Molly 4.5 år Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Min datter og en venn leier en leilighet hvor de har fått mugg/svartsopp I taket på badet og på det ene rommet. Dem har bare bodd der i 3 måneder. Min datter snakket med de som bodde der før og dem hadde også hatt det. De hadde den gangen sagt ifra til utleier men ingenting skjedde. Det lukter mugg av klærne til min datter. Vi har sagt fra til utleier og han skulle se på det når han kommer hjem fra ferie. Vi foreldrene var med på å så på leiligheten når dem fikk tilbud om leie. Dem er bare 17 år og må leie for videre skolegang. Hva kan vi gjøre ! Dem kan jo bli syke av muggen! Har vi krav på at det blir ordnet!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 Ja dere har krav på at dette blir ordnet, huseier plikter å holde utleiebolig i forsvarlig stand. Muggsopp er svært helsefarlig. Men, så kommer det an på hva som er årsaken til muggen. Badet må ha tilstrekkelig ventilasjon, for dette rommet er ekstra utsatt for fukt. Så hva slags ventilering er det der? Avtrekksvifte som går hele tiden, avtrekk som styres med snor som må trekkes, eller lysbryter? Vanlig luke i vegg? Ingenting? Hvilket annet rom har mugg, og er muggen også i taket her? Er dette kjellerleilighet? Anonymkode: 4f50d...4ea
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #3 Skrevet 3. august 2024 Molly 4.5 år skrev (54 minutter siden): Min datter og en venn leier en leilighet hvor de har fått mugg/svartsopp I taket på badet og på det ene rommet. Dem har bare bodd der i 3 måneder. Min datter snakket med de som bodde der før og dem hadde også hatt det. De hadde den gangen sagt ifra til utleier men ingenting skjedde. Det lukter mugg av klærne til min datter. Vi har sagt fra til utleier og han skulle se på det når han kommer hjem fra ferie. Vi foreldrene var med på å så på leiligheten når dem fikk tilbud om leie. Dem er bare 17 år og må leie for videre skolegang. Hva kan vi gjøre ! Dem kan jo bli syke av muggen! Har vi krav på at det blir ordnet! Mugg kommer av for mye fukt. Luftfuktigheten blir høyere desto lavere temperatur og dårligere avtrekk i boligen. Mugg inne er der nulltoleranse for, fordi det er helseskadelig. Flytt og Finn noe bedre, men la utleier få mulighet til å se på saken, først. Anonymkode: 63b41...959 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå