Gå til innhold

Funnet ut at jeg er gravid og starter i ny jobb.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette var sikkelig nederlag. Jeg skulle hatt mens idag,men pga mange symptomer testet jeg og ja lyste 2 streker. Jeg har startet i ny jobb for en uke siden. Dette er flaut og  ikke planlagt,mannen er også ferdig med barn. Jeg har ikke sagt noe til han heller. Vurderer bare å ta abort uten å si noe til han da jeg blir enda mer skuffet måten han vil reagere på. Så er jeg i tvil tenk om jeg angrer. Hva hadde dere gjort? Noen som har blitt gravid i ny jobb? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 94661...22c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Basert på den lille infoen du gir hadde jeg ikke tatt abort. Ny jobb er ikke abort grunn for min del. 

Men du må jo gjøre det som er rett for deg i din situasjon. 

 

Anonymkode: 729a8...4bc

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med mannen. 

Anonymkode: 85235...8c2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles kanskje flaut og kleint, men slik er faktisk livet og kvinner blir gravid. Det er naturlig :) Og det er jo ikke lenge man er borte fra jobb uansett. De fleste klarer fint å jobbe i svangerskapet og da er det permisjonstiden du er borte, og så får arbeidsgiver nyte godt av din kompetanse i årevis etter det. 

Anonymkode: e923e...a38

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det føles kanskje flaut og kleint, men slik er faktisk livet og kvinner blir gravid. Det er naturlig :) Og det er jo ikke lenge man er borte fra jobb uansett. De fleste klarer fint å jobbe i svangerskapet og da er det permisjonstiden du er borte, og så får arbeidsgiver nyte godt av din kompetanse i årevis etter det. 

Anonymkode: e923e...a38

Jeg er klar over det,men redd de ikke vil fortsette kontrakten da det er prøvetid i 6 måneder.

Anonymkode: 94661...22c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er klar over det,men redd de ikke vil fortsette kontrakten da det er prøvetid i 6 måneder.

Anonymkode: 94661...22c

Glad jeg ikke har ansatt deg. 

For oss som er en liten bedrift hvor vi er avhengig av ansatte, ville det stilt oss i en vanskelig situasjon. Ja, vet det er diskriminerende, men firmaet skal jo gå rundt og vi har andre ansatte som er avhengige av lønningene og jobben sin. 

Anonymkode: 5a525...613

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er klar over det,men redd de ikke vil fortsette kontrakten da det er prøvetid i 6 måneder.

Anonymkode: 94661...22c

Graviditet skal ikke ha noe med ansettelse å gjøre. Er du den best kvalifiserte skal du ansettes selv om det er 5 uker igjen til termin… 

 

Dette har vært prata ganske mye om en stund og noe alle arbeidsgivere burde vite SVÆRT godt. 

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Glad jeg ikke har ansatt deg. 

For oss som er en liten bedrift hvor vi er avhengig av ansatte, ville det stilt oss i en vanskelig situasjon. Ja, vet det er diskriminerende, men firmaet skal jo gå rundt og vi har andre ansatte som er avhengige av lønningene og jobben sin. 

Anonymkode: 5a525...613

Å dette var til ekstremt stor hjelp for ts mente du?.. 🙄 nops. 

Anonymkode: 796a6...9f3

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Glad jeg ikke har ansatt deg. 

For oss som er en liten bedrift hvor vi er avhengig av ansatte, ville det stilt oss i en vanskelig situasjon. Ja, vet det er diskriminerende, men firmaet skal jo gå rundt og vi har andre ansatte som er avhengige av lønningene og jobben sin. 

Anonymkode: 5a525...613

Tulling. Stakkars dine ansatte. Du får ansette menn og kvinner i 50 årene.

Anonymkode: 94661...22c

  • Liker 18
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Å dette var til ekstremt stor hjelp for ts mente du?.. 🙄 nops. 

Anonymkode: 796a6...9f3

Jeg svarte på hennes innlegg om at hun var redd, siden hun har prøvetid. 

Og jeg, som er arbeidsgiver, svarte relevant til alt hun spør om. 

Anonymkode: 5a525...613

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tulling. Stakkars dine ansatte. Du får ansette menn og kvinner i 50 årene.

Anonymkode: 94661...22c

Ja, stakkars mine ansatte. Tjener svært godt, godt miljø, frihet og alle er fornøyde, ingen har sluttet siden vi startet for 20 år siden. Og ja, vi er nå i femtiåra. Beste som er det, å ansette godt voksne. Ikke nødvendigvis bare fordi vi ikke blir gravide, men også fordi arbeidsmoralen er sterk. 

De som skriver "tulling" er garantert de som er ansatt i kommunen og tror at alt dreier seg om "JEG HAR KRAV PÅ". Er ikke sånn det fungerer i en liten bedrift.

Anonymkode: 5a525...613

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg er klar over det,men redd de ikke vil fortsette kontrakten da det er prøvetid i 6 måneder.

Anonymkode: 94661...22c

Graviditet er ikke grunn til oppsigelse i prøvetiden

Anonymkode: e923e...a38

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår tidspunktet ikke passer. Men en dag vil du være overlykkelig for at du fikk dette barnet❤️ det ordner seg. Din sjef vet også at livet skjer og at alt ikke kan planlegges ☺️

Anonymkode: fcf7c...21a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, stakkars mine ansatte. Tjener svært godt, godt miljø, frihet og alle er fornøyde, ingen har sluttet siden vi startet for 20 år siden. Og ja, vi er nå i femtiåra. Beste som er det, å ansette godt voksne. Ikke nødvendigvis bare fordi vi ikke blir gravide, men også fordi arbeidsmoralen er sterk. 

De som skriver "tulling" er garantert de som er ansatt i kommunen og tror at alt dreier seg om "JEG HAR KRAV PÅ". Er ikke sånn det fungerer i en liten bedrift.

Anonymkode: 5a525...613

Og ingen har vært syke eller gravide, eller vært i mamma/pappa-permisjon iløpet av 20 år?? WOW! Hvor finner du disse menneskene?

Anonymkode: e923e...a38

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, stakkars mine ansatte. Tjener svært godt, godt miljø, frihet og alle er fornøyde, ingen har sluttet siden vi startet for 20 år siden. Og ja, vi er nå i femtiåra. Beste som er det, å ansette godt voksne. Ikke nødvendigvis bare fordi vi ikke blir gravide, men også fordi arbeidsmoralen er sterk. 

De som skriver "tulling" er garantert de som er ansatt i kommunen og tror at alt dreier seg om "JEG HAR KRAV PÅ". Er ikke sånn det fungerer i en liten bedrift.

Anonymkode: 5a525...613

Jeg har skrevet at dette ikke er planlagt og jeg vurderer abort sterkt pga min arbeidsmoral da jeg vet det er feil å komme inn i ny jobb som gravid. Jeg har jobbet til siste dag før permisjon i min siste graviditet. Jeg presser meg ganske langt så du tar feil der. Jeg er bare redd for å angre,redd de ikke vil ha meg der etter 6 mnd.

Anonymkode: 94661...22c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Graviditet er ikke grunn til oppsigelse i prøvetiden

Anonymkode: e923e...a38

Nei,men de kan finne på andre ting.

Anonymkode: 94661...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men de fleste arbeidsgivere er klar over «risikoen» for at damer +/- 30 vil begynne å etablere seg etterhvert. Tiden man er ute i permisjon er kort i forhold til at man skulle jobbet der i lang tid. Det at du er gravid kan på ingen måte ramme deg i prøvetiden, nesten tvert imot. Det er strengt rundt dette med gravide kvinner fordi det ikke skal utgjøre noen ulempe / forskjellsbehandling. 
 

Jeg skjønner at det føles som en vanskelig situasjon, men tror nok du vil angre om du tar abort basert på ny jobb. Tenk om du uansett om en måned eller to ikke føler dette var riktig arbeidsplass?
Når du en dag skal fortelle så kan du jo si det akkurat som det er- at det ikke var planlagt. Tenker det hadde vært mye verre om du i en intervjusetting hadde holdt tilbake informasjon om graviditet, selvom du har full rett til det også. 

Snakk med mannen din❤️ ikke hold dette unna han. Dere vil nok finne beste løsning for dette sammen! 

Anonymkode: 7eec8...d9a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår tidspunktet ikke passer. Men en dag vil du være overlykkelig for at du fikk dette barnet❤️ det ordner seg. Din sjef vet også at livet skjer og at alt ikke kan planlegges ☺️

Anonymkode: fcf7c...21a

Jeg har ikke sagt noe til mannen enda,sitter og håper på at mensen kommer det hadde vært det beste.

Anonymkode: 94661...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og ingen har vært syke eller gravide, eller vært i mamma/pappa-permisjon iløpet av 20 år?? WOW! Hvor finner du disse menneskene?

Anonymkode: e923e...a38

Joda, to har hatt permisjon etter de har fått barn. Ikke noe problem det.

Men å gå gjennom en prosess for å ansette noen, man finner en god kandidat og alle er klare for å ta i mot den nyansatte. 

Og vips, så er vedkommende gravid, før man starter i den nye jobben, vi har en fysisk krevende jobb, så kommer det sykemeldinger og så permisjon og den nye blir borte de to første årene. Ikke kan vi ansette noen nye, vi mister et menneske som skal avlaste og bidra i firmaet og det blir vanskelig for alle. 

Jeg skal love deg at det ikke er en drømmesituasjon å ansette noen som allerede er gravide. 

Anonymkode: 5a525...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, men de fleste arbeidsgivere er klar over «risikoen» for at damer +/- 30 vil begynne å etablere seg etterhvert. Tiden man er ute i permisjon er kort i forhold til at man skulle jobbet der i lang tid. Det at du er gravid kan på ingen måte ramme deg i prøvetiden, nesten tvert imot. Det er strengt rundt dette med gravide kvinner fordi det ikke skal utgjøre noen ulempe / forskjellsbehandling. 
 

Jeg skjønner at det føles som en vanskelig situasjon, men tror nok du vil angre om du tar abort basert på ny jobb. Tenk om du uansett om en måned eller to ikke føler dette var riktig arbeidsplass?
Når du en dag skal fortelle så kan du jo si det akkurat som det er- at det ikke var planlagt. Tenker det hadde vært mye verre om du i en intervjusetting hadde holdt tilbake informasjon om graviditet, selvom du har full rett til det også. 

Snakk med mannen din❤️ ikke hold dette unna han. Dere vil nok finne beste løsning for dette sammen! 

Anonymkode: 7eec8...d9a

Jeg har 2 barn og de tenker vel jeg er ferdig med barn. Jeg skal snakke med han etterhvert men vet han vil presse meg til abort da han er veldig ferdig med barn og det føles enda mer sårt.
 

Anonymkode: 94661...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...