flower86 Skrevet 3. august 2024 #1 Skrevet 3. august 2024 Hei. Tenkte å spandere på med nye akvarell blyanter av god kvalitet. Lurer på om noen her har noen tips om hvilke merker som best.
jaromei Skrevet 3. august 2024 #2 Skrevet 3. august 2024 Jeg er veldig fornøyd med mine Faber-Castell Albrecht Dürer blyanter. Synes de løser seg fint opp med vann, og er gode å tegne med generelt. Passe myke/harde, og rike farger. Også er det jo 120 farger i den serien, og de kan også fås kjøpt individuelt hvis du vil utvide samlingen eller én blir fortere brukt opp enn andre 😊
Meowmere Skrevet 3. august 2024 #3 Skrevet 3. august 2024 Albrecht Durer er nevnt, og de er gode. Har de selv. Caran d'Ache Museum er også veldig gode.
lillevill Skrevet 3. august 2024 #4 Skrevet 3. august 2024 flower86 skrev (3 timer siden): Hei. Tenkte å spandere på med nye akvarell blyanter av god kvalitet. Lurer på om noen her har noen tips om hvilke merker som best. Jeg hadde søkt på nett. 😊 Noen merker er ekstra gode. Caran merket som nevnt over har jeg lest noe bra om før. Tror det har noe med pigmenterigen i fargene på disse som er veldig bra, husker ikke helt.
flower86 Skrevet 3. august 2024 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2024 lillevill skrev (3 timer siden): Jeg hadde søkt på nett. 😊 Noen merker er ekstra gode. Caran merket som nevnt over har jeg lest noe bra om før. Tror det har noe med pigmenterigen i fargene på disse som er veldig bra, husker ikke helt. Jeg har liksom blinket meg ut de kjente merkene Caran d'ache , Dewrent, Steadler osv.... Men er så usikker på hvem jeg skal gå for. Koster jo noen kroner dette, så greit å høre med andres erfaringer😊
Meowmere Skrevet 3. august 2024 #6 Skrevet 3. august 2024 flower86 skrev (9 timer siden): Jeg har liksom blinket meg ut de kjente merkene Caran d'ache , Dewrent, Steadler osv.... Men er så usikker på hvem jeg skal gå for. Koster jo noen kroner dette, så greit å høre med andres erfaringer😊 Husk at selv om Caran d'Ache Museum og Faber Castell kanskje er dyrere i innkjøp, så er de ikke så mye dyrere i bruk. Mye pigment i de to typene, så de varer lenger, og siden pigmentene er dyrere, vlir resultatet når du blender også mye bedre. Driver du med vanlig akvarellmaling også?
flower86 Skrevet 4. august 2024 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2024 Meowmere skrev (20 timer siden): Husk at selv om Caran d'Ache Museum og Faber Castell kanskje er dyrere i innkjøp, så er de ikke så mye dyrere i bruk. Mye pigment i de to typene, så de varer lenger, og siden pigmentene er dyrere, vlir resultatet når du blender også mye bedre. Driver du med vanlig akvarellmaling også? Godt poeng😊 Leiker meg litt med vanlig akvarell å, men foretrekker blyantenene😊
Meowmere Skrevet 5. august 2024 #8 Skrevet 5. august 2024 flower86 skrev (På 4.8.2024 den 22.14): Godt poeng😊 Leiker meg litt med vanlig akvarell å, men foretrekker blyantenene😊 Jeg tror du blir fornøyd med begge av de to beste variantene. Jeg driver mest med vanlig akvarell selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå