Gå til innhold

Ned i vekt etter graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er så fortvila.. er 163 høy og gikk opp alt for mye i graviditeten (fra 56-78kg). Fødte i april og nå står jeg fast på 69kg. Har alltid hatt rask forbrenning, men ikke nå lenger tydeligvis så nå er jeg nødt til å begynne å trene mer igjen og tenke på kalorier. Jeg føler meg ikke fin lenger eller som meg selv, så nå må noe gjøres. Er det noen her som kan gi meg noen tips til hvordan eller noen motiverende ord? 
 

på forhånd takk

Anonymkode: 8fb04...3e6

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis normalt i en periode sånn at du står stille, det får fart på vekttapet, eller så kanskje du feil vurderer kaloriene? Når du blir mindre så må det justeres (den feilen gjorde jeg) du har ikke så mye å ta av egentlig, og det blir bare litt vanskeligere på slutten. Kutt karbohydrater, det funker også 😊 Det skal sies, jeg er ikke ferdig enda så du får ikke ekspert råd her! :P Men jeg tenkte at jeg kunne nevne noe som funket for meg. MyFitnessPal en app der du kan logge og finne ut av kalorier, den vanlige utgaven er gratis (men du betaler for den utvida versjonen men det trenger du ikke)

Jeg veit at det føles tungt nå, det tar tid. Men tiden flyr og det er lenge til bikini sesongen 🤣 Det er mitt motto for tiden.

Anonymkode: 6f133...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du nettopp har født. Ikke alle går rett tilbake til kroppen de hadde før. Jeg har ett par venninner som knapt gikk ned ett gram så lenge de ammet. Siden alle fortalte dem at kiloene kom til å renne av ved amming ble de helt fortvilte, men hva skjedde da de sluttet å amme? Da raste kiloene av. Så vi er alle forskjellige. Kan hende du er en av de som ikke går ned i perioden det ammes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke 22 kg er å gå opp alt for mye i graviditeten. Spesielt ikke når du veide bare 56 fra før. 

Anonymkode: df833...db1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk opp 25 kg i første svangerskap. Det er ikke så unormalt 😊 det er fsktisk bare tre mnd siden du fødte! Det føles sikkert ut som en evighet for deg, men det er bare en tredjedel av tiden du var gravid. Jeg ville gitt kroppen tid til å komme seg, og sett ann om vekten går tilbake til utgangspunktet av seg selv. Spis som normalt, og beveg deg så mye som du føler for. Fokuser på at kroppen skal ha det bra en stund! Hvis du fortsatt er misfornøyd om seks mnd, så kan du ta tak i saken da. Da har du også både mer tid og overskudd til slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...