Gå til innhold

Har et sivilisert likestillt samfunn og gitt kvinner et falsk forståelse..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...av den fysiske forskjellen mellom menn og kvinner??

Heldigvis har få kvinner havnet i en tradisjonell "kamp" med en mann.

Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser.

Kvinnelig politi,  kvinner i forsvaret, kvinner kan få til alt og klarer alt selv er mantraet.  Kvinnelige Hollywood helter nedkjemper menn som varm kniv i smør.

Det er normalen. 

Det har dannet seg et inntrykk av likeverdig som overhodet ikke er reelt.

Og heldigvis er norske menn opplært fra de er 4 år at man slår ikke ei jente. Det er feigt. Og det fører jo til at de aller færreste menn bruker fysisk makt mot kvinner.  

Siden dette er skråblikk legger jeg dette her. Ref boksekampen i OL hvor en genetisk XY mann bokset mot ei XX dame i samme vektklasse og forteller at hun aldri har blitt slått så hardt. Og dette fra en OL bokser.

Kanskje en liten wake up calling for alle som identifisere seg som Lara Croft men ikke har vært i en nevekamp med en mann.

 

Anonymkode: 96959...42d

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne og jeg kommer til å sette deg på plass any time. Du er en usikker mann som må gå til angrep på kvinner på grunn av egen opplevelse av manglende maskulinitet,

Anonymkode: 40de9...186

  • Liker 15
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling betyr like rettigheter og lik verdi. At kvinner selvfølgelig kan jobbe innenfor både politi og politikk og at menn både kan være kokker og jobbe i barnehage. Kvinner tar ingenting fra menn selv om vi har likestilling.

At en mann på 60 kilo og en mann på 100 kilo bokser i ulike vektklasser er en selvfølge. Samme med kvinner. At en biologisk født kvinne og en biologisk født  mann bokser i ulike kamper er en selvfølge. Men at en mannlig politibetjent gjør en bedre jobb enn en kvinnelig politibetjent er bare bs til dess du kommer med forskning eller ellers noe faktabasert som kan backe dette opp. 

 

Anonymkode: a1c2d...531

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når trenger vi kvinner å sloss mot menn.

Jeg er 47 år gammel. Alltid vært en veldig selvstendig kvinne. Alltid flink i idrett, slo de fleste skolerekorder, gikk på idrettslinja. Og trent mye i løpet av livet mitt. Jeg er og veldig sta, så trener hardt. Og det jeg ser, er jo at jeg er sterkere og raskere, enn mange menn. Spesielt de på min alder. Så er jeg veldig handy. Jeg har bodd alene store deler av mitt voksne liv, og klarer meg utmerket uten en mann. Har og et yrket hvor de foretrekker menn, men jeg klarer meg veldig fint der.

Anonymkode: efd80...8b6

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne og jeg kommer til å sette deg på plass any time. Du er en usikker mann som må gå til angrep på kvinner på grunn av egen opplevelse av manglende maskulinitet,

Anonymkode: 40de9...186

Overhodet ikke usikker og forstår at du hopper ned i skyttergrava og tillegger meg egenskaper.  Slik normalen er om en mann pirker borti dette. 

Og mulig jeg tar feil? 

Empati,  forståelse,  forhandlinger,  diplomati , reaksjoner reaksjoner tatt over for fysisk styrke. Fysisk styrke er tatt ut av ligningen.  Det er middelaldersk og har lite betydning i et sivilisert samfunn hvor konflikter løses på andre moderne måter.

Dermed har det oppstått en forståelse av at det jeg nevnte. 

Igjen, dette la jeg under skråblikk av en grunn.

Sikkert mange menn som tror de ville nedkjempet en bjørn, ulv, jerv, tiger, løve. For det klarer jo helten så de mener de har en fair sjans....

 

Anonymkode: 96959...42d

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som sliter mest på skolene ts? Gutter. Hvilket kjønn av de unge er det mest av blant de som fullfører høyere utdanning? Kvinner 

Det er da klart at en velger de beste kandidatene til de stillingen en har (de beste vil da altså si de med mest kunnskap og bedre karakterer innenfor det området og de som i det hele tatt har giddet, ville og orket å stå utdanningsløpet ut. Ikke de som slåss best med hendene)

Hvem som denger mest bjørn ihjel av en kvinne og en mann har da ingenting med det å være i politiet å gjøre. 

