Gå til innhold

Beste akvarell blyanter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte å spandere på med nye akvarell blyanter av god kvalitet. Lurer på om noen her har noen tips om hvilke merker som best. 

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med mine Faber-Castell Albrecht Dürer blyanter. Synes de løser seg fint opp med vann, og er gode å tegne med generelt. Passe myke/harde, og rike farger. Også er det jo 120 farger i den serien, og de kan også fås kjøpt individuelt hvis du vil utvide samlingen eller én blir fortere brukt opp enn andre 😊

Skrevet

Albrecht Durer er nevnt, og de er gode. Har de selv. Caran d'Ache Museum er også veldig gode. 

Skrevet
flower86 skrev (3 timer siden):

Hei. Tenkte å spandere på med nye akvarell blyanter av god kvalitet. Lurer på om noen her har noen tips om hvilke merker som best. 

Jeg hadde søkt på nett. 😊 Noen merker er ekstra gode. Caran merket som nevnt over har jeg lest noe bra om før. Tror det har noe med pigmenterigen i fargene på disse som er veldig bra, husker ikke helt. 

Skrevet
lillevill skrev (3 timer siden):

Jeg hadde søkt på nett. 😊 Noen merker er ekstra gode. Caran merket som nevnt over har jeg lest noe bra om før. Tror det har noe med pigmenterigen i fargene på disse som er veldig bra, husker ikke helt. 

Jeg har liksom blinket meg ut de kjente merkene Caran d'ache , Dewrent, Steadler osv.... Men er så usikker på hvem jeg skal gå for. Koster jo noen kroner dette, så greit å høre med andres erfaringer😊

Skrevet
flower86 skrev (9 timer siden):

Jeg har liksom blinket meg ut de kjente merkene Caran d'ache , Dewrent, Steadler osv.... Men er så usikker på hvem jeg skal gå for. Koster jo noen kroner dette, så greit å høre med andres erfaringer😊

Husk at selv om Caran d'Ache Museum og Faber Castell kanskje er dyrere i innkjøp, så er de ikke så mye dyrere i bruk. Mye pigment i de to typene, så de varer lenger, og siden pigmentene er dyrere, vlir resultatet når du blender også mye bedre. 

Driver du med vanlig akvarellmaling også?

Skrevet
Meowmere skrev (20 timer siden):

Husk at selv om Caran d'Ache Museum og Faber Castell kanskje er dyrere i innkjøp, så er de ikke så mye dyrere i bruk. Mye pigment i de to typene, så de varer lenger, og siden pigmentene er dyrere, vlir resultatet når du blender også mye bedre. 

Driver du med vanlig akvarellmaling også?

Godt poeng😊 Leiker meg litt med vanlig akvarell å, men foretrekker blyantenene😊

Skrevet
flower86 skrev (På 4.8.2024 den 22.14):

Godt poeng😊 Leiker meg litt med vanlig akvarell å, men foretrekker blyantenene😊

Jeg tror du blir fornøyd med begge av de to beste variantene. 

Jeg driver mest med vanlig akvarell selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...