Bacteria Skrevet 20. august 2024 #101 Del Skrevet 20. august 2024 En ting jeg lurer på… disse store massemønstringene… sist på lørdag med flere tusen mennesker, røyk, taler, barn som blir tatt med og lært opp i dette… faktiske rop om genocide som jeg har dokumentert i tråden tidligere. Hvorfor får ikke dette oppmerksomhet fex i NRK? Merkelig. Særlig i lys av at NRK gjerne oppfattes som propalestinsk i sin omtale av konflikten. Andre som har lagt merke til det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 20. august 2024 #102 Del Skrevet 20. august 2024 Bacteria skrev (1 time siden): En ting jeg lurer på… disse store massemønstringene… sist på lørdag med flere tusen mennesker, røyk, taler, barn som blir tatt med og lært opp i dette… faktiske rop om genocide som jeg har dokumentert i tråden tidligere. Hvorfor får ikke dette oppmerksomhet fex i NRK? Merkelig. Særlig i lys av at NRK gjerne oppfattes som propalestinsk i sin omtale av konflikten. Andre som har lagt merke til det? Media går vel altid fort "lei" av nyheter? De skriver om den første demonstrasjonen og kansje den tredje, men så fokuserer de på nye saker. Det har vel vært demonstrasjoner for denne krigen i snart et år nå, og da er det ikke NYheter lengre. Med en gang det skjær noe nytt så skriver de om det igjend, som det angrepet på demonstrantene i Stavanger eller den gangen demonstrantene angrep Sylvi. Forventer du noe annet fra dagens media? Hvordan oppfordrer de til folkemord under demonstrasjonene? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. august 2024 #103 Del Skrevet 20. august 2024 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Media går vel altid fort "lei" av nyheter? De skriver om den første demonstrasjonen og kansje den tredje, men så fokuserer de på nye saker. Det har vel vært demonstrasjoner for denne krigen i snart et år nå, og da er det ikke NYheter lengre. Med en gang det skjær noe nytt så skriver de om det igjend, som det angrepet på demonstrantene i Stavanger eller den gangen demonstrantene angrep Sylvi. Forventer du noe annet fra dagens media? Hvordan oppfordrer de til folkemord under demonstrasjonene? Det har jeg nevnt før i tråden. Sjekk ALTA.DAR på IG. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 20. august 2024 #104 Del Skrevet 20. august 2024 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 22. august 2024 #105 Del Skrevet 22. august 2024 Bacteria skrev (På 17.8.2024 den 21.34): Mulig Israel har begått krigsforbrytelser, men folkemord er det neppe, Folkemord krever en intensjon, og den må bevises. Det må altså bevises at Israel går bevisst inn for å utrydde det palestinske folket, og ikke kun Hamas. Hvem er det som kaller Israels krigføring folkemord igjen? Rabiate venstreradikale og folk i demonstrasjoner på gata? Folk på IG og TikTok? Nazister? Islamister? En løgn blir ikke til sannhet bare fordi den gjentas mange nok ganger? Eller blir den det? Det er ikke folkemord bare fordi propal så inderlig ønsker at det skal være det, fordi de hater Israel (og kanskje også jøder). Både intensjon og handling de utfører er ikke tvil et folkemord, uansett hvor mye du ønsker det ikke er det. Ikke ta mitt ord, ta ordet av flere uavhengig jurister. https://www.humanrightsnetwork.org/palestine The Genocide in Gaza report concludes that Israel has violated its obligations under the Genocide Convention of 1948, setting forth the facts that establish the requisite mens rea associated with genocidal intent, and the acts that violate Articles II and III of the Convention. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. august 2024 #106 Del Skrevet 22. august 2024 Motstrømmen skrev (2 timer siden): Både intensjon og handling de utfører er ikke tvil et folkemord, uansett hvor mye du ønsker det ikke er det. Ikke ta mitt ord, ta ordet av flere uavhengig jurister. https://www.humanrightsnetwork.org/palestine The Genocide in Gaza report concludes that Israel has violated its obligations under the Genocide Convention of 1948, setting forth the facts that establish the requisite mens rea associated with genocidal intent, and the acts that violate Articles II and III of the Convention. For det første: Det nettverket virket ikke «uavhengig» i det hele tatt. Bare å kaste et blikk på nettsida så ser du agendaen. Dessuten; samme hvor «uavhengig» ekspert du er er det ingen som vet hva som har foregått på detaljnivå siste 10 mndr i Gaza. Det er en massiv propagandakrig (på begge sider!) og mye er for øyeblikket gjemt i «the fog of war). Det kommer frem etterhvert, og da kan vi felle dommen. I går kveld kom jeg over den timen med råfilm fra 7/10 som Israel har vist til journalister og diplomater. Fy f***$ sier jeg Det var hvertfall klart hva slags forbrytelser som foregikk der. Er noe av det verste jeg har sett. Jeg klarte å se alt, bortsett fra når jihadistene hakket hode av en stakkars thailender. Hørte bare lyden, heldigvis ropte terroristene allahu akbar ustanselig så det overdøvde… andre lyder. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. august 2024 #107 Del Skrevet 22. august 2024 Bacteria skrev (På 20.8.2024 den 8.11): En ting jeg lurer på… disse store massemønstringene… sist på lørdag med flere tusen mennesker, røyk, taler, barn som blir tatt med og lært opp i dette… faktiske rop om genocide som jeg har dokumentert i tråden tidligere. Hvorfor får ikke dette oppmerksomhet fex i NRK? Merkelig. Særlig i lys av at NRK gjerne oppfattes som propalestinsk i sin omtale av konflikten. Andre som har lagt merke til det? Folkemord heter det på Norsk.. Forøvrig så lurer jeg på hva faen du snakker om? Det er en demonstrasjon mot en apartheid stat som bedriver folkemord i stor skala, så klart mennesker med samvittighet vil protestere mot dette, store som små.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. august 2024 #108 Del Skrevet 22. august 2024 K.B. skrev (2 minutter siden): Folkemord heter det på Norsk.. Forøvrig så lurer jeg på hva faen du snakker om? Det er en demonstrasjon mot en apartheid stat som bedriver folkemord i stor skala, så klart mennesker med samvittighet vil protestere mot dette, store som små.. Hvis man holder opp en plakat med påskriften OUR NEW GENERATION WILL WIPE ISRAEL OFF THE MAP er det en oppfordring til folkemord. På jøder. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. august 2024 #109 Del Skrevet 22. august 2024 Bacteria skrev (1 minutt siden): Hvis man holder opp en plakat med påskriften OUR NEW GENERATION WILL WIPE ISRAEL OFF THE MAP er det en oppfordring til folkemord. På jøder. Høres ut som du plukker ut noen idioter som du tar til inntekt for din pro Israel ideologi. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. august 2024 #110 Del Skrevet 22. august 2024 (endret) K.B. skrev (3 minutter siden): Høres ut som du plukker ut noen idioter som du tar til inntekt for din pro Israel ideologi. Jeg har ingen pro-Israel ideologi. Jeg er pro frihet, pro liberale vestlige verdier og mot islamisme. Du vet like godt som meg at majoriteten av de som gikk i dette toget i helga ikke hadde felt en tåre om Israel hadde falt i morgen. Jeg så feiringene 7/10. Endret 22. august 2024 av Bacteria 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. august 2024 #111 Del Skrevet 22. august 2024 Motstrømmen skrev (2 timer siden): Både intensjon og handling de utfører er ikke tvil et folkemord, uansett hvor mye du ønsker det ikke er det. Israel advarer alltid sivilbefolkningen før de angriper. Ergo ingen intensjon om å drepe alle. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. august 2024 #112 Del Skrevet 22. august 2024 CAPS LOCK skrev (1 time siden): Israel advarer alltid sivilbefolkningen før de angriper. Ergo ingen intensjon om å drepe alle. Fortsett å fortell deg selv den løgnen du... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. august 2024 #113 Del Skrevet 22. august 2024 Bacteria skrev (1 time siden): Jeg har ingen pro-Israel ideologi. Jeg er pro frihet, pro liberale vestlige verdier og mot islamisme. Du vet like godt som meg at majoriteten av de som gikk i dette toget i helga ikke hadde felt en tåre om Israel hadde falt i morgen. Jeg så feiringene 7/10. Ordlegg det som du vil, men du ser ikke ut til å skjønne den skjeve maktfordelingen som ligger til grunn for denne konflikten. Når jeg ser folk bruke ordet "Islamisme" så er jeg automatisk skeptisk.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. august 2024 #114 Del Skrevet 22. august 2024 K.B. skrev (17 minutter siden): Fortsett å fortell deg selv den løgnen du... "The Israeli military has told all residents of Gaza City to evacuate south to the central Gaza Strip, amid intensified operations in the north. Leaflets dropped by aircraft instruct "everyone in Gaza City" to leave what is described as a "dangerous combat zone" via designated safe routes - marked as two roads that lead to shelters in Deir al-Balah and al-Zawaida." https://www.bbc.com/news/articles/cy08nl4plvzo "Israeli military aircraft dropped thousands of leaflets on the northern Gaza Strip Friday warning residents in that part of the Palestinian territory to evacuate to its southern half." https://www.cbsnews.com/news/israel-military-tells-united-nations-over-one-million-palestinians-should-evacuate-southern-gaza-within-24-hours/ "Leave Gaza City now, Israeli military warns Palestinians in evacuation order Gaza City will 'remain a dangerous combat zone,' say leaflets dropped from sky" https://www.cbc.ca/news/world/gaza-aid-pier-1.7259145 "'I’m calling from Israeli intelligence. We have the order to bomb. You have two hours'" https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67327079 "Israel Warns Gaza Targets by Phone and Leaflet" https://www.nytimes.com/2014/07/09/world/middleeast/by-phone-and-leaflet-israeli-attackers-warn-gazans.html "Gazans said they got 15 minute warning before Israeli strikes destroyed homes" https://www.reuters.com/world/middle-east/gazans-said-they-got-15-minute-warning-before-israeli-strikes-destroyed-homes-2022-08-06/ 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22. august 2024 #115 Del Skrevet 22. august 2024 CAPS LOCK skrev (13 minutter siden): "The Israeli military has told all residents of Gaza City to evacuate south to the central Gaza Strip, amid intensified operations in the north. Leaflets dropped by aircraft instruct "everyone in Gaza City" to leave what is described as a "dangerous combat zone" via designated safe routes - marked as two roads that lead to shelters in Deir al-Balah and al-Zawaida." https://www.bbc.com/news/articles/cy08nl4plvzo "Israeli military aircraft dropped thousands of leaflets on the northern Gaza Strip Friday warning residents in that part of the Palestinian territory to evacuate to its southern half." https://www.cbsnews.com/news/israel-military-tells-united-nations-over-one-million-palestinians-should-evacuate-southern-gaza-within-24-hours/ "Leave Gaza City now, Israeli military warns Palestinians in evacuation order Gaza City will 'remain a dangerous combat zone,' say leaflets dropped from sky" https://www.cbc.ca/news/world/gaza-aid-pier-1.7259145 "'I’m calling from Israeli intelligence. We have the order to bomb. You have two hours'" https://www.bbc.com/news/world-middle-east-67327079 "Israel Warns Gaza Targets by Phone and Leaflet" https://www.nytimes.com/2014/07/09/world/middleeast/by-phone-and-leaflet-israeli-attackers-warn-gazans.html "Gazans said they got 15 minute warning before Israeli strikes destroyed homes" https://www.reuters.com/world/middle-east/gazans-said-they-got-15-minute-warning-before-israeli-strikes-destroyed-homes-2022-08-06/ Men hva hjelper det når islamistene på Gaza har laget en dødskult der sivile enten blir hindret i å evakuere eller hindrer seg selv? Mulig den er i linkene dine, har hørt en arabisktalende israelsk soldat som bønnfaller patriarken i en palestinsk familie om å evakuere i et lydopptak. Mannen har ansvaret for mellom 20 og 40 mennesker. Soldaten prater med ham lenge, og du hører etterhvert desperasjonen i stemmen til soldaten. Han går tom så langt som å si at selvmord er Haram. Mannen står på sitt, og nekter å forflytte seg selv og familien. Og kommentarfeltet hyller ham… Det er helt fortvilende at mange av oss i vesten ikke forstår dette. Jo mer vi hyler opp om døde sivile, jo mer setter vi sivile gazanere i