Og et samfunn uten empati, diplomati, forståelse som er viktige egenskaper i et sivilisert samfunn har vi mange eksempler på at har gått ganske ille med. Det er mange mannlige ledere igjennom tidene som har manglet dette hvor det har vært katastrofale konsekvenser av handlingene dette har ført til. Til og med i dag ser vi ledere av land som mangler dette, det går ikke så bra med de landene. 

Anonymkode: 36293...3e3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Overhodet ikke usikker og forstår at du hopper ned i skyttergrava og tillegger meg egenskaper.  Slik normalen er om en mann pirker borti dette. 

Og mulig jeg tar feil? 

Empati,  forståelse,  forhandlinger,  diplomati , reaksjoner reaksjoner tatt over for fysisk styrke. Fysisk styrke er tatt ut av ligningen.  Det er middelaldersk og har lite betydning i et sivilisert samfunn hvor konflikter løses på andre moderne måter.

Dermed har det oppstått en forståelse av at det jeg nevnte. 

Igjen, dette la jeg under skråblikk av en grunn.

Sikkert mange menn som tror de ville nedkjempet en bjørn, ulv, jerv, tiger, løve. For det klarer jo helten så de mener de har en fair sjans....

 

Anonymkode: 96959...42d

Ja, og det er ikke bare mulig at du tar feil. Du gjør  det.

Anonymkode: 40de9...186

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt endimensjonalt. Rå fysisk styrke er ikke den eneste egenskapen som teller i yrkene du nevner. Og godt trente kvinner i slike yrker er sterkere enn en gjennomsnittlig mann. Dette var veldig dårlig logikk, TS. 

Anonymkode: ba395...69b

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så oppsummert er du bitter på kvinner, og skylder på dem for at du ikke gjør det bedre i livet, og velger et kvinneforum som din plattform for å forklare hvorfor du likevel mener du er bedre enn dem. Ok. 

Anonymkode: 8dffa...a73

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet på et innlegg som ditt.

Det folk ikke skjønner er at transfobi/transhatet (som man har sett når det gjelder bokseren) også rammer kvinner. Mysgoni og transfobi går hand i hand.

 

Anonymkode: 79ac1...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem er det som sliter mest på skolene ts? Gutter. Hvilket kjønn av de unge er det mest av blant de som fullfører høyere utdanning? Kvinner 

 

Det er jo fordi hele grunnskolen er lagt opp til tekkes de biologisk medfødtene egenskapene som er mest fremtredende hos jenter, og ikke hos gutter.

Det er ikke guttene det er noe problem med, det er systemet. Og dette systemet er et produkt av feminismen maskert som «likestilling». Kvinnene klarte aldri å dra seg selv opp, så de valgte å dra mennene og guttene ned.

Anonymkode: 55547...0bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg opplever at moderne unge damer har et fullstendig urealistisk bilde av egne sjanser.

Jepp. Mange unge kvinner som bare har fått masse skryt gjennom hele livet, og har fått et totalt urealistisk forhold til sine egne prestasjoner og kapasiteter. Spesielt i forhold til menn.

Eksempel:

I førstegangstjenesten rundt 2005 en gang hadde jeg et kvinnelig befal på rekrutten (blodkvart) som tydeligvis hadde sett hvordan de mannelige befalene herjet med rekruttene med pushups, situps, ol. (befalet måtte ta like mange selv som de påla rekruttene å ta) og tenkte at slik kunne hun også tøffe seg. Så en dag sa hun eplekjekt at hun veddet en 200 lapp på at hun kunne ta flere situps enn hele troppen (som altså var kun gutter i 18 til 20 års alderen). Vi var litt skeptiske til å utfordre et befal som helt ferske rekrutter, men etter hvert steppet en gutt litt nølende fram og sa at han kunne prøve. Så de begynte å ta (militære) situps, og når de kom til 70 klarte hun ikke flere. Han fortsatte til 100 og spurte om det var nok, eller om han skulle fortsette. Det kvinnelige befalet ble sur og gikk derfra uten å si noe. Og den 200 lappen så han aldri noe til. Og en ting å tenke over er at situps er faktisk den eneste fysiske testen i forsvaret som har like karakterkrav for kvinner og menn. Hun hadde vel sikkert blitt skrytt opp i skyene hele livet om hvor god hun var, og trodde derfor seriøst at hun kunne slå alle guttene i en tropp med 70 situps...

Anonymkode: 58e73...422

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvem som denger mest bjørn ihjel av en kvinne og en mann har da ingenting med det å være i politiet å gjøre.

Når man ikke klarer å overmanne en person fysisk som politi kan det godt hende at politiet lettere velger å gripe til våpen istedenfor. Og da får en død "kriminell" istedenfor en som bare er mørbanka.

Anonymkode: 58e73...422

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man ikke klarer å overmanne en person fysisk som politi kan det godt hende at politiet lettere velger å gripe til våpen istedenfor. Og da får en død "kriminell" istedenfor en som bare er mørbanka.

Anonymkode: 58e73...422

Døde kriminelle er da ikke noen problem, når de koster samfunnet millioner hver dag.

Anonymkode: 55547...0bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og godt trente kvinner i slike yrker er sterkere enn en gjennomsnittlig mann.

Nei det er de faktisk ikke. Det har blitt gjennomført undersøkelser av dette i det amerikanske militæret. Og de aller beste kvinnene presterer omtrent som de 10% (tror jeg det var) dårligste mennene.

Samme undersøkelse fant også ut at ikke bare presterte lag med kvinner mye dårligere enn rene mannslag, men i blandede lag trakk kvinnenes tilstedeværelse også ned prestasjonene til mennene i laget. Forde mennene da gjorde dumme valg for å prøve og hjelpe og redde kvinnene.

Anonymkode: 58e73...422

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Døde kriminelle er da ikke noen problem, når de koster samfunnet millioner hver dag.

Anonymkode: 55547...0bc

Ehh så du vil bare henrette alle som blir litt bråkete etter å ha fått for mye innabords på byen?

Anonymkode: 58e73...422

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ehh så du vil bare henrette alle som blir litt bråkete etter å ha fått for mye innabords på byen?

Anonymkode: 58e73...422

Jeg sa da kriminelle.

Anonymkode: 55547...0bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo fordi hele grunnskolen er lagt opp til tekkes de biologisk medfødtene egenskapene som er mest fremtredende hos jenter, og ikke hos gutter.

Det er ikke guttene det er noe problem med, det er systemet. Og dette systemet er et produkt av feminismen maskert som «likestilling». Kvinnene klarte aldri å dra seg selv opp, så de valgte å dra mennene og guttene ned.

Anonymkode: 55547...0bc

I så og si alle land i Europa uansett grad av likestilling  og oppslutning av feminisme er det flertall av kvinner som tar høyere utdanning.
I et land som Iran er det 60 % kvinner på universitetene. Dette systemet som du mener er et produkt  av feminisme, maskert som likestilling. Hvor sterkt står likestilling i Iran? 
 

At skolesystemet passer best for jenter er jo tydelig, men det er feilslått  at likestilling og at kvinner drar menn og gutter ned. Fordi om det er flere som har meldt seg på konkurransen (om høyere utdanning og jobber) så er ikke dette for å frata menn noe.
Likestilling handler om rettferdighet. Det har ingen ting med å dra ned noen fordi en ønsker like rettigheter.  Det er en stor misforståelse. Likestilling er et gode for begge kjønn og skaper bedre velferd og tryggere samfunn. Land med mest likestilling viser gode bevis på det. 

Anonymkode: 2f47a...54c

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når man ikke klarer å overmanne en person fysisk som politi kan det godt hende at politiet lettere velger å gripe til våpen istedenfor. Og da får en død "kriminell" istedenfor en som bare er mørbanka.

Anonymkode: 58e73...422

Du ser for mye Amerikansk TV.. 

Med unntak av ordenspolitiet, som hovedsakelig handterer fulle menn som er fysisk inkabile, så har de færreste politi vært i fysisk kamp. 

Anonymkode: 8dffa...a73

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kvinner er fysisk svakere enn menn, på generell basis pga biologiske forskjeller i både muskelmasse og kroppsvekt. Andre ting er mer likestilt. Jeg var den raskeste jenta på skolen, kun bittelitt tregere enn en gutt. Neste raskeste person var ei jente. 

Når det gjelder IQ er spredningen større, men både kvinner og menn er i gjennomsnitt like smarte. Det bare finnes flere veldig dumme menn og veldig smarte menn.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...