AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #81 Del Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 3.01): Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Anonymkode: 96959...42d Dette ga ikke mening. Kjønn bestemmes ikke enkelt ut fra kjønnskromosomene X og Y. Kjønnet bestemmes ut fra SRY-genet som vanligvis sitter på Y-kromosomet. Et fungerende SRY-gen = mann. Et ikkefungerende SRY gir kvinne, selvom vedkommende har XY-kromosom. SRY kan også sitte på X kromosom og gi en steril mann som er XX. Å si at en XY=mann går ikke. Det er ikke slik kromosomer og genetikk fungerer. Anonymkode: e8851...451 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 5. august 2024 #82 Del Skrevet 5. august 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Om du har trent kampsport siden 2010 så burde du har lært deg sånn rundt 2011 at i en gatekamp så finnes det ikke regler. Du undervurderer størrelse- og vektforskjell på menn og kvinner grovt. Anonymkode: 55547...0bc Jeg trente kampsport for mange år siden. Ikke fra 2010 til nå. Jeg vet utmerket godt at det ikke er regler i en gatekamp. Stort sett vinner den som overasker den andre og slår først der. Selv har jeg blitt angrepet flere ganger i mine yngre år. Forsøkt nikket ned, slått ned, sparket ned osv. Både kniver og slagvåpen har vært i spill. Jeg har en viss peiling på hva jeg snakker om. Men seff dette er internett, så jeg kan jo også bare være en tulling som lyver. Er nok av dem der ute.😄 Jeg undervurderer ingenting. Menn er vel cirka rundt 80% sterkere i overkroppen enn kvinner. Og veier rundt 10-20% mer. Er rundt 10% høyere. Men dette er utrente folk. Og vi snakker ikke om utrente folk. Med en gang kvinner starter seriøs trening får de vekten opp og de fysiske forskjellene utjevner seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #83 Del Skrevet 5. august 2024 Angry Man skrev (58 minutter siden): Jeg trente kampsport for mange år siden. Ikke fra 2010 til nå. Jeg vet utmerket godt at det ikke er regler i en gatekamp. Stort sett vinner den som overasker den andre og slår først der. Selv har jeg blitt angrepet flere ganger i mine yngre år. Forsøkt nikket ned, slått ned, sparket ned osv. Både kniver og slagvåpen har vært i spill. Jeg har en viss peiling på hva jeg snakker om. Men seff dette er internett, så jeg kan jo også bare være en tulling som lyver. Er nok av dem der ute.😄 Jeg undervurderer ingenting. Menn er vel cirka rundt 80% sterkere i overkroppen enn kvinner. Og veier rundt 10-20% mer. Er rundt 10% høyere. Men dette er utrente folk. Og vi snakker ikke om utrente folk. Med en gang kvinner starter seriøs trening får de vekten opp og de fysiske forskjellene utjevner seg noe. Tenk å få kick av å lyve som anonym på nettet. Anonymkode: 55547...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. august 2024 #84 Del Skrevet 5. august 2024 Angry Man skrev (21 timer siden): Rent personlig skulle jeg ønsker at menn og kvinner var like sterke. Dette hadde nok fått ned vold i forhold og voldtekt med ganske mye. Det er egentlig et interessant tankeeksperiment. En kan jo tenke seg det motsatte og, at et mer likeverdig styrkeforhold ville senket terskelen for vold, fordi menn ikke vokste opp med en mentalitet om at vold mot kvinner var særskilt ille. Menn utsettes jo oftere enn kvinner for mindre alvorlig vold i nære relasjoner, mens kvinner er mer utsatt for den grove volden (kanskje ikke så overraskende gitt styrkeforholdet). Det kan jo tyde på at det ikke ville hjulpet så veldig på forekomsten. https://www.nkvts.no/aktuelt/hoy-forekomst-av-vold-og-overgrep-i-norge/ Kanskje finner vi fasiten blant lesbiske og homofile, som angivelig er like voldelige som heterofile: https://www.helseutvalget.no/kunnskap/vold-i-naere-relasjoner-mellom-kvinner 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 5. august 2024 #85 Del Skrevet 5. august 2024 38 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk å få kick av å lyve som anonym på nettet. Anonymkode: 55547...0bc Haha ja. Men de finnes åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 5. august 2024 #86 Del Skrevet 5. august 2024 27 minutter siden, herzeleid said: Det er egentlig et interessant tankeeksperiment. En kan jo tenke seg det motsatte og, at et mer likeverdig styrkeforhold ville senket terskelen for vold, fordi menn ikke vokste opp med en mentalitet om at vold mot kvinner var særskilt ille. Menn utsettes jo oftere enn kvinner for mindre alvorlig vold i nære relasjoner, mens kvinner er mer utsatt for den grove volden (kanskje ikke så overraskende gitt styrkeforholdet). Det kan jo tyde på at det ikke ville hjulpet så veldig på forekomsten. https://www.nkvts.no/aktuelt/hoy-forekomst-av-vold-og-overgrep-i-norge/ Kanskje finner vi fasiten blant lesbiske og homofile, som angivelig er like voldelige som heterofile: https://www.helseutvalget.no/kunnskap/vold-i-naere-relasjoner-mellom-kvinner Vanskelig å si noe med sikkerhet selfølgelig, men jeg tror at de aller fleste av oss på ingen måte vil utsette partner for vold uavhengig av et mentalitets-skifte. Du skal være rimelig fucked for å utsette partner for jevnlig vold. De menneskene som gjør slikt har alvorlige problemer av psykologisk karakter. Jeg tror at mange menn som slår sine kvinnelige partnere vil stoppe simpelthen fordi de ikke fysisk kan dominere sin langt svakere partner lenger. Et gjennomgående trekk med mange slik imo er at de kun angriper de som er svakere en seg selv. Så ja jeg tror det ville hjulpet på denne gruppen. På den annen side kunne antallet av kvinner som idag utsetter sin mannlige partner for mild vold endret seg til grov vold. Og når det kommer til voldteksmenn så tror jeg vi ville sett en klar reduksjon. Og ja enig med det i at det er et interessant tankeeksperiment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #87 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 3.41): Hvem som denger mest bjørn ihjel av en kvinne og en mann har da ingenting med det å være i politiet å gjøre. sier du altså at fysisk styrke ikke har noe å si? f.eks tror du det er en god ide at 2 kvinner uten våpen prøver å arrestere en ustabil og voldelig mann? om du svarer ja på dette så ber jeg deg spørre en man du stoler på om han faktisk kan vise deg hvor sterk han er. Anonymkode: a4eb4...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #88 Del Skrevet 6. august 2024 katties skrev (På 3.8.2024 den 10.28): Når det gjelder IQ er spredningen større, men både kvinner og menn er i gjennomsnitt like smarte. Det bare finnes flere veldig dumme menn og veldig smarte menn. dette er 100% uakseptabelt å nevne i virkeligheten sant? Anonymkode: a4eb4...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 6. august 2024 #89 Del Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): dette er 100% uakseptabelt å nevne i virkeligheten sant? Anonymkode: a4eb4...4d3 Veit ikke, jeg... det er nå sånn det er da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #90 Del Skrevet 6. august 2024 Angry Man skrev (På 5.8.2024 den 3.35): Du undervurderer den enorme verdien av å mestre en effektiv stilart som grappling +boxing, mma, muay thai og lignende. Forskjellen på et individ som har null peiling og et individ med denne treningen er som natt og dag. En kvinne som er god i noe slikt vil slå ALLE menn som ikke kan noe som helst. Om du så tar 200 kilo i benk, så er ikke hjernen din noe mer resistent mot knockouts av den grunn. Og hvor mange menn tar 200 kilo i benk? Jeg har trent forskjellige stiler i 14 år. Og jeg har sett små menn lett slå digre menn, både stående og på matta. Jeg har også sett kvinner slå langt større og sterkere menn på samme vis. Hvis du ikke tror på meg kan du bare gå på youtube, det er fullt av videoer av små folk som slår store folk der. Du kan også sjekke ut gamle ufc videoer før de begynte med vektklasser og se hvordan små folk tar ned regelrette kjemper på 150+ kilo. Selfølgelig er det et stort fortrinn å være stor og sterk (og mann) men ikke noe mot verdien av å være en ekspert i en effektiv stilart. Du er totalt utpå jordet. Betydelig forskjell i vekt og styrke gjør at man rett og slett kan powre seg ut av ethvert grep eller teknikk en liten spirivipp gjør. Selv om disse grepene og teknikkene gjør at man har et bedre moment ovenfor motstanderen så er det bare en begrenset fordel, og en vesentlig forskjell i muskler, størrelse og vekt vil lett overveie fordelene teknikkene gir. Trish skrev (På 5.8.2024 den 4.28): Alle dere som kommer med alt dette her; hva foreslår dere faktisk at kvinner skal gjøre for å forsvare seg fysisk mot voldtekt og generelt vold? Som ikke inkluderer våpen som er ulovlig i Norge. At vi ikke skal forsvare oss er ikke et alternativ. Og det er ihvertfall sikkert at å lære kampteknikk og å bygge muskler vil hjelpe kvinner mye med å forsvare seg. Som mange kampsport utøvere, spesialstoldater, ol. har sagt og som er blitt sagt mange ganger på Joe Rogan sitt show så burde kvinner benytte første sjansen de får til å LØPE så fort de kan unna. Ikke konfrontere voldspersonen fysisk, for den kampen vil hun i de aller fleste tilfeller tape. Og som mange av disse samme personene har sagt så gjør alle disse selvforsvar kursene for kvinner mer skade enn godt, fordi de gir henne en falsk selvtillit om at hun kan hamle opp med en voldsmann ved å fysisk konfrontere han. Slik fungerer det ikke i virkeligheten. Fremmed fugl skrev (På 5.8.2024 den 6.28): I ditt eksempel var det et ungt befal som gjorde en feilvurdering, har ikke noe med kjønn å gjøre. Den feilen håper jeg du kan se at også et mannlig befal kunde ha gjort. Er som du skriver lite forskjell på menn og kvinner når det gjelder sist-ups, og den forskjellen handler om at i gjennomsnitt har menn er overarmen og leggene lengre hos menn. Sit ups er en tåpelig test, som studier fra militærmedisin viser. Dette var et befal som viste at hun var god på Sit ups og som skulle tøffe seg, gikk på en smell. Har aldri i mitt liv møtt noen kvinne som tror at kvinner i gjennomsnitt er like store og sterke som menn i gjennomsnitt. Tråden baseras på en påstand om kvinner uten forankring i virkeligheten. Men handler vel som når du kom med et dårlig eksempel for å støtte påstanden fra TS, om feiltolkning av ting man observerer. Jeg kan godt gi noen andre eksempler også. F.eks når jeg var yngre var jeg ganske spinkel. Og har som mann da flere ganger på fester og forspill opplevd kvinner som har utfordret meg til håndbak helt ut av det blå. Det har virket som at disse kvinnene har stor selvtillit om at de kan slå meg fordi de har trent, og jeg ser spinkel ut. Det har hver gang endt opp med at jeg har holdt henne igjen en stund mens hun har slitt med å prøve å dra ned hånda mi, også etter hvert spør jeg om hun skal prøve å slå meg snart? De blir som regel ganske irriterte da, og sier noe som "jeg prøver jo", hvorpå jeg tar i litt og slamer hånda deres ned i bordet. Disse kvinnene har nok i likhet med det kvinnelige befalet jeg hadde opp gjennom hele livet blitt skrytt opp i skyene for hvor flinke og sterke, ol. de er. Og har dermed fått et totalt urealistisk forhold til sine egne kapasiteter i forhold til menn. Anonymkode: 58e73...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 7. august 2024 #91 Del Skrevet 7. august 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Du er totalt utpå jordet. Betydelig forskjell i vekt og styrke gjør at man rett og slett kan powre seg ut av ethvert grep eller teknikk en liten spirivipp gjør. Selv om disse grepene og teknikkene gjør at man har et bedre moment ovenfor motstanderen så er det bare en begrenset fordel, og en vesentlig forskjell i muskler, størrelse og vekt vil lett overveie fordelene teknikkene gir. Som mange kampsport utøvere, spesialstoldater, ol. har sagt og som er blitt sagt mange ganger på Joe Rogan sitt show så burde kvinner benytte første sjansen de får til å LØPE så fort de kan unna. Ikke konfrontere voldspersonen fysisk, for den kampen vil hun i de aller fleste tilfeller tape. Og som mange av disse samme personene har sagt så gjør alle disse selvforsvar kursene for kvinner mer skade enn godt, fordi de gir henne en falsk selvtillit om at hun kan hamle opp med en voldsmann ved å fysisk konfrontere han. Slik fungerer det ikke i virkeligheten. Jeg kan godt gi noen andre eksempler også. F.eks når jeg var yngre var jeg ganske spinkel. Og har som mann da flere ganger på fester og forspill opplevd kvinner som har utfordret meg til håndbak helt ut av det blå. Det har virket som at disse kvinnene har stor selvtillit om at de kan slå meg fordi de har trent, og jeg ser spinkel ut. Det har hver gang endt opp med at jeg har holdt henne igjen en stund mens hun har slitt med å prøve å dra ned hånda mi, også etter hvert spør jeg om hun skal prøve å slå meg snart? De blir som regel ganske irriterte da, og sier noe som "jeg prøver jo", hvorpå jeg tar i litt og slamer hånda deres ned i bordet. Disse kvinnene har nok i likhet med det kvinnelige befalet jeg hadde opp gjennom hele livet blitt skrytt opp i skyene for hvor flinke og sterke, ol. de er. Og har dermed fått et totalt urealistisk forhold til sine egne kapasiteter i forhold til menn. Anonymkode: 58e73...422 Her ha du et eksempel på mann mot kvinne i grappling. I motsetning til det du tror hvor enhver gjennomsnittlig mann kan kaste rundt en trent kvinnelig utøver så er dette en fyr som er i rimelig god form og har en viss trening. Her er en kvinnelig wrestler mot.. vel.. ikke akkorat en trent motstander. Og tara rose mot internett troll. Faktum er at en godt trent kvinnelig utøver vil slå 99% av utrente menn enhver dag. Joe Rogan er kompetent men han er også et misogonystisk troll som lever av å si kontroversielle ting. Og dine erfaringer med håndbak og kvinner er ikke spesielt relevant eller representativt. Siste året på ungdomskolen min var nummer 2 i håndbak konkuransen en jente. Det eneste våre subjektive opplevelser forteller oss er at kvinner kan være både svake og sterke. Jeg vil også anbefale folk å gå/løpe når de befinner seg i en skummel situasjon. Du vet aldri hvem du møter, og/om personen har et våpen. Du vet aldri om personen har en kompis i nærheten. Dette er generelt gode råd som gjelder alle, både menn og kvinner. Og selvforsvars kurs er i stor grad bullshitt. De har ikke nok treningsmengde for å gi deg noe å jobbe med. Du må putte ned hundrevis av timer og gjøre noe med fysikken din før det blir særlig relevant. Jeg anbefaler deg å gå inn på et mma eller grappling studio, og finne deg en kompetent kvinnelig sparringspartner. Du kommer ikke til å vinne. Og du kan kanskje bli litt visere av opplevelsen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #92 Del Skrevet 7. august 2024 herzeleid skrev (På 5.8.2024 den 11.18): Det er egentlig et interessant tankeeksperiment. En kan jo tenke seg det motsatte og, at et mer likeverdig styrkeforhold ville senket terskelen for vold, fordi menn ikke vokste opp med en mentalitet om at vold mot kvinner var særskilt ille. Menn utsettes jo oftere enn kvinner for mindre alvorlig vold i nære relasjoner, mens kvinner er mer utsatt for den grove volden (kanskje ikke så overraskende gitt styrkeforholdet). Det kan jo tyde på at det ikke ville hjulpet så veldig på forekomsten. https://www.nkvts.no/aktuelt/hoy-forekomst-av-vold-og-overgrep-i-norge/ Kanskje finner vi fasiten blant lesbiske og homofile, som angivelig er like voldelige som heterofile: https://www.helseutvalget.no/kunnskap/vold-i-naere-relasjoner-mellom-kvinner Men det er mulig at voldtektsraten (menn som voldtar kvinner) kunne gått ned dersom kvinner utgjorde en mer synlig voldelig trussel Anonymkode: 1050d...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 7. august 2024 #93 Del Skrevet 7. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men det er mulig at voldtektsraten (menn som voldtar kvinner) kunne gått ned dersom kvinner utgjorde en mer synlig voldelig trussel Anonymkode: 1050d...ddd Helt enig i dette. Det er ingen som er spesielt intereserte i å angripe noen som er istand til å slå deg flat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. august 2024 #94 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er mulig at voldtektsraten (menn som voldtar kvinner) kunne gått ned dersom kvinner utgjorde en mer synlig voldelig trussel Anonymkode: 1050d...ddd Ja sannsynligvis, og antagelig ville det mye vanskeligere latt seg gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #95 Del Skrevet 7. august 2024 Angry Man skrev (9 timer siden): Her ha du et eksempel på mann mot kvinne i grappling. I motsetning til det du tror hvor enhver gjennomsnittlig mann kan kaste rundt en trent kvinnelig utøver så er dette en fyr som er i rimelig god form og har en viss trening. Her er en kvinnelig wrestler mot.. vel.. ikke akkorat en trent motstander. Og tara rose mot internett troll. Faktum er at en godt trent kvinnelig utøver vil slå 99% av utrente menn enhver dag. Joe Rogan er kompetent men han er også et misogonystisk troll som lever av å si kontroversielle ting. Og dine erfaringer med håndbak og kvinner er ikke spesielt relevant eller representativt. Siste året på ungdomskolen min var nummer 2 i håndbak konkuransen en jente. Det eneste våre subjektive opplevelser forteller oss er at kvinner kan være både svake og sterke. Jeg vil også anbefale folk å gå/løpe når de befinner seg i en skummel situasjon. Du vet aldri hvem du møter, og/om personen har et våpen. Du vet aldri om personen har en kompis i nærheten. Dette er generelt gode råd som gjelder alle, både menn og kvinner. Og selvforsvars kurs er i stor grad bullshitt. De har ikke nok treningsmengde for å gi deg noe å jobbe med. Du må putte ned hundrevis av timer og gjøre noe med fysikken din før det blir særlig relevant. Jeg anbefaler deg å gå inn på et mma eller grappling studio, og finne deg en kompetent kvinnelig sparringspartner. Du kommer ikke til å vinne. Og du kan kanskje bli litt visere av opplevelsen. Lykke til. Felles for alle eksemplene dine her er at dette er under kontrollerte former med regler som utelukker spark og slag. Anonymkode: bf7fb...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 7. august 2024 #96 Del Skrevet 7. august 2024 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker said: Felles for alle eksemplene dine her er at dette er under kontrollerte former med regler som utelukker spark og slag. Anonymkode: bf7fb...87d Hehehe. Edit: viste seg at den videoen hadde en transgender fighter så ikke fair. Her er en annen som har et par med strikes and kicks. Endret 7. august 2024 av Angry Man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #97 Del Skrevet 7. august 2024 Jeg er kvinnelig politi og er fullt klar over at jeg ikke er sterkere enn en veldig STERK mann. Men, jeg er såpass sterk at jeg takler å holde nede en ALMINNELIG norsk mann. Det er flere menn (også politimenn) som virkelig ikke klarer å holde tritt med meg. Men, jeg trener hardt! Og har kunnskapen som trengs om jeg en gang møter en motstander som er sterkere enn meg. Jeg er enig i at menn selvfølgelig KAN bli sterkere enn kvinner! Det er slik det er biologisk, men det vil ikke si at alle menn ER det likevel. Det å være politi handler også om så utrolig mye mer enn styrke. Vi bruker mye oftere empati, forhandlingsstrategier og omsorg. Og er det noe jeg er virkelig god på så er det dette. Mener du at jeg ikke burde vært i politiet fordi jeg KAN møte en som er sterke enn meg? For det kan alle i politiet risikere å møte på. Både menn og kvinner. Men, så er vi også sjeldent ute i felt aleine og har alltid partnere som backer oss. Jeg er faktisk også kjæreste med en sykepleier. Og ja, han er mann. Vi er et veldig bra team. Anonymkode: 945c0...8da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #98 Del Skrevet 7. august 2024 Skjønner ikke perspektivet ditt. For det første så er litt blanding stort sett positivt. Som utkaster på utested, kaster heg ut kunder med smil om munnen. De respekterer meg og forstår budskapet og hvorfor jeg kaster de ut. Neste helg kommer de ofte og sier unskyld og takk for at jeg tok så godt vare på dem. Bulldoseren av en kollega, han liker dem ikke. Og det blir ofte slossing med han. Agg avler agg rett og slett. Og ja jeg har hamlet opp med to karer på krigstien på en gang. Meg lille meg i midten. Det finnes naturlig sterke menn og det finnes naturlig sterke damer. Sterke damer har ikke altid de største musklene. Så du kan ikke altid se på en dame hvor sterk hun er. Jeg tar de fleste kompisene mine i håndbak. Men det er like mye teknikk sammen med styrke. Og jeg trener ikke engang. Som ung. Var vi to jenter som var raskest på 60 meteren og best på guttelaget. Ja i den grad at vi ble nektet å sparke på jentelaget om vi ikke sluttet å spille fotball slik vi mente fotball skulle spilles. Jeg har hatt jobb sm ansees som å være en av jobbene kun for tøffe gutter. Siden slektskapet var sjef fikk jeg prøve meg. Jeg var den gangen 55kg og 172 høy. Jeg trengte ikke mer hjelp enn de andre gutta på jobb for å si det sånn. Og bar 50kg hydaulikkslanger opp 4 etasjer i trapp. Å bære en på 25kg var værre for da bar vi skakt. Noen av maskinene veide 5-600kg. Og kunne av og til sette seg fast. Sånt fikset jeg selv. Så jeg tenker flere damer klarer mer. Man må bare slutte å si de ikke kan. Men jeg merker at når jeg kan, så er det enkelte menn som føler jeg tråkker på manndommen deres. Som feks når vi spilte fotball med gutta så fikk vi lov å spille fotball. Mens på jentelaget ble jentene holdt tilbake. Å skli taklinger var strengt forbudt. De nunne ikke spille skikkelig fotball fordi de ble holdt tilbake. Ikke fordi de ikke klarte det. Av og til er jeg ikke sterk nok. Men det er ikke ofte. Og da ber jeg om hjelp. Men jeg klarer å gjøre alt det man ikke trenger en penis til. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så fokus pp hva damer ikke kan, når jeg vet at så mange menn ikke klarer der jeg gjør. Da har det ikke så mye med kjønn å gjøre utover at menn og kvinner vokser opp med forskjellige fordommer og sosiale regler Når vi kommer til sport, fengsel osv. Da skjønner jeg heller ikke hvorfor menn skal inn på arenaer til damer når det ikke er omvendt. Da får man begynne med blanede klasser isåfall. For da blir også grunntrening mer lik for begge kjønn. Så intil man finner en enighet om en løsning. Så tenker jeg at menn og kvinner møter hverandre i sport iht kjønnskromosoner. Kjipt for et veldig fåtall. Jeg også syntes det var kjipt å bli kastet ut av guttelaget med alle vennene mine bare fordi jeg hadde feil kjønn. Ikke fordi jeg ikke var god nok. De to brste spillerne var meg og veninden min. Som forøvrig kom på kvinnelandslaget. Men takket nei pga dårlig betalt. Men sånn er det. Også får man finne noen løsninger som føles riktig og en enighet på alle sider. Jeg sluttet på fotball. Ikke fordi jeg ikke var god. Men alternativtet var som å begynne på gutter 7 igjen. Anonymkode: 7fad6...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #99 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 5.8.2024 den 9.48): Dette ga ikke mening. Kjønn bestemmes ikke enkelt ut fra kjønnskromosomene X og Y. Kjønnet bestemmes ut fra SRY-genet som vanligvis sitter på Y-kromosomet. Et fungerende SRY-gen = mann. Et ikkefungerende SRY gir kvinne, selvom vedkommende har XY-kromosom. SRY kan også sitte på X kromosom og gi en steril mann som er XX. Å si at en XY=mann går ikke. Det er ikke slik kromosomer og genetikk fungerer. Anonymkode: e8851...451 Nei, ikke sant. Man kan definere kjønn med størrelse på kjønnceller, store kjønnsceller= kvinne, små kjønnsceller=mann Anonymkode: 4c444...486 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2024 #100 Del Skrevet 7. august 2024 AnonymBruker skrev (På 3.8.2024 den 3.01): ...av den fysiske forskjellen mellom menn og kvinner?? Heldigvis har få kvinner havnet i en tradisjonell "kamp" med en mann. Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser. Kvinnelig politi, kvinner i forsvaret, kvinner kan få til alt og klarer alt selv er mantraet. Kvinnelige Hollywood helter nedkjemper menn som varm kniv i smør. Det er normalen. Det har dannet seg et inntrykk av likeverdig som overhodet ikke er reelt. Og heldigvis er norske menn opplært fra de er 4 år at man slår ikke ei jente. Det er feigt. Og det fører jo til at de aller færreste menn bruker fysisk makt mot kvinner. Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser. Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann. Anonymkode: 96959...42d Hva er det du vil med dette? Anonymkode: bff7d...706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå