Gå til innhold

Venninne som spør om lån hver måned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier. Dette skjer hver måned. Kan jeg låne av deg, så kan jeg handle mat! Det som er er at vi har veldig lik inntekt. Men hun bruker hver måned penger på: vipper, negler, øyenbryn, tar vekk hår i ansiktet og frisør. Jeg har sagt at det ikke går siden hun blir blakk , da blir hun sur. Jeg har lånt henne penger før, og jeg får de igjen. Idag sa jeg at jeg ikke kunne låne ut noe denne mnd. Hun svarte bare ok. Jeg er ingen bank, så jeg vil ha slutt på maset hver mnd. Regner med det blir stille fra henne nå. Hva gjør andre som er i samme situasjon ?

Anonymkode: 61e70...10f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier nei :) 

Anonymkode: eb0d4...14d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi etter igjen, da kommer hun aldri til å slutte å spørre. Hun er jo uansvarlig med penger siden hun må låne hver måned, men tar seg råd til alt det du nevner. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å si nei. Ganske enkelt.

Anonymkode: a9663...cfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lånt penger til venner i voksen alder. 

Anonymkode: 81d6f...62b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si nei. Man trenger ikke å gi noen forklaring som «har ikke mulighet denne mnd» osv. bare si nei 

Anonymkode: f496a...1b8

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja som overskriften sier. Dette skjer hver måned. Kan jeg låne av deg, så kan jeg handle mat! Det som er er at vi har veldig lik inntekt. Men hun bruker hver måned penger på: vipper, negler, øyenbryn, tar vekk hår i ansiktet og frisør. Jeg har sagt at det ikke går siden hun blir blakk , da blir hun sur. Jeg har lånt henne penger før, og jeg får de igjen. Idag sa jeg at jeg ikke kunne låne ut noe denne mnd. Hun svarte bare ok. Jeg er ingen bank, så jeg vil ha slutt på maset hver mnd. Regner med det blir stille fra henne nå. Hva gjør andre som er i samme situasjon ?

Anonymkode: 61e70...10f

Hvor gammel er dere? Aldri blitt spurt eller spurt venner om å låne penger 🫣 Hadde heller ikke lånt bort i sånne tilfeller. Hadde bestevenninnen min (som har alt på stell) plutselig stått i knipe med 2 sultne barn så hadde jeg selvfølgelig ordnet det, men da hadde jeg heller ikke ment det som et lån, men en hjelp. 

 

 

 

Anonymkode: d02b1...2e3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meg ikke på folk som har mage til å gå og spørre om å få låne penger til stadighet, voksne mennesker som hele tiden skal låne av andre. Du får bare si nei, har ikke råd til å låne bort mer, og føler du at du må si en grunn, skyld på økte priser og økte lånerenter.

Den eneste personen jeg har lånt bort penger til i voksen alder er min eks-mann. Men det er ingen bombe, han har aldri vært flink med penger og bruker penger som en full sjømann i blant, uten en tanke for hvor lenge pengene på kontoen skal vare. Han har lånt penger av meg 3 ganger i år, men har betalt tilbake på lønningsdagen. Heldigvis. Eneste grunnen til at jeg har sagt ja og lånt han pengene, er fordi han er veldig hjelpsom og har hjulpet meg mye.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gylden regel ALDRI LÅN PENGER TIL VENNER, ALDRI.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor gammel er dere? Aldri blitt spurt eller spurt venner om å låne penger 🫣 Hadde heller ikke lånt bort i sånne tilfeller. Hadde bestevenninnen min (som har alt på stell) plutselig stått i knipe med 2 sultne barn så hadde jeg selvfølgelig ordnet det, men da hadde jeg heller ikke ment det som et lån, men en hjelp. 

 

 

 

Anonymkode: d02b1...2e3

Vi er i 50 årene, flaut at hun ikke kan styre økonomien enda. Har forsøkt å gi råd, men blir bare avvist.ts

Anonymkode: 61e70...10f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er i 50 årene, flaut at hun ikke kan styre økonomien enda. Har forsøkt å gi råd, men blir bare avvist.ts

Anonymkode: 61e70...10f

Åja, jeg trodde det var snakk om en 20-25 åring 😂 

 

Bare si nei når hun spør. Kanskje hun lærer, kanskje ikke. Uansett ikke ditt ansvar.. 

Anonymkode: d02b1...2e3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja som overskriften sier. Dette skjer hver måned. Kan jeg låne av deg, så kan jeg handle mat! Det som er er at vi har veldig lik inntekt. Men hun bruker hver måned penger på: vipper, negler, øyenbryn, tar vekk hår i ansiktet og frisør. Jeg har sagt at det ikke går siden hun blir blakk , da blir hun sur. Jeg har lånt henne penger før, og jeg får de igjen. Idag sa jeg at jeg ikke kunne låne ut noe denne mnd. Hun svarte bare ok. Jeg er ingen bank, så jeg vil ha slutt på maset hver mnd. Regner med det blir stille fra henne nå. Hva gjør andre som er i samme situasjon ?

Anonymkode: 61e70...10f

Du trenger dine penger selv, er svaret og så slutter du å  være hennes kredittkort. 
Hva gjør du om hun en måned ikke klarer å betale tilbake, og så kommer hun helt bakpå, og må låne mer og ……

Anonymkode: 93321...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger dine penger selv, er svaret og så slutter du å  være hennes kredittkort. 
Hva gjør du om hun en måned ikke klarer å betale tilbake, og så kommer hun helt bakpå, og må låne mer og ……

Anonymkode: 93321...0bd

Derfor har jeg sagt nei nå. Vi er i 50 årene og må klare oss selv. Hun skal gjøre mest mulig med utseende men har jo ikke råd. Vi er begge single og jeg klarer meg godt. Men jeg vil spare, og er drittlei maset om penger. 

 

Anonymkode: 61e70...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du fra nå av ikke vil ha anledning til å låne henne mer penger da du har kun nok til deg selv og egen økonomi. Så får hun begynne å planlegge uten at lån fra deg er innbakt i hennes budsjett.

Anonymkode: 19f6a...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri lånt til noen som ikke bruker pengene de har fornuftig. Hadde muligens spurt om de ville ha råd til å få bedre orden på økonomien, men hadde ikke lagt noe arbeid i det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke lånt ut penger, men har tilbudt å kjøpe mat istede. Det ble takket nei til. De pengene skulle nok ikke bli brukt på mat. 

Anonymkode: 0203f...68c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja som overskriften sier. Dette skjer hver måned. Kan jeg låne av deg, så kan jeg handle mat! Det som er er at vi har veldig lik inntekt. Men hun bruker hver måned penger på: vipper, negler, øyenbryn, tar vekk hår i ansiktet og frisør. Jeg har sagt at det ikke går siden hun blir blakk , da blir hun sur. Jeg har lånt henne penger før, og jeg får de igjen. Idag sa jeg at jeg ikke kunne låne ut noe denne mnd. Hun svarte bare ok. Jeg er ingen bank, så jeg vil ha slutt på maset hver mnd. Regner med det blir stille fra henne nå. Hva gjør andre som er i samme situasjon ?

Anonymkode: 61e70...10f

Du bør uansett ta vare på de vennene du har når du er såpass ensom. 

Anonymkode: ee974...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du bør uansett ta vare på de vennene du har når du er såpass ensom. 

Anonymkode: ee974...63c

Hva, såpass ensom? Hvor har du det fra?

Anonymkode: 61e70...10f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du bør uansett ta vare på de vennene du har når du er såpass ensom. 

Anonymkode: ee974...63c

Hvor står det at ts er ensom? 🤔

Anonymkode: f496a...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...