Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg i et langdistase forhold der vi har vært sammen 9 måneder til sammen der 3 av de har vært lang distanse, mens resten var her i Norge. Det har seg slik at vi befinner oss på to forskjellige kontinenter noe som gjør det vanskelig å reise å besøke hverandre ofte. Det har ikke vært så enkelte med å ha lang distanse forhold pga. ulike tidssoner og ikke minst å finne måter vi kan være sammen på i framtiden. UDI har veldig strenge regler for hvem de slipper inn i landet. Siden jeg er norsk så har jeg utelukket å gifte meg med denne personen intill vi kjenner hverandre bedre. Så andre typer visum må i så fall benyttes før det skjer.

Vi har begge brukt mye tid på å forsøke å finne ut av hvordan vi kan være sammen her i Norge i framtiden uten noen helt konkret plan. Jeg har de siste dagene følt at jeg er i tvil på om jeg vil fortsette dette og hva slags følelser jeg har for kjæresten min. Jeg tror dette handler mye om en god del frustrasjon ved å snakke med UDI og ikke minst distansen. Det som også har vært synd i denne prosessen med å snakke med UDI er at de gir ulik informasjon avhengig av hvem du snakker med. Noen kunne si at et forslag jeg kom med var umulig, mens andre personer kunne si at det var fullt mulig. 

Noen som har vært borti noe lignende? Hva gjorde du da du ble i tvil på følelsene dine?

Jeg har vurdert å besøke kjæresten min i h*ns land for å kanskje kunne veke til liv de følelsene igjen. Det skal nevnes at jeg noen ganger tenker at kjæresten min fortjener bedre enn meg at jeg ikke er bra for dem pga. den usikkerheten jeg har begynt å føle 😢 Jeg delte med kjæresten hva jeg følte at h*n ble veldig lei seg....

Anonymkode: 09df6...45e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør først og fremst fortelle oss litt mer om denne «kjæresten». Kjønn for eksempel. Det er vesentlig for oss å vite om vi skal mene noe. Også nasjonalitet, hvordan dere traff hverandre etc. 

For alt vi vet er du en kvinne som er offer for kjærlighetssvindel 😘

Anonymkode: 919b9...38b

AnonymBruker
Skrevet

Dere har fått vært kjempemye tid sammen, om dere på 9 mnd har fått sett hverandre 70 % av tida, når dere er bosatt på hvert deres kontinentet. 

Med min eks i en annen verdensdel så vi hverandre mindre enn 30 % av tida.

Og skal dere gifte dere, må dere først dokumentere både langvarig forhold og at dere har besøkt hverandre og hverandres familie ol.

Anonymkode: 4e6f1...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du bør først og fremst fortelle oss litt mer om denne «kjæresten». Kjønn for eksempel. Det er vesentlig for oss å vite om vi skal mene noe. Også nasjonalitet, hvordan dere traff hverandre etc. 

For alt vi vet er du en kvinne som er offer for kjærlighetssvindel 😘

Anonymkode: 919b9...38b

TS her. Ser ikke helt hvorfor det er så relevant. Jeg er mann og norsk, hun er Meksikansk. Vi traff hverandre i Norge da hun jobbet her. Hun jobbet her i ca. 2 år.

Menn blir vel også nokså ofte utsatt for kjærelighetssvindel. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dere har fått vært kjempemye tid sammen, om dere på 9 mnd har fått sett hverandre 70 % av tida, når dere er bosatt på hvert deres kontinentet. 

Med min eks i en annen verdensdel så vi hverandre mindre enn 30 % av tida.

Og skal dere gifte dere, må dere først dokumentere både langvarig forhold og at dere har besøkt hverandre og hverandres familie ol.

Anonymkode: 4e6f1...309

Vi så hverandre da hun bodde i Norge, men pga. vanskeligheter med å opprettholde oppholdsstillatelse så måtte hun reise tilbake. Jeg tror at ut i fra den tiden vi har vært i fra hverandre at jeg ikke er laget for lang distanse forhold. 

Anonymkode: 09df6...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...