fare. Fordi islamistene skjønner at det er dette som virker. Israel har alt å tape på sivile dødsfall, Hamas m venner alt å vinne., 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 22. august 2024 #116 Del Skrevet 22. august 2024 Bacteria skrev (10 minutter siden): Men hva hjelper det når islamistene på Gaza har laget en dødskult der sivile enten blir hindret i å evakuere eller hindrer seg selv? Det hjelper veldig mye, for tallet på drepte sivile er svært lavt når man tar i betraktning hvor mange som bor i områdene som blir bombet. I Gaza bor det to millioner mennesker, og så langt er bare noen tusen sivile drept 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 22. august 2024 #117 Del Skrevet 22. august 2024 Absolutt ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. august 2024 #118 Del Skrevet 23. august 2024 (endret) 17 hours ago, K.B. said: Ordlegg det som du vil, men du ser ikke ut til å skjønne den skjeve maktfordelingen som ligger til grunn for denne konflikten. Når jeg ser folk bruke ordet "Islamisme" så er jeg automatisk skeptisk.. Om du kun ser Palestina er det skjevt. Om du ser Palestinas bakmenn (Iran, Qatar, UAE, Libanon, Yemen, Syria og til dels Russland), er det i hvert fall ikke skjev maktfordeling til fordel for Israel. Palestina utførte ikke dette angrepet kun for seg selv, det er rungende klart fra nær sagt alle som forstår litt geo-politikk. Men som vanlig klarer kun pro-Palestinere å forholde seg til 1 liter av en 200.000 tonn vanntank. Endret 23. august 2024 av Anonio 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. august 2024 #119 Del Skrevet 23. august 2024 Anonio skrev (37 minutter siden): Om du kun ser Palestina er det skjevt. Om du ser Palestinas bakmenn (Iran, Qatar, UAE, Libanon, Yemen, Syria og til dels Russland), er det i hvert fall ikke skjev maktfordeling til fordel for Israel. Palestina utførte ikke dette angrepet kun for seg selv, det er rungende klart fra nær sagt alle som forstår litt geo-politikk. Men som vanlig klarer kun pro-Palestinere å forholde seg til 1 liter av en 200.000 tonn vanntank. Takk! Orket ikke å svare på den. Sant å si begynner jeg å bli lei av å drive folkeopplysning om Midtøsten nå. Opplysningene er lett tilgjengelig, vi har podcaster og gode nyhetskilder fra hele verden. C Hellestveit har deltatt i utallige podcaster bla og hvis man ikke har fått med seg at Iran er «slangens hode» så vet jeg nesten ikke hva jeg kan si. Fikk lyst til å spørre deg, hvorfor klarer ikke velutdannede folk å knytte sammen dette? Hva tror du er grunnen til at så mange intelligente og oppegående folk ikke ser dette, og fortsatt bare ser palestinerne som «underdogen» her? Jeg skjønner at de som bare får nyheter fra TikTok, IG og NRK ser det som Davids kamp mot Goliat, men resten? Hva er greia? De MÅ jo se det! Vil de ikke? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 23. august 2024 #120 Del Skrevet 23. august 2024 2 hours ago, Bacteria said: Takk! Orket ikke å svare på den. Sant å si begynner jeg å bli lei av å drive folkeopplysning om Midtøsten nå. Opplysningene er lett tilgjengelig, vi har podcaster og gode nyhetskilder fra hele verden. C Hellestveit har deltatt i utallige podcaster bla og hvis man ikke har fått med seg at Iran er «slangens hode» så vet jeg nesten ikke hva jeg kan si. Fikk lyst til å spørre deg, hvorfor klarer ikke velutdannede folk å knytte sammen dette? Hva tror du er grunnen til at så mange intelligente og oppegående folk ikke ser dette, og fortsatt bare ser palestinerne som «underdogen» her? Jeg skjønner at de som bare får nyheter fra TikTok, IG og NRK ser det som Davids kamp mot Goliat, men resten? Hva er greia? De MÅ jo se det! Vil de ikke? Ikke lett å si. Hovedproblemet er nok at mange ikke orker å forholde seg til meninger som går utenfor sine egne ekkokamre. De er på Instagram, TikTok (som er statsstyrt av Kina som konsekvent ikke sprer Israelsk innhold i sine kanaler, og nyter at vesten krangler om Israel\Palestina), også er det nok en del uvitende ungdommer som heier på Palestina fordi det er 'in'. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå