AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Hjelp kjære foreldre 😄 Sønnen min begynner på ungdomsskolen, og trenger litt nytt i klesskapet. Har prøvd å ta han med på shopping, men han er lite interessert 😅 Hvilke merker liker deres ungdom, stil osv? Noe man Må ha, evnt burde unngå? Hva er kult? Anonymkode: efe93...cf9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 Kommer helt Ann på hvor du bor hvilken type ungdom han er. Min er akkurat ferdig med ungsomskolen og her har det vært viktig at alt er nøytrale farger og uten merker(de blir risikerer ran og mye trøbbel om de har dyre merke ting, og det er om å gjøre å skli inn uten å synes) Anonymkode: 327e9...22b
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Skrevet 3. august 2024 Det er in med baggy bukser, slik som dette: https://www.zalando.no/jack-and-jones-jjieddie-jjoriginal-jeans-relaxed-fit-blue-denim-ja222g279-k11.html Mange som også bruker litt store t-skjorter og hettegensere etc. Anonymkode: 8ba17...15c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #5 Skrevet 3. august 2024 Mine har gitt en stor F... i hva de går med. Blitt stort sett joggebukse og hettegensere. Merker spiller ingen rolle. Anonymkode: c386e...38f 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Skrevet 3. august 2024 Heldigvis er set lite merkepress her, ser når jeg går forbi ungdomskolen og har også barn der, at det er mye lyse klær på jentene, og olabukser eller sånne joggebukser som sett mere ut som bukser i snittet. Guttene går mye i collage genser eller hettegenser, alt fra olabukser til joggebukse eller treningsbukse. Min sønn liker mye av det dem har i herreavdelingen på hm, han begynner i 9 Anonymkode: 839c6...24e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #7 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kommer helt Ann på hvor du bor hvilken type ungdom han er. Min er akkurat ferdig med ungsomskolen og her har det vært viktig at alt er nøytrale farger og uten merker(de blir risikerer ran og mye trøbbel om de har dyre merke ting, og det er om å gjøre å skli inn uten å synes) Anonymkode: 327e9...22b Vi bor i Tønsberg, han er en rolig type som jeg tenker vil foretrekke å skli inn i mengden/ ikke skille seg ut på noe vis. Men kjøper du da typisk hm, kappahl, osv eller hvor handler du? Var en tur på senteret i går, og gikk innom noen av butikkene jeg tenkte kunne passe for ungdom, men opplevde ah det var mye mønstre osv på t skjorter. Ikke så mye nøytralt, så endte med å ikke handle noe. Ts Anonymkode: efe93...cf9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Skrevet 3. august 2024 Har en gutt i 9 klasse, han går enten med linbukse eller litt baggy jeans (Levis, weekday, KappAhl), tynne langerma gensere (Dickies, Basic fra typ HM eller KappAhl etc) t-skjorte eller piquet og gjerne sånne «half zip» gensere med glidelås i halsen. Anonymkode: a4355...53f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #9 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hjelp kjære foreldre 😄 Sønnen min begynner på ungdomsskolen, og trenger litt nytt i klesskapet. Har prøvd å ta han med på shopping, men han er lite interessert 😅 Hvilke merker liker deres ungdom, stil osv? Noe man Må ha, evnt burde unngå? Hva er kult? Anonymkode: efe93...cf9 Helt seriøst. Ikke heng deg opp i merker og trend - du må kjøpe klær barnet DITT liker og føler seg komfortabel med. Ikke klær andre syns er kul eller inn etc. Anonymkode: 21537...f60 1 1
jegerrinne Skrevet 3. august 2024 #10 Skrevet 3. august 2024 Er så glad ungdommene her gikk nå i det de hadde. Aldri vært snakk om merkeklær. Samtidig gikk de på skole som folk heler ikke var så mye opptatt av klær. Folk gikk ofte i arbeidsbukser, gensere og t-skjorter med reklame logoer fra forskjellige firmaer. Eller joggebukser,nattpysj bukser, olabukser, osv. Sjeldent vi så folk i gant og dyre metkeklær
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #11 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelp kjære foreldre 😄 Sønnen min begynner på ungdomsskolen, og trenger litt nytt i klesskapet. Har prøvd å ta han med på shopping, men han er lite interessert 😅 Hvilke merker liker deres ungdom, stil osv? Noe man Må ha, evnt burde unngå? Hva er kult? Anonymkode: efe93...cf9 Gant, Polo, Nike, klær uten merker på(nøytrale). Baggy bukser, straight bukser osv. Nike air force sko, noen har diemme sko, Adidas Campus(umulig å få fatt i nesten). Klær fra h&m går om nøytrale. Nlen steder er de opptatt av merker , andre steder ikke. Og db sekk har de fleste her. Anonymkode: a5138...b77
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #12 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en gutt i 9 klasse, han går enten med linbukse eller litt baggy jeans (Levis, weekday, KappAhl), tynne langerma gensere (Dickies, Basic fra typ HM eller KappAhl etc) t-skjorte eller piquet og gjerne sånne «half zip» gensere med glidelås i halsen. Anonymkode: a4355...53f Ja lin klær er fremdeles en hit her og! Fant billige på lager 157! og litt dyrere på junkyard. Anonymkode: a5138...b77
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #13 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bor i Tønsberg, han er en rolig type som jeg tenker vil foretrekke å skli inn i mengden/ ikke skille seg ut på noe vis. Men kjøper du da typisk hm, kappahl, osv eller hvor handler du? Var en tur på senteret i går, og gikk innom noen av butikkene jeg tenkte kunne passe for ungdom, men opplevde ah det var mye mønstre osv på t skjorter. Ikke så mye nøytralt, så endte med å ikke handle noe. Ts Anonymkode: efe93...cf9 Min bonussønn var også knekkende likegyldig til hva han hadde av klær. Og det å ta han med på shopping var jo håpløst 😅 Endret seg etter han ble 15, nå har jeg ikke råd til å ta han med på shopping lengre, en helt vanlig shorts til 2500 kr liksom 🙈 Anonymkode: 2b3b6...fd8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #14 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelp kjære foreldre 😄 Sønnen min begynner på ungdomsskolen, og trenger litt nytt i klesskapet. Har prøvd å ta han med på shopping, men han er lite interessert 😅 Hvilke merker liker deres ungdom, stil osv? Noe man Må ha, evnt burde unngå? Hva er kult? Anonymkode: efe93...cf9 La han finne ut av det selv. Ingen grunn til handle ny garderobe kun fordi han går over til ungdomsskolen. Ikke alle er opptatt av å være 'kul'! Anonymkode: 1bb78...12e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #15 Skrevet 3. august 2024 Min er ikke opptatt av merker eller at klær er dyrt men hettegensere er tingen for min 10 klassing. Skapet er fult av dem. Både med kule trykk eller kun ensfargede. Løse jeans. Liker bukser fra Lee eller Jack & Jones. Er mest glad i Nike sko (ikke som vintersko). Velger nesten alltid Nike sko når han skal ha nye. Liker ofte jakker fra the northface. Om vinteren kort dunjakke av typen the nortface eller annen lignende modell. Ønsker seg også jakke som ser ut som hettegenser. Vi har klær fra ulike merker også hm. Han bryr seg ikke. Har nylig begynt å like noen av klærne og merkene som selges på blue tomato men det handler ikke om selve merkene men heller at han liker trykkene på klærne. Salty crew spesielt. Anonymkode: e5b59...f1a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #16 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La han finne ut av det selv. Ingen grunn til handle ny garderobe kun fordi han går over til ungdomsskolen. Ikke alle er opptatt av å være 'kul'! Anonymkode: 1bb78...12e Gutter i den alderen vokser som ugress. Jeg må handle nytt til min ungdomskole gutt konstant. Han har vært høyre en meg i over et år og i løpet av et år har han vokst 15 cm. Så klær må nok mor handle uansett eller skal mor bare la han gå i høyvannsbukser og t-skjorter som har blitt til crop topp når han ikke bryr seg om å få nye klær? Anonymkode: e5b59...f1a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #17 Skrevet 3. august 2024 Da han begynte på ungdomsskolen var det jeans og hettegenser som gjaldt. Da gjelder det bare at det er nøytralt, eller at det var et merke han hadde hørt om. Etter hvert ble han mer opptatt av klær og vil ha litt sånn "Stockholm stil" som de visstnok kaller det. Half-sip genser, piqet, boblevest og slikt. Skjorte og linbukse om sommeren. Anonymkode: 9f8dc...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå