AnonymBruker Skrevet 3. august #21 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ventet på et innlegg som ditt. Det folk ikke skjønner er at transfobi/transhatet (som man har sett når det gjelder bokseren) også rammer kvinner. Mysgoni og transfobi går hand i hand. Anonymkode: 79ac1...286 Det er helt sant. Sånne nykonservative og misogynistiske og ekstremt høyrevridde menn som har sittet med snuten sin litt for mye på obskure nettsteder, er helt besatt av transseksuelle, det er virkelig en svær greie for dem. Kjemperart, det skaper ca ingen problemer i vanlige menneskers liv. Men helt enig, misogyni og opphenget i transfolk går som regel hånd i hånd. Anonymkode: 22bb9...f90 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 3. august #22 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): ...av den fysiske forskjellen mellom menn og kvinner?? Heldigvis har få kvinner havnet i en tradisjonell "kamp" med en mann. Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser. Kvinnelig politi, kvinner i forsvaret, kvinner kan få til alt og klarer alt selv er mantraet. Kvinnelige Hollywood helter nedkjemper menn som varm kniv i smør. Det er normalen. Det har dannet seg et inntrykk av likeverdig som overhodet ikke er reelt. Og heldigvis er norske menn opplært fra de er 4 år at man slår ikke ei jente. Det er feigt. Og det fører jo til at de aller færreste menn bruker fysisk makt mot kvinner. Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann. Anonymkode: 96959...42d Det er egentlig et interessant perspektiv; hvorvidt den urealistiske fremstillingen av kvinners fysiske sjanser mot menn bidrar til også en urealistisk oppfatning. I utgangspunktet tenker jeg nei, jeg tror de aller aller fleste kvinner har en realistisk oppfatning av seg selv målt mot andre kvinner og menn og forstår når de har og ikke har en fysisk ulempe. Samtidig tror jeg kanskje vi har fått en litt skjev oppfatning på et mer elevert nivå, der det gjerne fester seg et inntrykk av at den fysiske styrkeforskjellen er mindre viktig i fysisk krevende jobber enn det faktisk er. Du nevner Forsvaret, og det tror jeg er et område der vi underkommuniserer hvor mye fysisk svakere soldater potensielt senker stridsevnen. Delvis fordi politikere og andre later som fysisk styrke ikke er viktig lenger (noe som er tøys) og delvis fordi vi ikke snakker om det. Siste jeg leste var om en bataljon der ingen av jentene klarte hærens krav til "godkjent hærsoldat". Det er et tankekors. Sitat Ingen av de 30–40 jentene i Sambandsbataljonen klarte kravene til «Godkjent hærsoldat. De førstegangstjenestegjørende jentene ble testet i november og desember, rett før dimisjon. Mange strøk også på den noe enklere testen «Godkjent soldat» i våres. Neste år ligger det an til at hver fjerde norske soldat er kvinne. https://www.forsvaretsforum.no/land/jentene-sliter/103216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #23 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei det er de faktisk ikke. Det har blitt gjennomført undersøkelser av dette i det amerikanske militæret. Og de aller beste kvinnene presterer omtrent som de 10% (tror jeg det var) dårligste mennene. Samme undersøkelse fant også ut at ikke bare presterte lag med kvinner mye dårligere enn rene mannslag, men i blandede lag trakk kvinnenes tilstedeværelse også ned prestasjonene til mennene i laget. Forde mennene da gjorde dumme valg for å prøve og hjelpe og redde kvinnene. Anonymkode: 58e73...422 Jeg sa en gjennomsnittlig mann, ikke en mann i samme yrke. Les. Anonymkode: ba395...69b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3. august #24 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ventet på et innlegg som ditt. Det folk ikke skjønner er at transfobi/transhatet (som man har sett når det gjelder bokseren) også rammer kvinner. Mysgoni og transfobi går hand i hand. Anonymkode: 79ac1...286 Men bokseren er jo ikke trans?! Hun er vel en av dem som er født som intersex? Kvinne, men ikke 100%. Født med xy kromosomer men med ytre kvinnelige kjønnsorganer. Vokst opp som jente. Hennes kjønnskromosomer og testosteronnivå er kanskje ikke forenelig med å konkurrere i kvinneidrett, men hun er ikke mann. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #25 Del Skrevet 3. august herzeleid skrev (5 minutter siden): Du nevner Forsvaret, og det tror jeg er et område der vi underkommuniserer hvor mye fysisk svakere soldater potensielt senker stridsevnen. Jepp. Husker for mange år siden når jeg var i førstegangstjenesten på rekrutten på Madla, og alle troppene var rene guttetropper unntatt en som bestod av alle jentene pluss noen gutter for å fylle opp de resterende plassene. Under feltuka fikk vi høre litt om hvordan jentetroppen klarte seg: Guttene i jentetroppen ble alle sammen pakkesler som måtte bære ALT fellesutstyret pluss noen personlige sekker fra noen jenter som ikke klarte å bære dem selv. 50% av jentetroppen var innom saniteten i løpet av feltuka, mens ingen i vår tropp var innom saniteten. Når en elv skulle krysses hadde plutselig alle jentene mensen og slapp og krysse elva... Anonymkode: 58e73...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #26 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): ...av den fysiske forskjellen mellom menn og kvinner?? Heldigvis har få kvinner havnet i en tradisjonell "kamp" med en mann. Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser. Kvinnelig politi, kvinner i forsvaret, kvinner kan få til alt og klarer alt selv er mantraet. Kvinnelige Hollywood helter nedkjemper menn som varm kniv i smør. Det er normalen. Det har dannet seg et inntrykk av likeverdig som overhodet ikke er reelt. Og heldigvis er norske menn opplært fra de er 4 år at man slår ikke ei jente. Det er feigt. Og det fører jo til at de aller færreste menn bruker fysisk makt mot kvinner. Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann. Anonymkode: 96959...42d Nå er det vel stadfestet at det ble bedre operativ i forsvaret etter kvinnene kom inn. Nei, kvinner er ikke hjernedøde. Vi vet godt at menn har en annen muskelmasse og bygger fortere muskler, er raskere etc. Anonymkode: 1050d...ddd 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #27 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp. Husker for mange år siden når jeg var i førstegangstjenesten på rekrutten på Madla, og alle troppene var rene guttetropper unntatt en som bestod av alle jentene pluss noen gutter for å fylle opp de resterende plassene. Under feltuka fikk vi høre litt om hvordan jentetroppen klarte seg: Guttene i jentetroppen ble alle sammen pakkesler som måtte bære ALT fellesutstyret pluss noen personlige sekker fra noen jenter som ikke klarte å bære dem selv. 50% av jentetroppen var innom saniteten i løpet av feltuka, mens ingen i vår tropp var innom saniteten. Når en elv skulle krysses hadde plutselig alle jentene mensen og slapp og krysse elva... Anonymkode: 58e73...422 Lol. Dette er så bulkskip. Du lyver for å styrke din egen sak. At det går an. Anonymkode: 1050d...ddd 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #28 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lol. Dette er så bulkskip. Du lyver for å styrke din egen sak. At det går an. Anonymkode: 1050d...ddd Nei ikke noe løgn. Dette kom rett fra guttene i jentetroppen, unntatt antallet som var innom saniteten den infoen fikk vi fra befalet vårt. Anonymkode: 58e73...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #29 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå er det vel stadfestet at det ble bedre operativ i forsvaret etter kvinnene kom inn. Hvor er det stadfestet hen? Og på hvilket grunnlag? Anonymkode: 58e73...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. august #30 Del Skrevet 3. august 9 hours ago, AnonymBruker said: Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann. Anonymkode: 96959...42d For info, Khalif er ikke en mann men en kvinne, født kvinne med vagina men med for mye testosterone. Det er problemet her. Ikke mann men ikke helt kvinne heller 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #31 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jepp. Mange unge kvinner som bare har fått masse skryt gjennom hele livet, og har fått et totalt urealistisk forhold til sine egne prestasjoner og kapasiteter. Spesielt i forhold til menn. Eksempel: I førstegangstjenesten rundt 2005 en gang hadde jeg et kvinnelig befal på rekrutten (blodkvart) som tydeligvis hadde sett hvordan de mannelige befalene herjet med rekruttene med pushups, situps, ol. (befalet måtte ta like mange selv som de påla rekruttene å ta) og tenkte at slik kunne hun også tøffe seg. Så en dag sa hun eplekjekt at hun veddet en 200 lapp på at hun kunne ta flere situps enn hele troppen (som altså var kun gutter i 18 til 20 års alderen). Vi var litt skeptiske til å utfordre et befal som helt ferske rekrutter, men etter hvert steppet en gutt litt nølende fram og sa at han kunne prøve. Så de begynte å ta (militære) situps, og når de kom til 70 klarte hun ikke flere. Han fortsatte til 100 og spurte om det var nok, eller om han skulle fortsette. Det kvinnelige befalet ble sur og gikk derfra uten å si noe. Og den 200 lappen så han aldri noe til. Og en ting å tenke over er at situps er faktisk den eneste fysiske testen i forsvaret som har like karakterkrav for kvinner og menn. Hun hadde vel sikkert blitt skrytt opp i skyene hele livet om hvor god hun var, og trodde derfor seriøst at hun kunne slå alle guttene i en tropp med 70 situps... Anonymkode: 58e73...422 For et utrolig dårlig eksempel du bruker. Dette er jo en dumt individ... Anonymkode: 5ec4e...258 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #32 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei ikke noe løgn. Dette kom rett fra guttene i jentetroppen, unntatt antallet som var innom saniteten den infoen fikk vi fra befalet vårt. Anonymkode: 58e73...422 Jajaja, helt sikkert. Anonymkode: 5ec4e...258 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #33 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jepp. Mange unge kvinner som bare har fått masse skryt gjennom hele livet, og har fått et totalt urealistisk forhold til sine egne prestasjoner og kapasiteter. Spesielt i forhold til menn. Eksempel: I førstegangstjenesten rundt 2005 en gang hadde jeg et kvinnelig befal på rekrutten (blodkvart) som tydeligvis hadde sett hvordan de mannelige befalene herjet med rekruttene med pushups, situps, ol. (befalet måtte ta like mange selv som de påla rekruttene å ta) og tenkte at slik kunne hun også tøffe seg. Så en dag sa hun eplekjekt at hun veddet en 200 lapp på at hun kunne ta flere situps enn hele troppen (som altså var kun gutter i 18 til 20 års alderen). Vi var litt skeptiske til å utfordre et befal som helt ferske rekrutter, men etter hvert steppet en gutt litt nølende fram og sa at han kunne prøve. Så de begynte å ta (militære) situps, og når de kom til 70 klarte hun ikke flere. Han fortsatte til 100 og spurte om det var nok, eller om han skulle fortsette. Det kvinnelige befalet ble sur og gikk derfra uten å si noe. Og den 200 lappen så han aldri noe til. Og en ting å tenke over er at situps er faktisk den eneste fysiske testen i forsvaret som har like karakterkrav for kvinner og menn. Hun hadde vel sikkert blitt skrytt opp i skyene hele livet om hvor god hun var, og trodde derfor seriøst at hun kunne slå alle guttene i en tropp med 70 situps... Anonymkode: 58e73...422 Hva med de andre unge mennene da? Hvis bare én av mange unge menn kunne slå henne så var hun vel godt fysisk egnet til å være i militæret. At hun var i overkant stor i kjeften og ble unødvendig snurt er en annen ting. Hun burde heller ha gratulert fyren og gitt han de 200 kronene. Det kunne like gjerne ha vært en ung kvinnelig rekrutt som slo henne i pushups, så mulig hun hadde blitt like snurt av det. Likestilling i mine øyne er like muligheter. Det betyr ikke at alle kvinner kan velge og vrake jobber på øverste hylle, uavhengig av fysiske og personlige egenskaper. Det betyr at en kvinne som vil bli f.eks. politi, må kunne bevise at hun scorer høyt på både fysiske og psykiske egenskaper som trengs i politiyrket. Det betyr at færre kvinner biologisk sett kan bli politi (fordi fysisk styrke er en viktig del), men at det likevel kan være mulig for noen kvinner å bli politi og gjøre en like god jobb i politiet som veldig mange menn. Mange bruker likestilling om å kvotere kvinner inn i ulike utdannelser og stillinger, men det mener jeg er feil. Det er aldri ok å gi utdanningsplass eller jobb til noen som ikke er kvalifisert, bare fordi de har et spesielt kjønn. Likestilling er å verken diskriminere eller kvotere, men å legge til rette for at de som ønsker en spesiell utdannelse eller jobb får muligheten til å prøve seg. Klarer de ikke å kvalifisere seg, så kan de ikke få jobben uansett om de er en del av et kjønn eller en minoritet. Det føles kanskje urettferdig, men er egentlig helt rettferdig. Jeg som kvinne selv synes ikke det er noe å heie på at kvinner skal kvoteres inn i et yrke, men jeg heier desto mer på kvinner som jobber hardt og beviser at de kan gjøre en typisk mannejobb like godt som menn flest. Ikke alle kvinner er små og svake og ikke alle menn er store og sterke, så kjønn betyr ikke alltid samme fordeler og ulemper for ulike individer. Det er også veldig mange jobber som krever noe annet enn fysisk styrke, og der stiller kvinner og menn likt. Uansett om man får en jente eller en gutt, er det viktig å lære dem viktigheten av å jobbe for det man vil ha, og ydmykhet nok til å innse at man likevel ikke alltid får det man vil ha fordi det alltids finnes noen som er bedre. Ingenting er gratis og talent er oppskrytt, så man må jobbe for det man vil. Anonymkode: ab5d7...506 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 3. august #34 Del Skrevet 3. august og her er et bilde av Khelif som ung jente : på høyre i lila kjole https://nypost.com/2024/08/02/sports/young-imane-khelif-pics-emerge-after-controversial-olympics-win/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #35 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor er det stadfestet hen? Og på hvilket grunnlag? Anonymkode: 58e73...422 Google is your friend. Oria. Google scholar. Kos deg. Anonymkode: 1050d...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #36 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei ikke noe løgn. Dette kom rett fra guttene i jentetroppen, unntatt antallet som var innom saniteten den infoen fikk vi fra befalet vårt. Anonymkode: 58e73...422 Jaaaaaaaada! Kvinnene hadde mensen alle sammen og da slapp de å gå i vannet IiiiiiiiiiiiiK, stakkars kvinner. Overdrivelser avslører dere. Anonymkode: 1050d...ddd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #37 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For et utrolig dårlig eksempel du bruker. Dette er jo en dumt individ... Anonymkode: 5ec4e...258 Poenget er jo ikke dette kvinnelige befalets oppførsel i seg selv, men samfunnet rundt henne som hadde gitt henne så mye skryt at hun selv hadde fått et så urealistisk bilde av sine egne prestasjoner og kapasiteter. Anonymkode: 58e73...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #38 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Google is your friend. Oria. Google scholar. Kos deg. Anonymkode: 1050d...ddd Da kan vi vel trygt konkludere med at du ikke snakker sant tenker jeg. Anonymkode: 58e73...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #39 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Likestilling i mine øyne er like muligheter. Det betyr ikke at alle kvinner kan velge og vrake jobber på øverste hylle, uavhengig av fysiske og personlige egenskaper. Det betyr at en kvinne som vil bli f.eks. politi, må kunne bevise at hun scorer høyt på både fysiske og psykiske egenskaper som trengs i politiyrket. Det betyr at færre kvinner biologisk sett kan bli politi (fordi fysisk styrke er en viktig del), men at det likevel kan være mulig for noen kvinner å bli politi og gjøre en like god jobb i politiet som veldig mange menn. Men det er jo ikke slik det fungerer i dag. I omtrent alle yrker hvor det er fysiske krav så får kvinner lavere krav for å kvalifisere. Anonymkode: 58e73...422 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august #40 Del Skrevet 3. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): I så og si alle land i Europa uansett grad av likestilling og oppslutning av feminisme er det flertall av kvinner som tar høyere utdanning. I et land som Iran er det 60 % kvinner på universitetene. Dette systemet som du mener er et produkt av feminisme, maskert som likestilling. Hvor sterkt står likestilling i Iran? At skolesystemet passer best for jenter er jo tydelig, men det er feilslått at likestilling og at kvinner drar menn og gutter ned. Fordi om det er flere som har meldt seg på konkurransen (om høyere utdanning og jobber) så er ikke dette for å frata menn noe. Likestilling handler om rettferdighet. Det har ingen ting med å dra ned noen fordi en ønsker like rettigheter. Det er en stor misforståelse. Likestilling er et gode for begge kjønn og skaper bedre velferd og tryggere samfunn. Land med mest likestilling viser gode bevis på det. Anonymkode: 2f47a...54c Tror du det er mange håndverkere og slikt som er kvinner i Iran? De har høy andel på universitet fordi menn må dekke de aller fleste andre jobber i samfunnet. Les likestillingsloven i Norge. Hele hensikten er å forfordele kvinner; at de skal få muligheter basert på kjønn, og ikke faktiske kvalifikasjoner. Anonymkode: 55547...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå