Gå til innhold

Alle fettere og kusiner er bedt i lag, utenom mine sønner.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en gjeng på 15 søskenbarn, i alderen 19 til 40 år. De aller fleste er i slutten av 20 årene.  

Nå har to av søskenbarna bedt inn til lag, men mine tre er ikke bedt. Vi bor riktig nok litt unna, men bare to timer med bil. 

De har vært mye sammen, til bursdager, jul, ferier og ellers gjennom årene. 

To av mine har lurt på hvorfor de ikke ble bedt, men tror ikke de har spurt. De ønsker ikke å trenge seg på. 

Jeg kjenner jeg er skikkelig irritert, men de er voksne og må jo ordne opp selv. Eller? Hadde dere sagt noe? 

Dette er min mann sin familie, ellers hadde jeg nok glatt sagt noe. 

Anonymkode: e1f10...f49

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding og spør rett ut da vel? Ikke verre enn det. Spør "hvorfor er ikke Mads, Ole og Anders bedt på krepselaget? Alle andre er, så hvorfor utelater dere dem?"

Det beste er å være direkte, men også være forberedt på et direkte svar, som kan forekomme. Blås i at det er din manns familie. Du er mor til barna hans som har blodsbånd til alle de andre i det selskapet som skal arrangeres så du har full rett til å spørre og blande deg. 

Anonymkode: 9b0d5...82c

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men da får jo din mann høre med sine søsken, da. Eller "barna" får selv ringe den de er nærmest av søskenbarna. Hjelper ikke at du informerer oss. 

Anonymkode: fb6ed...b54

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Send en melding og spør rett ut da vel? Ikke verre enn det. Spør "hvorfor er ikke Mads, Ole og Anders bedt på krepselaget? Alle andre er, så hvorfor utelater dere dem?"

Det beste er å være direkte, men også være forberedt på et direkte svar, som kan forekomme. Blås i at det er din manns familie. Du er mor til barna hans som har blodsbånd til alle de andre i det selskapet som skal arrangeres så du har full rett til å spørre og blande deg. 

Anonymkode: 9b0d5...82c

Krepselaget? Hvem har sagt noe om kreps?

Anonymkode: 415a8...094

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Et eks da vettu 

Anonymkode: 7067d...d6f

• Liker 39
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det mulig? Ingen har sagt noe om krepselaget. Det var et eksempel 

Anonymkode: a29d8...01b

• Liker 25
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man inviterer vel hvem man vil som voksne. Noen er nærere enn andre. Jeg er ikke omgangsvenn med alle mine kusiner og fettere.

Anonymkode: c7b41...541

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da får jo din mann høre med sine søsken, da. Eller "barna" får selv ringe den de er nærmest av søskenbarna. Hjelper ikke at du informerer oss. 

Det var et spørsmål inni der også.  

Hadde blitt et dødt forum om ingen luftet frustrasjon eller skrev om noe de lurte på.  

• Liker 12
Skrevet

Gjetter på at det, som normalt er, er noen som er nærmere enn andre. Jeg har 8-10 fettere og kusiner. Jeg har relativt hyppig kontakt med to av dem, fire av dem har jeg ikke sett på 20+ år, resten et sted midt mellom.

Den ene jeg har hyppig kontakt med, har også hyppig kontakt med en av dem jeg ikke har sett på 20 år og har hatt det siden begge var barn, men det ville føles svært unaturlig om denne jeg knapt har sett på et kvart århundre og jeg plutselig skulle føle en slags forpliktelse til å invitere hverandre "bare fordi familie" når vi knapt kjenner hverandre etter vi ble voksne.

Det er jo bare naturlig ut fra livssituasjon, interesser og hvordan man "klikker", akkurat som med venner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
GMT800 skrev (1 time siden):

Gjetter på at det, som normalt er, er noen som er nærmere enn andre. Jeg har 8-10 fettere og kusiner. Jeg har relativt hyppig kontakt med to av dem, fire av dem har jeg ikke sett på 20+ år, resten et sted midt mellom.

Den ene jeg har hyppig kontakt med, har også hyppig kontakt med en av dem jeg ikke har sett på 20 år og har hatt det siden begge var barn, men det ville føles svært unaturlig om denne jeg knapt har sett på et kvart århundre og jeg plutselig skulle føle en slags forpliktelse til å invitere hverandre "bare fordi familie" når vi knapt kjenner hverandre etter vi ble voksne.

Det er jo bare naturlig ut fra livssituasjon, interesser og hvordan man "klikker", akkurat som med venner.

Det er jo naturlig at de 12 som bor på samme sted har mer kontakt, og mindre med våre som bor noen mil unna. Men det er absolutt ikke slik at de ikke har kontakt.  

De sees hvertfall 10 ganger i året, gjerne mer. De har det fint og det er mye glede når de sees.  

Har snakket med et par av mine gutter, og de ønsker ikke at jeg, far eller de skal gjøre noe med det.  De føler seg utelatt, og kan ikke forstå helt hvorfor. Men de ønsker ikke å lage noe sak ut av det. Ut på høsten skal alle samles i en konfirmasjon, og de ønsker ikke at det skal være dårlig stemning.  

Det er nok jeg som mamma som tenker mest på det, og ville nok aldri gjort noe slikt selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en gjeng på 15 søskenbarn, i alderen 19 til 40 år. De aller fleste er i slutten av 20 årene.  

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ut på høsten skal alle samles i en konfirmasjon, og de ønsker ikke at det skal være dårlig stemning.  

De er mellom 19-40 år men en av dem skal konfirmeres nå?

Kan jeg gjette at dine er de yngste? 

Anonymkode: 69a04...c8e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er jo naturlig at de 12 som bor på samme sted har mer kontakt, og mindre med våre som bor noen mil unna. Men det er absolutt ikke slik at de ikke har kontakt.  

Jeg vil gjette på at du har forklaringen her; enten at de rett og slett ikke har blitt tenkt på eller at noen har tenkt at det er for lang reisevei og for liten anledning. Når man i utgangspunktet har et godt forhold, handler sånne utelatelser stort sett om forglemmelser og korttenkthet, ikke vond vilje.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig å «glemme» dine sønner om de har bedt inn på «lag» med kun søskenbarn. Ville bedt far her ta kontakt eventuelt hørt med den av foreldrene der som du har best kontakt med.

Anonymkode: d3b2c...d5b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva F… dine er jo mye yngre. Derfor! Og bor lengre unna. Og lei av at du skal styre alt! 

Anonymkode: a0d93...9a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man inviterer vel hvem man vil som voksne. Noen er nærere enn andre. Jeg er ikke omgangsvenn med alle mine kusiner og fettere.

Anonymkode: c7b41...541

Nei. Dette er utestenging å be alle unntatt to. 

Anonymkode: 682b2...89b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva F… dine er jo mye yngre. Derfor! Og bor lengre unna. Og lei av at du skal styre alt! 

Hvem har sagt noen styrer alt når de sitter igjen to gutter av 15 som ikke er invitert og de lurer på hvorfor?

Er du en utestenger som følte deg truffet?

Anonymkode: 682b2...89b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så klart skal ingen av søskenbarna konfirmeres i år. Det er de jo alle, for flere år siden.  Det finnes da flere i familien enn disse 15. 

Den ene min er 19, og er den yngste sammen med sin fetter som også er 19. Ellers er de to andre 23 og 24, og har også ganske jevngamle kusiner.  

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor kommer det fram?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg leste det som at de skal i konfirmasjon, ikke at en av de skal konfirmeres. 

Endret av Meowmere
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hæ?? Hun spør om råd…. Hjelpes! 

Anonymkode: a9ab9...858

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...