AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg drikker mye vann men jeg er også avhengig av sukkerfri redbull, er det sant at man ikke legger på seg av den? Drikker oppimot en liter hver dag av den men prøver å slutte med den også men ettersom jeg har sluttet med all annen sukkerholdig brus trapper jeg ikke ned på sukkerfri i fare for å ikke klare overgangen så jeg havner tilbake på galt spor. Anonymkode: eaba2...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #2 Del Skrevet 3. august 2024 Det stemmer at det er svært lite eller ingen kalorier i sukkerfri brus Anonymkode: c7e18...854 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #3 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg drikker i hvert fall sukkerfri Monster til jeg er på grensa til infarkt, og jeg har ikke lagt på meg av det. Anonymkode: 4da12...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg byttet til sukkerfri og har gått ned. Må ikke en gang begrense mengden. Det kom av seg selv. Har gått fra 3 liter cola om dagen til 0,5 liter sukkerfri sprite. Jeg har droppet energidrikke helt. Drakk 4-6 monster om dagen. Nå har jeg ikke hatt en på et halvt år. Anbefaler deg å redusere redbull, det er farlig for hjertet. Anonymkode: 60f63...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Del Skrevet 3. august 2024 Sukkerfritt drikke er ultraprosessert, og ultraprosessert mat og drikke gjør folk syke og overvektige, kødder med sult og metthetsfølelse, tarmflora og gjør en avhengig. Det smarteste du kan gjøre er å lese deg opp på hva som er ultraprosessert og holde deg helt unna. Anonymkode: 52831...0fb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drohatha Skrevet 3. august 2024 #6 Del Skrevet 3. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sukkerfritt drikke er ultraprosessert, og ultraprosessert mat og drikke gjør folk syke og overvektige, kødder med sult og metthetsfølelse, tarmflora og gjør en avhengig. Det smarteste du kan gjøre er å lese deg opp på hva som er ultraprosessert og holde deg helt unna. Anonymkode: 52831...0fb Finnes ikke noe belegg for at sukkerfri drikke skal gi de problemene du ramser opp. Ja, det stemmer at ultraprossesert er usunt, men om alle variantene er like farlige er høyst usannsynlig. Mengde har også mye å si. TS, du kan trygt drikke litervis med sukkerfri brus uten at det gjør noe spesielt stor skade utover syreskadene på tenna. Men det er ingen tvil om at vann er den beste tørstedrikken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Del Skrevet 3. august 2024 Jeg har drukket masse Cola Zero mens jeg har gått ned 30 kilo, ihvertfall. Anonymkode: b6175...8c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 3. august 2024 #8 Del Skrevet 3. august 2024 Du slipper kaloriene, men jeg tror ikke sukkerfri brus er et smart alternativ med tanke på annet du får i deg. Selv er jeg veldig glad i vann med kullsyre og jeg liker best uten smak. Drikker heller vann med bobler enn sukkerfri brus, og så kan jeg heller unne meg en vanlig brus en gang i blant. Jeg forsøker også å gå ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. august 2024 #9 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 17.04): Sukkerfritt drikke er ultraprosessert, og ultraprosessert mat og drikke gjør folk syke og overvektige, kødder med sult og metthetsfølelse, tarmflora og gjør en avhengig. Det smarteste du kan gjøre er å lese deg opp på hva som er ultraprosessert og holde deg helt unna. Anonymkode: 52831...0fb Nei, man blir ikke overvektig av sukkerfri brus fordi det i verste fall inneholder ekstremt få kalorier, eller ingen kalorier. Så lenge man inntar færre kalorier enn man forbrenner så vil man gå ned i vekt. Det kan godt være den påvirker metthetsfølelse hos enkelte, men forskning tyder tvert imot på at lettbrus kan bidra til å dempe søtsug og faktisk kan gi lettere vektnedgang enn vann (fordi man får mindre søtsug og dermed spiser mindre av ting med sukker). Videre tyder forskning på at lettbrus gjør det lettere å holde et kaloriunderskudd/vedlikeholdskalorier over tid fordi det er mindre sannsynlighet for at man plutselig overspiser fordi man "sprekker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #10 Del Skrevet 10. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 16.41): Jeg drikker mye vann men jeg er også avhengig av sukkerfri redbull, er det sant at man ikke legger på seg av den? Drikker oppimot en liter hver dag av den men prøver å slutte med den også men ettersom jeg har sluttet med all annen sukkerholdig brus trapper jeg ikke ned på sukkerfri i fare for å ikke klare overgangen så jeg havner tilbake på galt spor. Anonymkode: eaba2...4ae Kalorimessig er det ingen problemer med å drikke sukkerfri brus/energidrikk. Men det er ett problem med energidrikker er at stressnivået i kroppen øker. Det kan, hvis det blir for stort, gjøre vektnedgang vanskeligere. Anonymkode: 9824d...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2024 #11 Del Skrevet 10. august 2024 Gått ned 25kg, drukket sukkerfri brus etc.. Ikke daglig, men når jeg har hatt lyst på eller i besøk, bursdager, helger etc.. Ville ikke drukket store mengder "bare" fordi det er sukkerfritt. Men vanlig normalt inntak er ikke noe problem. Anonymkode: 9a6bc...4c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå