AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #1 Del Skrevet 3. august 2024 Snart går turen til London med en god venninne, og vi har planlagt masse moro. Men nå har det dukket opp en interessant twist: Venninnen min har fått et "fripass" fra mannen sin for helgen. Det betyr at hun kan utforske andre eventyr for å spice opp ting på hjemmefronten. Hun har foreslått at jeg også bør vurdere dette, siden ting er litt rolig mellom meg og mannen min for tiden. Hun mener det kan være en fin måte å få i gang gnisten igjen, og sier at det har hatt en positiv effekt på hennes eget forhold. Men jeg er litt usikker på om dette er riktig for oss. Jeg vil gjerne høre hva dere tenker: Har noen av dere erfaring med fripass eller lignende avtaler? Hvordan gikk det? Hvordan ville dere tatt opp dette temaet med mannen deres, spesielt hvis ting har vært litt stillestående? Tror dere et fripass kan gi et forhold en boost, eller er det bedre å finne andre måter å få fart på ting igjen? Jeg er også litt bekymret for om venninnens fripass vil påvirke turen vår. Vil hun bruke mye tid på å jakte på nye bekjentskaper? Vi har snakket om det, og hun sier at det ikke skal påvirke noe, men jeg er litt usikker. Setter pris på alle tanker og råd. Håper på noen gode innspill! Anonymkode: f5e89...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hans Tore Lem Skrevet 3. august 2024 #2 Del Skrevet 3. august 2024 I utlandet er allting lov. Vil egentlig si at, utenfor fylket er alltid lov. I et forhold må man unne hverandre litt action og lek på egenhånd. Elsker man noen, gir man dem frihet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cor Cubiculum Skrevet 3. august 2024 #3 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snart går turen til London med en god venninne, og vi har planlagt masse moro. Men nå har det dukket opp en interessant twist: Venninnen min har fått et "fripass" fra mannen sin for helgen. Det betyr at hun kan utforske andre eventyr for å spice opp ting på hjemmefronten. Hun har foreslått at jeg også bør vurdere dette, siden ting er litt rolig mellom meg og mannen min for tiden. Hun mener det kan være en fin måte å få i gang gnisten igjen, og sier at det har hatt en positiv effekt på hennes eget forhold. Men jeg er litt usikker på om dette er riktig for oss. Jeg vil gjerne høre hva dere tenker: Har noen av dere erfaring med fripass eller lignende avtaler? Hvordan gikk det? Hvordan ville dere tatt opp dette temaet med mannen deres, spesielt hvis ting har vært litt stillestående? Tror dere et fripass kan gi et forhold en boost, eller er det bedre å finne andre måter å få fart på ting igjen? Jeg er også litt bekymret for om venninnens fripass vil påvirke turen vår. Vil hun bruke mye tid på å jakte på nye bekjentskaper? Vi har snakket om det, og hun sier at det ikke skal påvirke noe, men jeg er litt usikker. Setter pris på alle tanker og råd. Håper på noen gode innspill! Anonymkode: f5e89...787 Det er mange, mange menn som går med fantasier om at partneren har sex med andre menn. Og siden du ikke umiddelbart avskriver ideen, synes jeg det er verdt å utforske den. Spesielt om mannen din ikke er av den sjalu typem, men trygg på seg selv og forholdet deres. Jeg er mann og min faste partner og jeg har erfaring på området. For oss spriter det definitivt opp forholdet. Både «eventyr» sammen og hver for oss. Når hun er bortreist, håper jeg hun finner en kar eller to å ha seg med. Når det skjer, fører det alltid til et oppsving når hun er tilbake. Vi er svært trygge både på oss selv og forholdet. Slike ting styrker oss. Ikke alle er skrudd sammen slik at den andres nytelse og gode opplevelser gjør oss varme og gode om hjerterota. Og sprengkåte… Kompersjon kalles denne evnen. Søk det opp. Er du skikkelig heldig har han kanskje anlegg for dette. Men mest sannsynlig er det et for stort sprang å gå rett på «fripass» når dere tydeligvis ikke har avklart slike ting allerede. Og man bør gå varsomt fram. Kanskje du kan spørre ham om han har ideer om hvordan dere kan sprite opp sexlivet? På forhånd kan du for eksempel spørre venninna om hun og mannen har hatt sex med andre sammen og om de kunne tenke seg å finne på noe sammen med dere. Ikke alt av den slags trenger gå like langt. Det går for eksempel an å ha sex i samme rom uten partnerbytte. Eller ta på og kjæle med de andre uten direkte seksuell kontakt. Om mannen din synes dette høres spennende ut, kan det hende dere har begynt på en reise hvor dere begge kan få «fripass» etter hvert. Kanskje i første omgang lov til å være til stede som passiv tilskuer på hotellrommet når venninnen din veksler inn fripasset? Jeg har skrevet en del historier om hvordan kona og jeg møttes og opplevelser vi har hatt. Send meg en PM så kanskje du kan få se utdrag av noen av disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #4 Del Skrevet 3. august 2024 Hans Tore Lem skrev (3 timer siden): I utlandet er allting lov. Vil egentlig si at, utenfor fylket er alltid lov. I et forhold må man unne hverandre litt action og lek på egenhånd. Elsker man noen, gir man dem frihet. What happens in Sweden, stays in Sweden. Drar ofte på harrytur for å pule mannfolk som bor rett over grensa, fordi jeg er i utlandet. Mannen min vet ikke noe som helst, fordi jeg tenker som deg. Bor på Lillehammer og synes egentlig at det er helt ok at jeg har to elskere i Gjøvik, er tross alt på andre siden av Mjøsa, Norges største innsjø. Så det teller heller ikke som utroskap. Anonymkode: 075a7...276 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 3. august 2024 #5 Del Skrevet 3. august 2024 Selv kunne jeg aldri tenke meg det. Men er begge partene i forholdet enige om at de har det godt med det, så er det jo selvsagt helt fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #6 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Snart går turen til London med en god venninne, og vi har planlagt masse moro. Men nå har det dukket opp en interessant twist: Venninnen min har fått et "fripass" fra mannen sin for helgen. Det betyr at hun kan utforske andre eventyr for å spice opp ting på hjemmefronten. Hun har foreslått at jeg også bør vurdere dette, siden ting er litt rolig mellom meg og mannen min for tiden. Hun mener det kan være en fin måte å få i gang gnisten igjen, og sier at det har hatt en positiv effekt på hennes eget forhold. Men jeg er litt usikker på om dette er riktig for oss. Jeg vil gjerne høre hva dere tenker: Har noen av dere erfaring med fripass eller lignende avtaler? Hvordan gikk det? Hvordan ville dere tatt opp dette temaet med mannen deres, spesielt hvis ting har vært litt stillestående? Tror dere et fripass kan gi et forhold en boost, eller er det bedre å finne andre måter å få fart på ting igjen? Jeg er også litt bekymret for om venninnens fripass vil påvirke turen vår. Vil hun bruke mye tid på å jakte på nye bekjentskaper? Vi har snakket om det, og hun sier at det ikke skal påvirke noe, men jeg er litt usikker. Setter pris på alle tanker og råd. Håper på noen gode innspill! Anonymkode: f5e89...787 kanskje du og venninnen har sex med hverandre på turen? Anonymkode: 34808...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioljenta Skrevet 3. august 2024 #7 Del Skrevet 3. august 2024 Ikke gjør det hvis du er usikker. Jeg vet det er en del andre par mener styrker deres forhold, men som jeg vet ville skadet mitt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #8 Del Skrevet 3. august 2024 Tror neppe det fungerer som noe man bare foreslår og hopper inn i. Åpent forhold, hotwifing, ol. er ikke noe man bare hopper inn i et par uker før man drar på tur. Det krever mange samtaler og forberedelser. Anonymkode: 630b6...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vikingdigin Skrevet 3. august 2024 #9 Del Skrevet 3. august 2024 5 hours ago, Cor Cubiculum said: Det er mange, mange menn som går med fantasier om at partneren har sex med andre menn. Og siden du ikke umiddelbart avskriver ideen, synes jeg det er verdt å utforske den. Spesielt om mannen din ikke er av den sjalu typem, men trygg på seg selv og forholdet deres. Jeg er mann og min faste partner og jeg har erfaring på området. For oss spriter det definitivt opp forholdet. Både «eventyr» sammen og hver for oss. Når hun er bortreist, håper jeg hun finner en kar eller to å ha seg med. Når det skjer, fører det alltid til et oppsving når hun er tilbake. Vi er svært trygge både på oss selv og forholdet. Slike ting styrker oss. Ikke alle er skrudd sammen slik at den andres nytelse og gode opplevelser gjør oss varme og gode om hjerterota. Og sprengkåte… Kompersjon kalles denne evnen. Søk det opp. Er du skikkelig heldig har han kanskje anlegg for dette. Men mest sannsynlig er det et for stort sprang å gå rett på «fripass» når dere tydeligvis ikke har avklart slike ting allerede. Og man bør gå varsomt fram. Kanskje du kan spørre ham om han har ideer om hvordan dere kan sprite opp sexlivet? På forhånd kan du for eksempel spørre venninna om hun og mannen har hatt sex med andre sammen og om de kunne tenke seg å finne på noe sammen med dere. Ikke alt av den slags trenger gå like langt. Det går for eksempel an å ha sex i samme rom uten partnerbytte. Eller ta på og kjæle med de andre uten direkte seksuell kontakt. Om mannen din synes dette høres spennende ut, kan det hende dere har begynt på en reise hvor dere begge kan få «fripass» etter hvert. Kanskje i første omgang lov til å være til stede som passiv tilskuer på hotellrommet når venninnen din veksler inn fripasset? Jeg har skrevet en del historier om hvordan kona og jeg møttes og opplevelser vi har hatt. Send meg en PM så kanskje du kan få se utdrag av noen av disse. Det er feil at de fleste menn har den fantasien, ifølge Seksualvaneundersøkelsen 2020 var det bare 3% de som svarte at de hadde samtykke til sidesprang. Tror det er heller fetisjen din som snakker her. > Monogami-normen utfordres av en liten gruppe av menn og kvinner som har sin partners samtykke til å ha sex med andre. Sidesprang med slikt samtykke ble rapportert av 3%, og disse 3% bryter dermed med normen knyttet til monogami. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #10 Del Skrevet 3. august 2024 Vikingdigin skrev (21 minutter siden): Det er feil at de fleste menn har den fantasien, ifølge Seksualvaneundersøkelsen 2020 var det bare 3% de som svarte at de hadde samtykke til sidesprang. Tror det er heller fetisjen din som snakker her. > Monogami-normen utfordres av en liten gruppe av menn og kvinner som har sin partners samtykke til å ha sex med andre. Sidesprang med slikt samtykke ble rapportert av 3%, og disse 3% bryter dermed med normen knyttet til monogami. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/ På sin plass med litt fakta fra pålitelig hold. Takk. Anonymkode: b4ce5...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cor Cubiculum Skrevet 3. august 2024 #11 Del Skrevet 3. august 2024 (endret) Vikingdigin skrev (36 minutter siden): Det er feil at de fleste menn har den fantasien, ifølge Seksualvaneundersøkelsen 2020 var det bare 3% de som svarte at de hadde samtykke til sidesprang. Tror det er heller fetisjen din som snakker her. > Monogami-normen utfordres av en liten gruppe av menn og kvinner som har sin partners samtykke til å ha sex med andre. Sidesprang med slikt samtykke ble rapportert av 3%, og disse 3% bryter dermed med normen knyttet til monogami. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/ Interessant link du har der. MEN du driver med STRÅMANNSARGUMENTASJON. Jeg har IKKE skrevet at de FLESTE menn har denne fantasien. Jeg skrev "...mange, mange...." uten å tallfeste. At du har funnet fram til tallet 3% som hadde samtykke til sidesprang, er noe helt annet. Interessant, men jeg påstår altså IKKE at "mange, mange har samtykke til sidesprang. Dessuten, sidesprang oppfatter jeg som noe den enkelte driver med på egenhånd. Har du tall på all annen sex par kan ha med andre sammen? Endret 3. august 2024 av Cor Cubiculum Tilføyde "par" i siste setning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #12 Del Skrevet 3. august 2024 Del på en proff, så har dere felles preferanser når dere vel hjemme finner ut at jentetur, det må vi gjøre oftere. Imens kan gutta få sett fotballkampen i fred, dagdrømme om da livet var lettere og dama var med på alt. Old boys for life. Anonymkode: ea28c...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #13 Del Skrevet 3. august 2024 Hans Tore Lem skrev (9 timer siden): I utlandet er allting lov. Vil egentlig si at, utenfor fylket er alltid lov. I et forhold må man unne hverandre litt action og lek på egenhånd. Elsker man noen, gir man dem frihet. 😂😂😂😂 Anonymkode: c167b...e07 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gammelsmurfen Skrevet 3. august 2024 #14 Del Skrevet 3. august 2024 Hans Tore Lem skrev (9 timer siden): I utlandet er allting lov. Vil egentlig si at, utenfor fylket er alltid lov. I et forhold må man unne hverandre litt action og lek på egenhånd. Elsker man noen, gir man dem frihet. Fjott. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 3. august 2024 #15 Del Skrevet 3. august 2024 Hvorfor ikke bare gå fra hverandre og forbli venner om man ikke er seksuelt interessert i sin partner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #16 Del Skrevet 3. august 2024 Du og venninnen bør være enige om hva slags tur dere drar på. Selv hadde jeg blitt sur om jeg dro på venninnetur og så viser det seg at turen bare er et skalkeskjul for at hun skal pule og ikke være på venninnetur med meg. Venninnene mine må gjerne pule, men ikke den på den ene venninneturen med meg, da får de finne andre tider eller droppe å reise med meg. Anonymkode: 348e3...d00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #17 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): What happens in Sweden, stays in Sweden. Drar ofte på harrytur for å pule mannfolk som bor rett over grensa, fordi jeg er i utlandet. Mannen min vet ikke noe som helst, fordi jeg tenker som deg. Bor på Lillehammer og synes egentlig at det er helt ok at jeg har to elskere i Gjøvik, er tross alt på andre siden av Mjøsa, Norges største innsjø. Så det teller heller ikke som utroskap. Anonymkode: 075a7...276 Stakkars mannen din. Håper noen forteller mannen din en dag. Karma . Anonymkode: ea962...b61 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 3. august 2024 #18 Del Skrevet 3. august 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Snart går turen til London med en god venninne, og vi har planlagt masse moro. Men nå har det dukket opp en interessant twist: Venninnen min har fått et "fripass" fra mannen sin for helgen. Det betyr at hun kan utforske andre eventyr for å spice opp ting på hjemmefronten. Hun har foreslått at jeg også bør vurdere dette, siden ting er litt rolig mellom meg og mannen min for tiden. Hun mener det kan være en fin måte å få i gang gnisten igjen, og sier at det har hatt en positiv effekt på hennes eget forhold. Men jeg er litt usikker på om dette er riktig for oss. Anonymkode: f5e89...787 Det er viktig å ikke blande årsak og sammenheng her. Det at et tillatt sidesprang kan sprite om sexlivet hjemme, betyr at det vil sprite opp sexlivet hjemme. Det at hennes eventuelle sidesprang spriter opp hennes sexliv, betyr ikke at det vil sprite opp ditt. Det at et tillatt sidesprang kan sprite opp sexlivet hjemme, betyr ikke at andre ting ikke kan sprite det opp ... og på en bedre måte. Om sexlivet ditt og deres kunne trenge litt mer sprit, så ville jeg mye heller startet med å ta opp "behovet for sprit" hjemme generelt. Det kan være forskjellig oppfatning om "behovet for sprit" og ikke minst kan det være mange andre, mindre risikofylte og mer effektive måter å få både spriten og spruten [pun intented] i gang. Å gå rett til å spørre om å få knulle noen andre på ferietur er å dra det ekstremt langt og ekstremt fort. Jeg ville nok reagert svært negativt på det spørsmålet om det kom først... selv om det kanskje kunne blitt et JA om det kom ved en annen anledning. Alt til sin tid, særlig spørsmål om å få lov til å være utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #19 Del Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du og venninnen bør være enige om hva slags tur dere drar på. Selv hadde jeg blitt sur om jeg dro på venninnetur og så viser det seg at turen bare er et skalkeskjul for at hun skal pule og ikke være på venninnetur med meg. Venninnene mine må gjerne pule, men ikke den på den ene venninneturen med meg, da får de finne andre tider eller droppe å reise med meg. Anonymkode: 348e3...d00 Må virkelig signere denne altså. Hadde reist alene om vennina skal på "jakt" etter menn. Anonymkode: 99344...16b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet 3. august 2024 #20 Del Skrevet 3. august 2024 Det høres ikke ut som et særlig bra opplegg. Ikke minst fordi det virker som det er nokså kort tid til dere skal reise. Dette er ikke noe man skal ta lett på, og å gi partneren din et slikt forslag med for kort betenkningstid er alt annet enn bra. Kanskje er det noe han synes er ok, men la ham få god tid på å komme til den konklusjonen og venne seg til tanken før det eventuelt skal settes ut i live. Det siste du vil er at han sier ja og når du kommer lykkelig og nypult hjem viser det seg at han ikke var så klar for det likevel, men svarte ja fordi han følte seg pressa til det. Hva om du tar det opp etter turen ("Veit du hva som skjedde med venninna mi på turen?") og lar tanken få tid til å modnes skikkelig før du og venninna eventuelt drar på en ny tur neste år? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå