Gå til innhold

10-åring kniper 12-åring i brystene

Anbefalte innlegg

Gjest gammel gjest
Skrevet

Mine to stedøtre er flotte jenter, som selvfølgelig krangler seg i mellom. Jenta på 12 1/2 har ungpikebryster. Jenta på 10 har fått en "uvane" å knipe henne i brystene når hun skal terge eller når hun er sint på 12 åringen.

12-åringe fortalte senest i går at dette skjedde også på skolen og at en annen jente i 10-åringens klasse også hadde gjort det noen ganger!

Hvorfor? Jeg tenker det handler om makt, dette er et område hvor 12-åringen er veldig sårbar og at 10-åringen får overtaket. Det er også sannsynlig at 10-åringen er litt sjalu på storesøster som plutselig har blitt veldig stor, både psykisk og fysisk, noe som gjør at det er større avtsnad mellom dem en noen gang. At venninnen til 10-åring gjør det (noen få ganger), kan ha sammenheng med at når søsteren gjør det er det OK - også har de ikke modenhet nok til å skjønne hva de egentlig gjør.

Min utfordring; jeg har sagt klart og tydelig i fra at dette er fullstendig uakseptabelt! Puppene og tissen er privat og ingen skal røre! Jeg sa også (for å understreke alvoret) at hvis jeg hadde en jente (jeg er "bare" stemor og har ikke barn selv) som fortalte meg at noen på skolen knep henne i brystene ville jeg ringt rektor at sagt at de måtte snakke med den slemme piken....Jeg ordla meg vel på en måte som var litt diplomatisk ifht til 10-åringen. Jeg ønsker ikke å såre henne ved å fortelle henne at hun er slem/dum, men var opptatt av at dette var alvorlig.

Hva mener dere? Er det Ok å terge eller ta igjen på storesøster på denne måten? Jeg vet ialle fall at da jeg var 12 år var jeg veldig sårbar ifht de nye puppene og håret og alt som skjedde med kroppen min.

Far er glad jeg tar det opp, i disse dager er 12-åringen veldig lite interessert i å snakke med far om jenteting, og jeg merker at 12-åringen kommer til meg med det.

Hva mor mener eller sier vet jeg ikke.

Skal jeg fortsette å "slå ned" på dette eller er det "normalt" mellom søstre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har løst oppgaven veldig bra. Forstett sånn. Den oppførselen er ikke akseptabel, hverken fra jenter eller gutter. (tenk deg rabalderet dersom guttene på skolen begynner slik!)

Skrevet

Jeg er enig med deg og mener at sånn oppførsel er fullstendig uakseptabel. Jeg husker jo selv hvor sårbar jeg var da jeg begynte å få pupper, så det var iallefall ikke greit at noen tok på dem.. Hos oss var det guttene som var verst da, så vi hadde en del klasseråd om at det ikke var greit å ta på puppene til jenter, for det kunne være vondt.. Så jeg synes du har løst oppgaven veldig bra så langt :)

Skrevet

Enig med de over, syns du har taklet det veldig bra og syns det er flott at du tar 12åringen på alvor og at du gjør en ting eller to klinkende klart for hun på 10! Seksuell trakkasering skal ingen behøve finne seg i.

Skrevet

Synes som de over at du løser oppgaven veldig bra! Klart søsken krangler, men begge to må vite helt klart at kroppen deres er privat og skal respekteres! Dette må yngstjenta lære seg! Det går jo ann å snakke med moren og høre om yngstemann holder på slik hos henne også, og høre hva moren evt. gjør for å løse problemet?

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du gjør det rette. 10 åringen bør få høre at det er uakseptabelt å holde på sånn.

Gjest gammel gjest
Skrevet

Tusen takk for svar - og støtte!

Selv om jeg er hele 33 år er det lett å føle seg både gammeldags og moralistisk. Og selv om jeg mener det er riktig å sette ned foten, er det godt å høre at også andre mener det.

Og ja - jeg mener også at dette er seksuell trakassering, selv om minstejenta ikke forstår alvoret i det hun gjør.

Jeg skal få far til å høre med mor

Igjen, takk skal dere ha :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Uff. Det der er forferdelig å oppleve! Min egen tante gjorde det på meg...husker enda skammen som satt i..

Gjest Fruktfat
Skrevet

Hva mener dere? Er det Ok å terge eller ta igjen på storesøster på denne måten?

SELVFØLGELIG er det ikke det!! :overrasket: det skjønner du vel godt sjøl?

Gjest gammel gjest
Skrevet
SELVFØLGELIG er det ikke det!!  :overrasket:  det skjønner du vel godt sjøl?

he-he..ikke vær så overrasket da.....joda, jeg var vel ganske tydelig i mitt innlegg, men har vel lært gjennom årene her inne at hvis man vil ha svar på det man lurer på og ikke starte off topic debatter er det greit med en spørrende ydmyk holdning....vi blir lett provoserte av påstander (JEG mener dette er FEIL), da vil alltids noen argumentere mot. Hvis man virker selvsikker får man motstand, hvis man er ydmyk og spørrende får man hjelp.

Så igjen - takk for svar, godt at flere deler mitt syn i denne saken.

Gammel gjest :)

Skrevet

Du har gjort dette helt flott og du skal fortsette og slå ned på dette.

Husker enda meg selv som 12 åring og min søster på 10 gjorde det samme,det gjorde så vondt og jeg ble så flau.

Ingen sa ifra jeg måtte lide ifred,nå er jeg mor i voksen alder selv og tenker tilbake på den tiden med skrekk og gru,en i klassen min synes det var veldig gøy å slå meg på brystene,men som 12 åring var det også flaut å snakke med læreren om slike ting også.

Skrevet

Fint at du sa fra til søsteren på 10 år. Rart at storesøster på 12 1/2 i det hele tatt fant seg i å bli tatt på puppen av en søster som er nesten 3 år yngre. Enda mer uforståelig at en vennine av 10-åringen også kneip henne på puppen.

Min erfaring er at det er guttene som er mest frempå og innpåslitne. Verre å si klart fra til guttene at det ikke er akseptabel oppførsel for en jente på 12 1/2. Men hadde ei jente som var nesten 3 år yngre knipt henne på puppen for å skaden henne, tror jeg dattera mi hadde banka henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...