Gå til innhold

Kattene er fremdeles skeptiske til hverandre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

har en hannkatt på 6 år som er behagelig og veldig lite fiendtlig. Etter at vi mistet den forrige katten vår har jeg lenge tenkt på å få en til. Nå etter to år fant jeg en som kunne passe inn hos oss, men nå har det gått to måneder og de er fremdeles ikke helt bekvemme med hverandre. De sloss ikke, men noe hvesing innimellom og de sover ikke på samme rom. Jeg har fellestrekk friends i stikkontakta og er redd for at det oppstår konflikt om jeg tar den ut. Er det noen som har erfaring med at det trekker ut så lenge?? Bør jeg bare kaste inn håndkledet??

Anonymkode: a1964...5c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei, 

har en hannkatt på 6 år som er behagelig og veldig lite fiendtlig. Etter at vi mistet den forrige katten vår har jeg lenge tenkt på å få en til. Nå etter to år fant jeg en som kunne passe inn hos oss, men nå har det gått to måneder og de er fremdeles ikke helt bekvemme med hverandre. De sloss ikke, men noe hvesing innimellom og de sover ikke på samme rom. Jeg har fellestrekk friends i stikkontakta og er redd for at det oppstår konflikt om jeg tar den ut. Er det noen som har erfaring med at det trekker ut så lenge?? Bør jeg bare kaste inn håndkledet??

Til info er den nye katten en fire år gammel hunnkatt og det er først og fremst den som er fiendtlig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hei, 

Hva 😆

Anonymkode: 3bf36...b78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Til info er den nye katten en fire år gammel hunnkatt og det er først og fremst den som er fiendtlig

Hunkattene pleier å være surere/ I forsvar på hannkatter.

Hadde nok vært enklere om dere valgte en ny hann. Men 2 måneder er ganske kort tid så det kan jo hende det går seg til. 

Anonymkode: bbcb1...19e

Skrevet

Fellestrekk friends i stikkontakten??🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta år. Så smøre seg med tålmodighet.

Gi de Godbiter ved siden av hverandre. Lek med begge to osv. Enten blir de venner eller så innser de at de må leve med hverandre uansett. 

Anonymkode: 7c9a4...aed

AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (7 minutter siden):

Feliway friends sikkert. Autocorrect.

Prøv å fore de samtidig og lage positive forsterkninger sammen :) katter kan bruke lang tid på å godta hverandre

Anonymkode: 2caf8...1ea

AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Feliway 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to fosterkatter, de hadde bodd sammen i nesten ti år og hunkatten tålte ikke hankatten. Hun freste hvis han kom for nær, hun aksepterte han stort sett. Han var kosete og sosial og hun var for det meste sur og avvisende. To hankatter er best hvis man skal ha to katter.

Anonymkode: 01ffc...5dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 12.43):

Jeg hadde to fosterkatter, de hadde bodd sammen i nesten ti år og hunkatten tålte ikke hankatten. Hun freste hvis han kom for nær, hun aksepterte han stort sett. Han var kosete og sosial og hun var for det meste sur og avvisende. To hankatter er best hvis man skal ha to katter.

Anonymkode: 01ffc...5dc

Det er nok individuelt. Vi har bare jenter, de gikk ikke sammen med hannen vi prøvde å adoptere

Anonymkode: 2caf8...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...