Gå til innhold

Ferdig kakebunn eller bake selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grrr, sukkerbunnen ble selvsagt flat og ikke luftig. Da må jeg kjøpe bunn likevel 🙄

Anonymkode: d997b...da6

Fukt den godt sånn den ikke blir tørr da.

Jeg synes hjemmelaget er best 

Anonymkode: e5081...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fukt den godt sånn den ikke blir tørr da.

Jeg synes hjemmelaget er best 

Anonymkode: e5081...953

hvordan fukter jeg uten å ødelegge alt? Og med hva?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Grrr, sukkerbunnen ble selvsagt flat og ikke luftig. Da må jeg kjøpe bunn likevel 🙄

Usj da ☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

hvordan fukter jeg uten å ødelegge alt? Og med hva?

Du bruker krafta som evt er i boksen mamma brukte ananas på kakebunnen og brukte en spiseskje til å spre den med 😉 du kan bruke andre hermetikkbær også frukt coctail brukes  

Endret av Maskinfører
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det går helt fint, og det er jo bare du som vet at den er kjøpt. 😉

Til neste gang du vil prøve anbefaler jeg oppskriften til Fru Timian, jeg får alltid fine sukkerbrød når jeg følger den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dynk den med laken til hermetiserte ferskener. Det er da det blir aller best 😋 og mye heller for mye enn for lite, mm! 

Du kan jo bruke din hjemmelagede og så en halv ferdigkjøpt? Evnt en ekstra høy kake med ferdigkjøpt, din egen og så ferdigkjøpt på toppen igjen. 

Anonymkode: ac18e...69d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

trikset er å ikke smøre forma, piske lenge nok og ikke gjøre brå bevegelser med forma når den taes ut av ovnen. Jeg har aldri mislyktes. Jeg er så flink! 

Anonymkode: 3f3a6...c17

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg endte opp med å bruke bunnene. Med krem og bær mellom lagene ble kaken passe høy likevel. Dynket med fløte blandet med vann. Hadde jordbærsyltetøy krem og bær i mellom. Håper den blir ok. Har aldri laget denne typen kake før 🤪

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg endte opp med å bruke bunnene. Med krem og bær mellom lagene ble kaken passe høy likevel. Dynket med fløte blandet med vann. Hadde jordbærsyltetøy krem og bær i mellom. Håper den blir ok. Har aldri laget denne typen kake før 🤪

Den blir sikkert kjempegod!

(Når jeg lager marsipankake, det er jo egentlig bare en innpakket bløtkake, så fyller jeg ofte med krem som jeg blander bringebærsyltetøy og hakket mørk sjokolade i. Da dynker jeg med bringebærsyltetøy som jeg tar litt vann i for å få det flytende nok. Av og til dynker jeg bare med fløte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den blir helt sikkert bra😊

Anonymkode: a9562...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager stort sett bare marsipankake når jeg lager sukkerbrød (viktig å piske egg og sukker 6-7 minutter). Dynker med rom. Da blir det kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...