AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Jeg står helt uten jobb,fikk vikariat i barnehage og alt var lovende.Jobbet 100% Fra januar til før ferien.Ble lovet stilling fra august,men nå sier sjefen at hu skal ringe vis man trenger vikar.Føler meg løyet for.Dagpenger er gått ut,så eneste mulighet er sosialstønad og selge unna ting😥Søker jobber men tar jo tid,noen som har tips til raskt få jobb? Anonymkode: a8443...5f3
William_S Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 (endret) Først og fremst ville jeg registrert meg arbeidsledig på NAV og søkt dagpenger asap så du ikke står helt uten inntekt. For all del ikke hopp rett til sosialstønad da det krever at du bruker oppsparte midler osv først, det er intet sånt krav på dagpenger. Det kan dog hende du trenger supplerende sosialstønad om dagpengene ikke strekker helt til, men dagpenger er altså det viktigste å søke først pga saksbehandlingstid. Ellers så er det vel ofte sånn at det er en del ledig i helsetjenesten, men det er jo ikke faste stillinger der som ufaglært (må som oftest være helsefagarbeider eller sykepleier for å få en fast stilling- men helgestilling kan man jo få ). Men helsetjenesten er ofte preget av mye sykefravær så det er sjeldent at man ikke får vakter. Det virker jo rart at du sier at dagpenger har gått ut - det kan man jo gå på i inntil 52 uker og dobbelt så lang tid om du har hatt inntekt over en viss G. SIkker på at du ikke har misforstått et eller annet? https://www.nav.no/dagpenger Endret 3. august 2024 av William_S 1 1
Jaytee Skrevet 3. august 2024 #3 Skrevet 3. august 2024 Man må bare søke på det som du mener du er kvalifisert til å håpe på det beste. Markedet akkurat nå er jo ganske «tomt» pga. ferie, så du må nok bare prøve å holde hodet over vann til du får napp. Sosialstønad er jo er alternativ mens du venter som du selv nevner. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Skrevet 3. august 2024 Vikarbyråer. Det jeg gjorde for sommerjobber blant annet. Jobbet for det meste som sjauer på lager til drittbetaling. Anonymkode: 13ad4...7f4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vikarbyråer. Det jeg gjorde for sommerjobber blant annet. Jobbet for det meste som sjauer på lager til drittbetaling. Anonymkode: 13ad4...7f4 Også må jeg føye til at hvis du går for en slik jobb så skaff deg noen ordentlige såler. Man må ofte bruke værnesko og går på betonggulv dagen lang, og jeg gikk å haltet på slutten av dagen hver dag når jeg jobbet med dette fordi det gjorde vondt under fotsålene etter å ha gått så mye på hardt gulv uten ordentlige såler. Anonymkode: 13ad4...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Skrevet 3. august 2024 William_S skrev (4 timer siden): Først og fremst ville jeg registrert meg arbeidsledig på NAV og søkt dagpenger asap så du ikke står helt uten inntekt. For all del ikke hopp rett til sosialstønad da det krever at du bruker oppsparte midler osv først, det er intet sånt krav på dagpenger. Det kan dog hende du trenger supplerende sosialstønad om dagpengene ikke strekker helt til, men dagpenger er altså det viktigste å søke først pga saksbehandlingstid. Ellers så er det vel ofte sånn at det er en del ledig i helsetjenesten, men det er jo ikke faste stillinger der som ufaglært (må som oftest være helsefagarbeider eller sykepleier for å få en fast stilling- men helgestilling kan man jo få ). Men helsetjenesten er ofte preget av mye sykefravær så det er sjeldent at man ikke får vakter. Det virker jo rart at du sier at dagpenger har gått ut - det kan man jo gå på i inntil 52 uker og dobbelt så lang tid om du har hatt inntekt over en viss G. SIkker på at du ikke har misforstått et eller annet? https://www.nav.no/dagpenger Dagpenge perioden min gikk ut i mai ,jeg fikk ny jobb i jan/feb. Sjefen tok meg inn før ferien og lovet meg 70/80 % men nå er ferien over og hun sier jeg må vente til noen blir syke for få vakter igjen😥Bare muntlig avtale.Føler meg litt lurt Anonymkode: a8443...5f3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Skrevet 3. august 2024 William_S skrev (4 timer siden): Først og fremst ville jeg registrert meg arbeidsledig på NAV og søkt dagpenger asap så du ikke står helt uten inntekt. For all del ikke hopp rett til sosialstønad da det krever at du bruker oppsparte midler osv først, det er intet sånt krav på dagpenger. Det kan dog hende du trenger supplerende sosialstønad om dagpengene ikke strekker helt til, men dagpenger er altså det viktigste å søke først pga saksbehandlingstid. Ellers så er det vel ofte sånn at det er en del ledig i helsetjenesten, men det er jo ikke faste stillinger der som ufaglært (må som oftest være helsefagarbeider eller sykepleier for å få en fast stilling- men helgestilling kan man jo få ). Men helsetjenesten er ofte preget av mye sykefravær så det er sjeldent at man ikke får vakter. Det virker jo rart at du sier at dagpenger har gått ut - det kan man jo gå på i inntil 52 uker og dobbelt så lang tid om du har hatt inntekt over en viss G. SIkker på at du ikke har misforstått et eller annet? https://www.nav.no/dagpenger Jeg gikk på dagpenger i nesten 2 år før jeg fikk denne jobben i barnehage,men etter ferien sier sjefen jeg bare må vente til noen blir syke før jeg får noe.Rett før ferien sa hu at jeg skulle få 80% Men føler meg litt lurt,når vi nå ikke vet når den 80% starter Anonymkode: a8443...5f3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 Jeg har hørt at det trengs vektere, så kanskje det å ta vekterkurs for å bli vekter kunne vœrt noe? Avarn rekrutterer i hvert fall fra kursene sine. Jeg er ikke vekter, men kjenner folk som er det 😊 Anonymkode: 28769...b09 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #9 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hørt at det trengs vektere, så kanskje det å ta vekterkurs for å bli vekter kunne vœrt noe? Avarn rekrutterer i hvert fall fra kursene sine. Jeg er ikke vekter, men kjenner folk som er det 😊 Anonymkode: 28769...b09 Jeg er liten og feit,46 år snart🤣Tyvene vil le av meg når jeg prøver løpe etter dem🤣Men bra tips👍 Anonymkode: a8443...5f3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #10 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er liten og feit,46 år snart🤣Tyvene vil le av meg når jeg prøver løpe etter dem🤣Men bra tips👍 Anonymkode: a8443...5f3 Det er da mange vektere i det alderssegmentet, både tykke og tynne. Trenger ikke spes fysikk for å sjekke billetter på buss/bane feks. Ellers er tips nr 1 å kontakte kommunal helsetjeneste. Anonymkode: b9a94...726 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #11 Skrevet 4. august 2024 Ta kontakt med alle vikarbyråene, registrer cv og gå på intervju, du kan jobbe så mye du vil, når høsten kommer blir det regn og dessverre er min erfaring en del sykdom, hvilken by kommer du fra? Anonymkode: beb7c...09d 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #12 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ta kontakt med alle vikarbyråene, registrer cv og gå på intervju, du kan jobbe så mye du vil, når høsten kommer blir det regn og dessverre er min erfaring en del sykdom, hvilken by kommer du fra? Anonymkode: beb7c...09d Asker.Meldt meg inn på vikarbyrå i dag,barnehageresussen. Anonymkode: a8443...5f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå