 blir sammen med noen på 32-33 så er det noe galt med begge parter? Om begge er i like livsfaser faser, nærme nok i alder til å ha like referanser.. Igjen så forstår jeg maktubalansen imellom noen der alder er 10-15 +, men blir for ekstremt å diskutere enn 5 års aldersforskjell. Spesielt om noen er i midten av 20 årene og dater 5 år opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke det inntrykket, verken på kg eller ute i verden. Kjæreste er 13 år eldre enn meg. 

Aldersforskjell er selvsagt relativt større desto yngre de involverte er. 

Anonymkode: 4f728...2e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er 4 år eldre enn kjæresten min, men det verste er at jeg i tillegg er 3cm høyere enn han 😱.

🏳

Å herregud, hvorfor er du ikke på forsiden av dagbladet? Dette er jo Sjokknyhet, hele 3cm høyere til og med!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke det inntrykket, verken på kg eller ute i verden. Kjæreste er 13 år eldre enn meg. 

Aldersforskjell er selvsagt relativt større desto yngre de involverte er. 

Anonymkode: 4f728...2e9

Er bare interessant å lese om hvor mange tråder som spør om 5 år er greit.Og i de trådene så er begge i 20 årene eller midten og 30. Det blir noe helt annet de innleggene med 18-22 år og 40+, reagerer også på de. 

AnonymBruker
Skrevet
Ardenus skrev (6 minutter siden):

Å herregud, hvorfor er du ikke på forsiden av dagbladet? Dette er jo Sjokknyhet, hele 3cm høyere til og med!

Helt enig, litt sjokkert over at Dagbladet ikke har ringt enda faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en som er 25 år eldre enn meg 🙈 jeg er voksen, og han er godt voksen 😆 Han er fantastisk på alle måter, men jeg kjenner at aldersforskjellen er litt vanskelig å svelge, spesielt fordi han er ett år eldre enn moren min og jeg tror ikke foreldrene mine vil applaudere et forhold mellom oss… Forløpig har vi det gøy og fint sammen, uten noe alvor, og akkurat nå er det bra nok for oss begge. 

Anonymkode: 67a85...ee3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er seks år eldre enn meg. Vi ble sammen da jeg var 18 år. Ingen har noengang sagt noe negativt om aldersforskjellen.

Anonymkode: 57f4d...143

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår når det er 20 og 45.  aldersforskjellen er  stor nok de kunne vært i skoleklasse med egne barn. Og når den ene part er tenåring. Det er ekkelt! Men ser  på KG  der det spøres om 4-5-6 års forskjell er ille.  21 og 24,  22 og 27, 25 og 31.. 🙄 

Kan ikke påstå jeg har sett noe særlig med reaksjoner på aldersforskjellene du kommer med her. Vil tro de aller fleste vil synes det er innafor. Hva man har for egne preferanser er noe annet.

Anonymkode: ed560...625

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at 6 - 7 års aldersforskjell er merkbart (I hvert fall hvis mannen er eldst), og 10 år er alt for mye. Det er i grunnen seks og sju år også. 

Anonymkode: 0d8a2...017

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Min erfaring er at 6 - 7 års aldersforskjell er merkbart (I hvert fall hvis mannen er eldst), og 10 år er alt for mye. Det er i grunnen seks og sju år også. 

Anonymkode: 0d8a2...017

forstår 10 +, men 6 år når begge er over en hvis alder burde ikke være kritisk for et forhold. F.eks datet jeg en mann som var 31 når jeg var 25 grunnen til at det ikke fungerte hadde ikke med alder å gjøre. Vi hadde ganske lik oppvekst, ferdigstudert og jobbet, mange av de samme interessene osv. Igjen de 0-3 årene utenfor jevngammel er ikke så mye at det utgjør å være fra helt forskjellige generasjoner. Det burde være nærme nok til mange overlaps og lik forståelse. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Broren min ble sammen med en 8 år yngre dame da han var 29, og de som reagerte verst var andre menn rundt 29-35, men brikkene falt på plass for dem og det var det fineste 🙂 I dag, mange år etterpå, så er de fortsatt like stormforelsket ❤️ 

Anonymkode: 0fe37...4d1

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Gammelsmurfen said:

Min kjæreste er 11 år yngre enn meg. Jeg datet før henne kvinner på hennes alder og opptil fem år eldre enn meg selv. Brikkene falt på plass for oss, so what's the big deal? Faktisk er det hun som foretrekker eldre menn, og ikke jeg yngre damer. 

DETTE! Her det essensielle. Hvem faller brikken på plass med? Hvem koser du deg med? Hvem får deg til å slappe av og kose deg? Hvem nyter du dagene med? 

Anonymkode: 0fe37...4d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...